De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-04-2004, 23:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
CAMSO op VTM

Quote:
Zondag worden in Warneton beelden genomen van de Banger wedstrijden; het RAL Team van Jan Verhoeven en Toon Van Haren wordt gevolgd.

Deze beelden worden uitgezonden op VTM op PAASMAANDAG 12 april in de uitzending TELEFACTS; een zeer druk bekeken programma (gemiddeld 900.000 toeschouwers). Duurtijd 12 minuten.

bron: camso.com
meer info hier
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

  #2  
Old 10-04-2004, 14:28
Special Driver Special Driver is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Belgium
Posts: 19
Goed dat je het vermeld Raceboy, maar als ze komen is het steeds weer voor het zelfde " wrakken". in het verleden zijn er zeker wel 15 tv ploegen geweest op de speedway, een van de weinige die iets anders liet zien was Moteurs, al de anderen komen voor de schroothoop.
Er rijden wagens rond die nergens anders in europa te zien zijn maar dat is blijkbaar niet spectaculair genoeg. Ik hoop dat de V8 zo een succes word dat ze hun mening allemaal moeten herzien.
  #3  
Old 10-04-2004, 14:33
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Special Driver
Goed dat je het vermeld Raceboy, maar als ze komen is het steeds weer voor het zelfde " wrakken". in het verleden zijn er zeker wel 15 tv ploegen geweest op de speedway, een van de weinige die iets anders liet zien was Moteurs, al de anderen komen voor de schroothoop.
Er rijden wagens rond die nergens anders in europa te zien zijn maar dat is blijkbaar niet spectaculair genoeg. Ik hoop dat de V8 zo een succes word dat ze hun mening allemaal moeten herzien.
Heb je gelijk in. Maar het is niet enkel moteurs he. Ook man bijt hond is langsgeweest. Een hele week lang speedway op Tv toen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

  #4  
Old 10-04-2004, 23:17
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Location: Jersey
Posts: 597
En kwam Warneton ook niet in "Pluk de Dag" Met Ilse Van Hoecke op TV1?
  #5  
Old 11-04-2004, 21:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by TommySoprano
En kwam Warneton ook niet in "Pluk de Dag" Met Ilse Van Hoecke op TV1?
Idd al vergeten

Die reportage voor telefacts: ik vress het ergste. Tijdens de destruction derby is er een redelijk zwaar ongeval gebeurd en wie stond er bijna direct te filmen? Juist de VTM. Ik verwacht mij dus al aan een erg sensationele reportage die niet laat zien hoe het er in werkelijkheid aantoe gaat.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

  #6  
Old 11-04-2004, 22:07
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by raceboy
Idd al vergeten

Die reportage voor telefacts: ik vress het ergste. Tijdens de destruction derby is er een redelijk zwaar ongeval gebeurd en wie stond er bijna direct te filmen? Juist de VTM. Ik verwacht mij dus al aan een erg sensationele reportage die niet laat zien hoe het er in werkelijkheid aantoe gaat.
Yep, Raceboy, dat was ook mijn eerste reactie.
Telefacts is nogal sensatiegericht en ik vrees dan ook dat die reportage niet bepaald publiciteit gaat zijn voor de autosport.
  #7  
Old 12-04-2004, 22:06
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Over enkele minuten is het zover: Telefacts op VTM.
__________________
  #8  
Old 13-04-2004, 00:29
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
onwaarheden reportage:

- er wordt niet geracet tot er 1 overblijft, de race duurt twaalf ronden, wie het eerst de twaalf ronden volbrengt wint de heat. Enkel de destrution derby wordt gereden tot er 1 overblijft.

-die kerel dat zo een zwaar accident gehad heeft is helemaal niet zo "zielig" zoals ze hem voorstelden, ik heb hem gisteren in de paddock gezien en die was goed aan het lachen met de andere wrakken van RAL 6005.

- banger racen zijn niet de zogenaamde "stockcar races uit de USA" stockcarraces zijn want de naam aangeeft, races met seriewagens (wagens die nog stock zijn.) voorbeeld hiervan in Belgiê => privecars (geen contact toegelaten !!!!).
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

  #9  
Old 13-04-2004, 00:37
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Verstraeten kon zelfs het woord "bangerraces" niet deftig uitspreken. Hij sprak "banger" uit op zijn Nederlands. Na de reportage had hij blijkbaar opgemerkt dat het op zijn Engels dient uitgesproken te worden en nam hij deze terminologie over.

Wat mij betreft zijn bangers GEEN autosport. Door het zo in de kijker te zetten kan een leek NOOIT overtuigd worden van de goede bedoelingen van de rechtgeaarde autosportliefhebber.

C U
  #10  
Old 13-04-2004, 09:40
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Ik vind er persoonlijk ook weinig aan, ik zie er totaal de sport niet van in. Wel typisch van vtm om dit weer in beeld te brengen, op andere autosportwedstrijden zie je ze niet en zelfs pitstop wordt van de buis gehaald, maar voor zo een domme reportage is er wel geld...

FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
  #11  
Old 13-04-2004, 09:45
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Ik heb het laatste stukje van de reportage gezien, da's idd helemaal geen autosport meer hé. Maar "leken" zullen dit weeral associëren met rally, rallycross, Belcar, ... kortom veralgemenen naar alle takken van echte autosport ...
  #12  
Old 13-04-2004, 09:49
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Stomme reportage. Dat klein manneke daar dat zijn speelgoedautootjes in de prak reed, en de pa ervan , marginaal ! Zielig dat ze zoiets in beeld brengen. Nauwelijks autosport te noemen. Eerder een bende gefrustreerde mensen die, om zich af te reageren , auto's in de prak rijden.

Waar ze wel gelijk in hadden is dat die oude Daimler niks waard is. Volgens een boek dat ik hier liggen heb is die in redelijke staat nog 1800€ waard...
  #13  
Old 13-04-2004, 10:26
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Het was eens tof om te zien maar dat is het dan ook hoor
  #14  
Old 13-04-2004, 12:55
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Maasmechelen
Posts: 544
ik vind dat dikke zever, er zijn geen andere woorden voor
__________________
  #15  
Old 13-04-2004, 13:36
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Ergens zijn de organisatoren in Warneton toch medeschuldig aan het verkeerde beeld dat hiermee over de autosport wordt opgehangen.
Als je de Bangers en Demolition Derby op een zelfde dag programmeert als de meer serieuze race-klassen, dan kan je toch verwachten dat sensatiegeile media, zoals VTM, er net die klassen gaan uitpikken die de meest spectaculaire beelden opleveren. Het gevolg is inderdaad dat door leken het hele speedway-gebeuren en de autosport in het algemeen niet au sérieux genomen worden.
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.