De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 28-09-2008, 21:14
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by Lambo View Post
@Nicki MKs: ik mis vast iets, maar leg mij nu eens heel eenvoudig uit hoe je iemand die 13e in een race eindigt, zijn punten kan afpakken?
Ongelukkige formulering, inderdaad. Ik bedoelde: moest Hamilton deze dingen gedaan hebben, en dan nog in de punten geëindigd zijn. Of vervang "is zijn punten kwijt" voor mijn part door "wordt volgende keer tien plaatsen achteruit gezet" als dat een plausibeler scenario is.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-09-2008, 21:41
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Het was best een interessante race. Een opeenvolging van gebeurtenissen die een podium tot gevolg hebben waar niemand aan gedacht zou hebben.
En het rijden tijdens de avond/nacht spreekt mensen aan die anders niet naar een GP kijken.

Ik stel me echter weer de vraag waarom bij de ene race straf A wordt gegeven, bij een andere race straf B en bij een volgende race geen straf.
Om het incident met naam te noemen: Massa rijdt in Valencia bijna tegen Sutil bij het verlaten van de pitlane. Hij krijgt hiervoor een geldboete en kan de race uiteindelijk winnen. Ditmaal is er een gelijkaardige gevaarlijke situatie (wederom met Sutil en eigenlijk nog gevaarlijker omdat er een brandstofslang in het verhaal was). Nu wordt er besloten om Massa geen geldboete te geven, maar een drive-through. Waarom een verschillende straf geven voor een gelijkaardig feit? Is het omdat de race van Massa toch al om zeep was door het lange wachten op zijn mechaniekers?
De FIA moet toch weten dat er steeds meer mensen niet meer geloven in hun integriteit. Dat ze dan ook eens werken aan een groep vaste mensen om straffen uit te delen.
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 28-09-2008, 22:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Ik stel me echter weer de vraag waarom bij de ene race straf A wordt gegeven, bij een andere race straf B en bij een volgende race geen straf.
Om het incident met naam te noemen: Massa rijdt in Valencia bijna tegen Sutil bij het verlaten van de pitlane. Hij krijgt hiervoor een geldboete en kan de race uiteindelijk winnen. Ditmaal is er een gelijkaardige gevaarlijke situatie (wederom met Sutil en eigenlijk nog gevaarlijker omdat er een brandstofslang in het verhaal was). Nu wordt er besloten om Massa geen geldboete te geven, maar een drive-through. Waarom een verschillende straf geven voor een gelijkaardig feit? Is het omdat de race van Massa toch al om zeep was door het lange wachten op zijn mechaniekers?
De FIA moet toch weten dat er steeds meer mensen niet meer geloven in hun integriteit. Dat ze dan ook eens werken aan een groep vaste mensen om straffen uit te delen.
Omdat het geen gelijkaardig feit is, je geeft zelf de reden op: "eigenlijk nog gevaarlijker".

Maar soit. Iedereen die hier heeft zitten tikken dat het allemaal niks, nul, nadda, niente zou zijn. Wel, 'k heb me toch redelijk geamuseerd aan de buis.

De koers deed me in het begin aan 2 dingen denken:
- de legendarische kartings in Bercy waar Senna ook aan meegedaan heeft;
- GP in Detroit.

Je wéét gewoon op voorhand dat er iets mis zal gaan.

Bas Leinders zag het allemaal aankomen. Hij gaf aan dat Alonso vroeg zou gaan pitten omdat die me zachte rubbers gestart was, hopende dat er een SC zou komen vroeg in de wedstrijd. Zo waren ze van die softies af en konden ze misschien enkele plaatsen winnen. Wel, ze hebben deze keer gegokt en gewonnen. Wanneer iemand gokt er verliest zijn het ezels, niksnutten, idioten enz. Winst en verlies, liefde en haat, een lach en een traan... 't ligt toch allemaal en altijd zo dicht op elkaar. En 't was nu eens niet anders.

Voor mij mogen ze per jaar enkele nachtraces doen. Vond het best ok.
Reply With Quote
  #19  
Old 29-09-2008, 07:45
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Voor mij mogen ze per jaar enkele nachtraces doen. Vond het best ok.
Ik vind die nachtraces veel meer een gimmick dan iets anders (zie ook MotoGP, waar mogelijk het temperatuurverschil nog een 'rechtvaardiging' kan zijn).
De uitslag heeft volgens mij ook niets te maken met het feit of de race onder zon- dan wel kunstlicht verreden werd.
Van de 5 minuten die ik gezien heb, bleef inderdaad vooral de indruk na dat het op een Amerikaanse stratenrace leek. Was ergens wel een flash back : haast geen uitloopzones, betonstroken langs de baan enz.
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 29-09-2008, 12:29
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik vond het circuit eigenlijk best wel leuk, door de omgeving heeft het een beetje een Macua-sfeertje. racen is er best wel mogelijk.

alleen die éne chicane (ik denk T10) was een beetje knullig aangelegd, daar kunnen ze beter volgend jaar gewoon een vloeiende linkse bocht van maken, je kon daar nu ook al niet inhalen zonder een "hamilton" te doen.
__________________
Reply With Quote
  #21  
Old 29-09-2008, 20:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Mark View Post

