De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 23-10-2003, 17:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
@ Le Mans,

Tja je zegt centen, dan krijg je van mij enkele hollandse tips

* Nederlandse betaalgewoonte hanteren, dat is pas na de tweede aanmaning eens reageren, en dan het blondje spelen Zohaal je zonder problemen de 150 dagen wel.

* Tegenfactuur indienen van minimaal hetzelfde bedrag.

* Dreigen met bepaalde vormen van publiciteit, zonder dat desbetreffende sjarel weet dat het van jouw afkomstig is, voor specifieke details mail me maar. Geheid succes, bij Ford B. in Heerlen weten ze daar alles van Moet je maar geen reparaties factureren die , aantoonbaar, niet zijn uitgevoerd. Nog nooit zo vlug geld gezien.

Wat betreft de "overeenkomst" die je had met die sjarel. Zonder handtekening onder een opdracht kan de vlegel niet veel eisen. Mocht het mondeling zijn gegaan, tja kan jij zijn woorden natuurlijk heel anders interpreteren

Wat betreft oplichters in de autosport, die waren er, zijn er en zullen er altijd blijven. Sommige mensen vragen gewoon om opgelicht te worden. In de autosport gaat soms wat grijs geld om, dat is natuurlijk spek in de bek voor dergelijke figuren.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #17  
Old 23-10-2003, 17:33
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
De markt is groter dan wij allemaal denken. Heb deze week bijna meer dan 10 bedrijven gevonden die racewagens bouwen ( misscien wel iets te veel voor zo een klein landje ). Ik weet echt niet waar het hem zit dat piloten naar die bepaalde teams stappen al heb ik wel een heel groot vermoeden dat dan weer met geld te maken heeft. Begrijpen wie kan maar diegene die de sponsors op de wagens zien zullen de eindjes wel aan elkaar kunnen knopen.

De race wordt niet gereden op de baan, maar in de loges.
  #18  
Old 23-10-2003, 21:16
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Ten Oosten van Antwerpen
Posts: 256
Lemans je bent niet de enige. Nu moet het me eerst van mijn hart dat het hier in ons Belgenlanje echt de spuigaten begint uit te lopen.
Mijn verhaal: Wij bouwen in maart 2003 een Clio voor d Touring Cup in opdracht, de wagen wordt opgeleverd en betaald door de klant. Wij doen het onderhoud en de service op de wedstrijden.
De eigenaar van de auto vindt niet direct een tweede piloot voor de 2e ZTC wedstrijd en iemand zonder ervaring stapt in.
In Zolder geen probleem. In juli, tijdens de BTCS wordt die tweede piloot echter aangetikt in de start en schuift in de rails op de Radillion. Balans: schade rechts-voor: bumper met luchtinlaten en slangen weg, radiator stuk, carroserie- en spuitwerk. Alles samen een kleine 1000 Euro zonder BTW. Er wordt afgesproken dat wij de schade herstellen en ontvangen van de piloot. Enkele weken later betaalt hij 500€ voorschot, want" Hij heeft geen centen meer".
Centen om te koersen heeft hij nog wel. Hij heeft er nog 3 gereden.
Vorige koers in Francorchamps gaat diezelfde gast er in de trainingen af en op zijn dak. Wij herstellen 's avonds de auto. Tijdens de wedstrijd gaat hij rond in de dubbele linkse en de BMW van US Carworld kan hem niet meer ontwijken. Resultaat: auto plat tot aan de voorruit.
Intussen is de eerste schade nog niet geregeld en als ik die brave jongen bel weet hij doodleuk te vertellen dat hij mij niet zal betalen omdat het bedrag naar zijn mening te hoog ligt. We zij dan 3 maanden verder. Tijdens dat gesprek vertelt hij mij ook nog dat , als ik daar zin in heb, hem maar moet zwart maken. Hij zal sowieso toch een slechte naam krijgen, wat maakt hem dat uit.
Da manneke is 22 jaar!
Wat er moet gebeuren met de nieuwe schade blijft een vraagteken, maar ik vrees voor de eigenaar van de auto dat hij zelf in zijn zak zal moeten tasten.

Een goede verstaander weet om welke Clio het hier gaat en wie de tweede pilott op deze wagen was. Wees gewaarschuwd voor dat gastje.

Van buitenlandse klanten heb ik altijd correcte betalingen gehad. Het is altijd in Vlaanderen dat ik zulke problemen heb. En voor 90% met die circuit-jannetten.

