![]() |
|
|
|||
|
|||
Ziet er inderdaad leuk en betaalbaar uit. De grote vraag is: krijg je hiervoor genoeg mensen over de vloer om te komen kijken.
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Het probleem met een vaste constructeur blijkt altijd het verzekeren van een continuiteit in de formule! Trekt de invoerder zich terug is het gedaan met de competitie!
Een aantal jaren geleden was er eens een initiatief met pickups! Dat is toen nooit echt van de grond gekomen, maar dat leek me wel wat! Budgetair heel haalbaar, en die auto's draaiden toch 1.52 op het oude circuit, dus snel waren ze zeker en spectaculair ook! grtz |
|
|||
|
|||
Ik denk dat je meer in de richting van de zomeravondcompetitie moet gaan zoeken. Hun kampioenschappen trokken van de eerste maal volk. Hiermee bedoel ik dan rijders. Kijkers ga je er niet vinden.
De Volvo 360 (geen modena) cup en de Seat Ibiza TDI cup waren een succesverhaal. Met zeer minieme financiële middelen, en dan spreek ik van enkele honderden € en niet enkele duizenden €, kan je racen in een gezellige sfeer. Dit is een manier om regelrechte amateurs aan het racen te krijgen, zelfs op een weekdag... Ik heb enkele van deze dagen, vooral op Zolder, meegemaakt en het ging er altijd zeer gezellig aan toe. Bovendien werd er zeer weinig schade gereden. Na de wedstrijd een natje en een droogje en iedereen weer naar huis. C U |
|
||||
|
||||
Cheap and fun? http://www.max5racing.com/
|
||||
|
||||
Voor de liefhebbers, op 17 & 18 mei is de Zomer Avond Competitie te gast in Zolder. Daarnaast is er op het circuit van een Assen dit jaar ook een cup gestart voor de mensen met kleine budgetten namelijk de BMW ZIENGS CUP, http://www.bmwe36cup.com/
Enkele mensen die daar deelnamen aan het vrij rijden (De Vijverberg Trofee) wilden wel eens de krachten meten met elkaar.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Een GTI cupje zie ik wel zitten
![]() ![]() Maar dan ipv juist Peugeot en VW dan ook Opel ofzo laten meedoen; gewoon GTI-Cup. Dan met bouwjaar van '85-'90 , etc.. |
|
||||
|
||||
Er is al versplintering genoeg binnen het autosport wereldje. Tijd dat er terug wat klasses verdwijnen imho.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een paar rondvliegende spiegels en gedeukte deuren zullen de toeschouwers zeker weten te pruimen. grtz |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Kwestie van de dingen niet té zwart - wit te zien. |
|
|||
|
|||
Ik volg Scapa voor de 100% dat er niet nog meer cups moeten komen maar we zijn in tussentijd toch wel de Yaris en de Clio Cup verloren. Als ik aan de draad sta wil ik spektakel zien, uitremacties, deur aan deur gevechten en dat mis ik de dag van vandaag. Misschien door de kostprijs, misschien door het feit dat constructeurs zelf de prijzen hoog houden, ik weet het niet. Aan Raceboy wil ik het volgende kwijt. Mensen komen inderdaad voor mooie wagen en dito sound, maar willen ze dat allemaal? 50 wagens die achter elkaar rondjes rijden en waarbij het enige spannende moment en plaatsverschuiving gebeurd als als er iemand uitvalt. Ik zit daar althans niet op te wachten. Een Cup met 1 merk hoeft voor mij ook niet.
Het enige wat ik op korte termijn zie is GT's weg uit TC, alle 2 liters samen, aanvullen met sprinters cup + aanvullen met mensen uit Eran. Het kampioenschap samen leggen met bv Belcar, maar enkel aanwezigheid vereist op zaterdag en zondag. Formaliteiten + technische controle + chrono op zaterdag. (met superpole) 3 wedstrijden op zondag. 1 van 20 minuten zonder pilotenwissel 1 van 120 minuten met verplichte pilotenwissel (niet tanken) 1 van 20 minuten zonder pilotenwissel Verplicht 2 piloten per wagen (geen 1, geen 3 en geen 4)
|
||||
|
||||
Het is eigenlijk vrij simpel: de mensen willen spektakel zien. Tis bijna wiskunde:
Spektakel= toeschouwers dus toeschouwers + spektakel = media en media aandacht zorgt voor het aantrekkelijk worden voor sponsors om te investeren. Het zijn uiteindelijk nog altijd de sponsors die de piloten betalen om te racen, en sponsors willen maar een ding en dat is maximale return voor hun investeringen. In de AUTONEWS van deze maand staat een interview met Pascal Witmeur. Persoonlijk vind ik dat die man er een zeer nuchtere kijk op nahoudt. Hij stelt zich de vraag waarom mensen niet meer willen betalen om naar Zolder te komen maar wel wat duiten neertellen voor andere evenementen ... Misschien iets om over na te denken ... grtz .... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|