Na VT2 Alonso op P1 (zegt niets),
Misschien wel?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #22  
Old 30-09-2008, 18:22
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
En wat doe je wanneer je werknemers er een zootje van maken? De schuld op de rest van de wereld steken:

"Unfortunately when we race on tracks where staging a circus or something else would be better, anything can happen, because the spectacle is supplied by the Safety Car. This is humiliating for F1."


http://www.autosport.com/news/report.php/id/71028

Last edited by Nicki_Mks; 30-09-2008 at 18:29.
Reply With Quote
  #23  
Old 30-09-2008, 19:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Jaja, ge gaat nog zien dat Hamilton uiteindelijk de schuld krijgt van het Ferrari-debacle...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #24  
Old 30-09-2008, 20:41
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Inmiddels heb ik 2/3 van de wedstrijd kunnen bekijken, en er komt maar één gedachte bij mij op: dank u Nelson Piquet voor het overhoop gooien van de hiërarchie. Zonder deze onfortuinlijke schuiver gingen we ongetwijfeld een saaiere vertoning tegemoet, althans in de voorhoede.

Onrechtstreeks heeft dit accident de parcours ook gezorgd voor enige paniekreacties: Rosberg en Kubica die te snel de pits induiken (of was de benzine misschien op?) en uiteraard de meest hilarische pitstop sinds jaren: Felipe Massa als uiterst snelle "ruimingsdienst" (Bert Longin heeft er een concurrent bij ) De beelden van de toesnellende mecano's die vervolgens in formatie met hun trofee (de slang) weerkeren naar hun box zullen nog wel een tijdje in het geheugen blijven hangen.

Maar laat ons vooral niet vergeten dat het nieuwe lampjessysteem van Ferrari best zo snel mogelijk mag afgevoerd worden, al was het maar omwille van de veiligheid van de eigen pitcrew, en zeker die van Adrian Sutil. Dit is na Valencia het tweede ernstig incident, waar slechts op het nippertje een drama wordt vermeden. Een simpele drive through is naar mijn mening dan ook een veel te lichte straf.

Verder vind ik dat die verlichte toestanden geen extra waarde geven aan het verloop van een GP F1 en treed ik het standpunt van Pascal bij. Ik heb het opgelost door eerst van het mooie weer te genieten en de GP achteraf op video te bekijken.

Merkwaardige vaststelling: binnen de acht puntenpakkers treffen we liefst vier Duitsers aan en zelfs drie Toyota's

Last edited by Jan; 30-09-2008 at 20:43.
Reply With Quote
  #25  
Old 30-09-2008, 21:13
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Inmiddels heb ik 2/3 van de wedstrijd kunnen bekijken, en er komt maar één gedachte bij mij op: dank u Nelson Piquet voor het overhoop gooien van de hiërarchie. Zonder deze onfortuinlijke schuiver gingen we ongetwijfeld een saaiere vertoning tegemoet, althans in de voorhoede.
dat weet ik nog niet zo zeker, oke, de top 3 reed per ronde 5 seconde sneeler dan de mannen op p10, maar net voor piquet's crash was kimi toch aardig aan het inlopen op hamilton, ik zat al te hopen op een mooi duel... maar het mocht niet zijn...
Reply With Quote
  #26  
Old 30-09-2008, 21:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Mét of zonder ongeval van Piquet, het Ferrari-pitstop-incident zou er volgens mij sowieso geweest zijn omdat dezelfde Ferrari door dezelfde mensen met dezelfde slang zou getankt worden. Gezien de snelle tijden van Felipe denk ik dat hij lichter getankt stond dan Kimi en dus zou hij ook zonder SC als eerste de pits ingedoken zou zijn. Het mankement in dat tanksysteem zou dan in volle koers plaatsgegrepen hebben en Massa zou zelfs op een ronde gereden zijn in dat geval. Dat er vervolgens strijd geleverd zou worden voor de eerste plaats tussen Kimi en David staat uiteraard buiten kijf...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 01-10-2008 at 06:53.
Reply With Quote
  #27  
Old 30-09-2008, 21:25
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
. Dat er vervolgens strijd geleverd zou worden voor de eerste plaats tussen Kimi en David staat uiteraard buiten kijf...
david ?
Reply With Quote
  #28  
Old 30-09-2008, 23:20
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
david ?
Sennake heeft waarschijnlijk wat veel films van David Hamilton gezien in zijne jongen tijd
Reply With Quote
  #29  
Old 01-10-2008, 06:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
david ?
Allez, de Louis gelijk als ze zeggen eh
Lewis dus.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #30  
Old 03-10-2008, 20:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Webber is uitgevallen door een tram

Quote:
"At Turn 13 the gearbox selected two gears at once," Horner told Autosport. "The moog valve controlling the gearshift had been triggered into changing to seventh while he was still in fifth.

"Yet after interrogating the software we can see that it at no time was allowing for this. We can see a momentary electrical surge at the precise moment, which seems to have triggered the moog valve.

"It was exactly what [Toro Rosso] suffered from with (Sebastien) Bourdais in Friday practice, at exactly the same place. A tram line runs beneath the track at that corner and it seems as if static from a passing tram at the very moment Mark was in the corner passed through the ground."

autosport.com
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.