De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 08-04-2007, 12:47
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Pff zou Kimi nu geen klein beetje moeite kunnen doen om enthousiast te zijn? Precies een plant op het podium.
Een uitgedroogde plant zelfs
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #17  
Old 08-04-2007, 12:48
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
kimi was gewoon doodop (wat logisch is, hij heeft op het einde nog hard zitten pushen om Hamilton in te halen)
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 08-04-2007, 12:54
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Alonso zag er fit uit en Kimi idd vermoeid.

Maar wat Massa uitsteekt is toch echt.. zo goed rijden en dan op zo'n duel moment vliegt hij van de baan als de eerste de beste rookie.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #19  
Old 08-04-2007, 14:52
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
hhhm de rollen omgekeerd dit weekend..
al vind ik wel dat hamilton de race voor alonso heeft gewonnen !
weer een super start van lewis en, en dit kaar ook vn alonso..

ik kijk uit naar volgende week ! ik denk dat mclaren en ferrari nu wel echt fel aan elkaar gewaagd zijn, te hopen kan massa zich ook nog aan de top van het klassement gaan moeien

ook wel weer mooi om te zien hoe sterk bmw staat ! ik zie dit jaar nog een bmw winnen.. heidfeld momenteel al 10 punten en op een 4de plaats in het klassement

maar renault.. wat scheelt daar mee ze bengelen maar wat in het middenveld rond
na 2 races nog maar 8 punten bij de constructeurs...
Reply With Quote
  #20  
Old 08-04-2007, 15:31
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
De commentaren achteraf geven weer stof tot nadenken. Volgens Todt en Raikkonen hebben ze de wagen van Kimi wat moeten 'compromiseren', of in het Nederlands uitgedrukt: de motor een beetje moeten beperken omwille van het probleem dat de voorbije week werd geconstateerd. Dat betekende dat Raikkonen niet op vol vermogen reed en nooit te hard mocht pushen, wat bv. vooral duidelijk was toen hij na Massas fout nooit echt een poging deed om Hamilton in te halen. Volgens Todt en Baldisseri zou de beperking hier ongeveer een 0,100s per ronde snelheid verminderd hebben, op het einde van de dag natuurlijk genoeg om Hamilton nog voor te kunnen blijven. Als ik me niet vergis stond Raikkonen ook wat zwaarder dan de beide McLarens.

Maar dat is natuurlijk allemaal koffiedik kijken achteraf, maar wel weer wat extra nieuwtjes voor de discussie wie nu de snelste wagen heeft. Ik blijf erbij dat de Ferrari nog lichtjes het voordeel heeft. Had Massa die blunder van formaat niet begaan, hadden we mogelijk een andere race gezien, waar vooral bij de tweede stint de Ferrari wat meer de bovenhand zou halen.

Edoch, wie kan hier met 100% zekerheid voorspellen wie er in Bahrain op het hoogste schavotje zal staan ? Je kan enkel gokken, en ik gok op een Ferrari, die tijdens de wintertests daar duidelijk voorop lagen. Maar wie weet maakt Hamilton wel weer z'n belofte waar, maakt Alonso een schitterstart en verknoeit Massa het 'weeral'.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #21  
Old 08-04-2007, 15:59
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Na twee GP's kan ik maar één zaak zeggen: de starts van Lewis Hamilton hebben me opnieuw 'goesting' gegeven om naar F1 te kijken. Die kerel toont op jonge leeftijd heel wat maturiteit en is uiterst welkom in het F1-wereldje, na de voorgaande saaie jaren... De manier waarop hij (na een superstart) Massa afhield tijdens de eerste ronden van deze wedstrijd spreekt voor zichzelf... Een kerel die niet enkel 'ballen aan zijn lijf' heeft, maar genoeg doorzicht in het kopje heeft.

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote
  #22  
Old 08-04-2007, 18:25
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Nog even over de blunder van Massa; ookal ging hij de fout in, het was prettig om te zien dat hij het tenminste probeerde en dat we niet weer een optocht zagen met inhaalacties via de pitstraat.
Reply With Quote
  #23  
Old 08-04-2007, 18:39
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Wat mij van deze race vooral is bijgebleven is het feit dat een GP F1 ook boeiend kan zijn zonder incidenten (en/of accidenten). Hamilton, Massa, Heidfeld, Rosberg, Wurz en Raikkonen hebben voor de mooiste momenten gezorgd.
Welk team mijn voorkeur geniet is nog geen uitgemaakte zaak. Toen Massa op onstuimige wijze probeerde Hamilton op de zenuwen te werken, wou ik liefst dat Massa daarin vooral niet slaagde. Wanneer dan Raikkonen in de slotfase steeds grotere stukken uit de voorsprong van diezelfde Hamilton wist te knagen, zat ik dan weer gespannen te hopen dat Kimi toch nog die dekselse Lewis te grazen zou krijgen. Ik snap het zelf niet meer
In ieder geval een terechte uitslag, en Felipe moet nog veel boterhammekes eten (maar mij stoort het niet als hij zijn bord niet leeg eet )

Voor Nico Rosberg was "mode 4" helaas een brug te ver. Toch fijn om vast te stellen dat het bij Williams opnieuw de goeie richting uitgaat.
Reply With Quote
  #24  
Old 08-04-2007, 18:50
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Ook een positieve noot: de nieuwe bandenmarkering is wel duidelijk.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #25  
Old 08-04-2007, 18:58
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Ook een positieve noot: de nieuwe bandenmarkering is wel duidelijk.
Ik vind het er een beetje "over" eigenlijk.. maar het is idd zeer duidelijk.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #26  
Old 08-04-2007, 19:25
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Ook een positieve noot: de nieuwe bandenmarkering is wel duidelijk.
tot na een paar ronden de achterbanden afslijten
__________________
Reply With Quote
  #27  
Old 08-04-2007, 19:35
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Ik heb een erg leuke GP gezien!

Viel op:
  • McLaren: waar komt die snelheid en betrouwbaarheid ineens vandaan? Ik dacht dat men in 2007 met motoren moest starten zoals ze waren op het einde van seizoen 2006? Of is dat niet zo? Echt bizar. Mercedes reed vorig jaar geen deuk in een pakje boter. In ieder geval, het gaat super daar momenteel, met beide wagens op het podium, twee races na elkaar en dan nu nog een dubbel op de koop toe. Fantastisch voor de spanning in het WK als je het mij vraagt... Er heerst daar ook een nieuw sfeertje. Ron Dennis ziet het helemaal zitten denk ik
  • Alonso: wie had verwacht dat hij na 2 races al aan de kop van het WK zou staan toen de overstap naar McLaren bekend werd? Niet veel denk ik, inclusief mezelf. Hij gaat weg bij Renault na 2 titels, dat team zakt als een pudding in elkaar. Hij komt bij de pudding McLaren die plots als een rijzende bloem terug een topteam wordt. Toch wel zeer knap en lik op stuk voor degene die aan hem twijfelden als absolute toprijder.
    Op zijn Schumachers was er ook niks aan te zien na zo'n uitputtende wedstrijd. Conditie is op-en-top blijkbaar!
  • Hamilton: wat een debutant. Van Villeneuve bij Williams geleden dat we nog zo een sterke debutant gehad hebben denk ik Eerlijk is eerlijk, hij profiteert mee van de wederopstand van McLaren, maar hij doet het toch maar mooi! Sublieme starts en een rijder met ballen, dat is wat we willen zien. Liet zich niet gek maken door de Ferrari's. Het verschil met Alonso was wel groter dan in Melbourne, maar dat was te denken.
  • Ferrari: bizar dat noch Raikkonen noch Massa konden volgen. Heeft dit iets te maken met dat bodemplaat-gedoe? In Melbourne was Ferrari duidelijk dominant, hier was McLaren aan de beurt.
  • Massa: liet zich gek maken door zijn slechte start. Inderdaad leuk dat hij het probeerde bij Hamilton, maar als Alonso of Raikkonen zo'n fout zou maken hoor je meteen dat zoiets niet kampioen waardig is... Ik vond het teleurstellend van hem. Kon met een OK-wagen noch Heidfeld noch Raikkonen met teruggeschroefde motor volgen en herstelde zich niet meer van zijn fout. Slecht begin van het seizoen voor hem, en dat met al dat gehype door de pers
  • Heidfeld bij BMW Die kerel verdient wel een overwinning dit jaar. Werkt hard, houdt zijn mond niet voor het teambeleid als het nodig is en is gehypt talent Kubica de baas. Knappe race!
  • Rosberg & Wurz lekker bezig bij Williams! Jammer dat het geen punten opleverde. Er zit potentieel in!
  • Renault: dat wordt niks dit jaar. Ik zie ze zelfs geen GP winnen. Wordt McLaren van 2006 denk ik...
  • Spyker: erbarmelijk. Niet testen en dan ook nog geen races uitrijden. Is duidelijk nefast voor eender welk team, maar vooral als beginnend team. Zeer teleurstellend en men moet zich daar dringend concentreren op eigen prestaties en de ego-voetjes op de grond zetten.

Al bij al blijkt het geen walk-over voor Ferrari te gaan worden. Benieuwd wat het volgend weekend in Bahrein wordt!
Reply With Quote
  #28  
Old 08-04-2007, 19:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
tot na een paar ronden de achterbanden afslijten

Dan kijk je naar de voorbanden en de groeven mogen niet afslijten.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #29  
Old 09-04-2007, 09:10
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Wat het kan doen dat de veer van de bodemplaat verwijderd wordt .
Reply With Quote
  #30  
Old 09-04-2007, 11:54
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
euh.

alleja. puur logisch gezien.
Massa wàs duidelijk sneller dan Hamilton en de McLaren. Dat bewees hij niet alleen in de kwalificatie, maar ook in de race. Dus dat veertje kunnen we al vergeten.

Raikkonen was 'trager' door de beperkingen die hij had met de motor. Hij vertelt ook zelf dat het enige wat ze konden doen dit weekend, de schade beperken was. 't Is dat of tien plaatsen achteruit en geen derde plaats...

Dus uiteindelijk kun je misschien nog net van een status quo spreken ? Dat 'veertje' maakt de zaak echt wel niet.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.