Op een of andere manier moet hier een halt toegeroepen worden.
Mijn idee: klachten van niet betalen: licentie intrekken.
  #19  
Old 23-10-2003, 23:07
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Emptinne
Posts: 154
Bedankt alvast voor de tips, Marshal , FormulaV en stijnconinx .Voor Maarten, vraag maar na bij andere renstallen, uw simpele theorieoplossing klopt soms in de praktijk niet , ik ben meestal wel voorzichtig genoeg wat betalingen en afspraken aangaan maar er zijn momenten dat je mensen een beetje vertrouwen moet gunnen. Jullie team heeft ook al verschillende malen onze bus afgehuurd, nooit is er een voorafbetaling gevraagd en is alles mooi achteraf geregeld.
De "dankbare" heer die nu voor deze stunt heeft gezorgd heeft zelf een renstal. Hij weet verdomd goed welke cadeau hij van
Raceprojects heeft gekregen . Met het faktureren van zijn vrachtwagen keldert hij zijn toekomst .
Mensen die zich zulke praktijken eigen maken zijn gedoemt om te verdwijnen en het enige dat we kunnen hopen is dat ze gedurende hun aanwezigheid niet te veel slachtoffers maken.
  #20  
Old 24-10-2003, 00:44
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Gaat het hier over de tuner van in de buurt van de omloop van Zolder gekend in het cupracen ?
__________________
yannick racing
  #21  
Old 24-10-2003, 07:31
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Quote:
Originally posted by Rasse

Een goede verstaander weet om welke Clio het hier gaat en wie de tweede pilott op deze wagen was. Wees gewaarschuwd voor dat gastje.

Van buitenlandse klanten heb ik altijd correcte betalingen gehad. Het is altijd in Vlaanderen dat ik zulke problemen heb. En voor 90% met die circuit-jannetten.

Heeft hij niet de initialen van een Duits automerk? en stond nota bene de clio ook niet te koop. Hij was inderdaad vrijdags stevig kapot en zaterdag terug. Zeer spijtig en ik wens het niemand toe.
Maar verder: voor 90% met die circuit-janetten: zijn wij dan janetten omdat we op het circuit rijden?Dat vind ik straf.In de rally, rallycross en andere disiplines betalen ze dan wel allemaal korrect zeker! Hier heb ik toch ook al straffe verhalen gehoord.
Het is een feit, en in deze tread al meer dan eens aangehaald, dat er hieromtrent veel problemen zijn, maar om er een bepaalde disipline uit te halen vind ik toch maar zus en zo. Maar iedereen zijn mening. Het mag en ik respecteer ze allemaal.
  #22  
Old 24-10-2003, 09:00
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
[QUOTE]Originally posted by Rasse
.....met die circuit-jannetten......
  #23  
Old 24-10-2003, 14:43
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Ten Oosten van Antwerpen
Posts: 256
Met " die circuit-jannetten" bedoel ik geenszins alle circuitpiloten!
Maar wel de groep profiteurs die op andermans kap en met veel show onze sport komen verzieken. Ik stuur zelf even goed een auto op circuit rond, dus... In rally komen dit soort sujetten nu eenmaal minder voor omdat ze zich niet achter andere piloten kunnen wegstoppen. Het is daar 1 piloot die het feestje betaalt en dat loopt met veel minder problemen.
Sorry voor diegenen die zich ten onrehte aangesproken voelden, dat was niet de bedoeling. En, ja Bart, het is die piloot.
  #24  
Old 27-10-2003, 10:54
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Zolder
Posts: 357
Quote:
Originally posted by yannick88
Gaat het hier over de tuner van in de buurt van de omloop van Zolder gekend in het cupracen ?
HELABA????.....
ik ken er ene in de buurt van zolder die met het tuner is in het cup gebeuren en dat is mijne papa...
spreekt ge over hem???
  #25  
Old 27-10-2003, 11:00
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Zolder
Posts: 357
ik begin al foutieve zinnen te schrijven door rap te zijn,
maar ge begrijpt m wel zeker??
  #26  
Old 27-10-2003, 18:27
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Quote:
Originally posted by Kelly Jamers
HELABA????.....
ik ken er ene in de buurt van zolder die met het tuner is in het cup gebeuren en dat is mijne papa...
spreekt ge over hem???
Die heeft toch geen initialen van een Duits automerk?
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
  #27  
Old 27-10-2003, 18:28
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Dat dacht ik toch ook !
  #28  
Old 27-10-2003, 18:55
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
De paddock is de schandpaal aan 't worden precies van den Belgischen autosportwereld... begint gelijk wat Big Brother trekskes te krijgen...
  #29  
Old 27-10-2003, 19:57
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Sluit ik me volmondig bij aan... insinuaties kunnen natuurlijk altijd, maar let op, want soms kan je er mensen mee treffen die helemaal niets met de zaak te maken hebben. Uitkomen voor je mening (en namen noemen), kan natuurlijk ook voor de nodige discussies zorgen, maar dan ben je wel open en eerlijk geweest. Eerlijkheid neemt men niemand kwalijk, er kan hoogstens een hoogoplopende discussie ontstaan. Insinuaties die bij nader inzicht verkeerd blijken te zijn, kunnen achteraf voor nogal wat problemen zorgen... Men weze gewaarschuwd... En of je een bepaalde tuner nu genegen bent, of hem verafschuwt, het maakt allemaal niet uit, lok geen zaken uit die er (eventueel) niet zijn...
  #30  
Old 27-10-2003, 19:58
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Zou ik me niet mee vergelijken, BB trekt geen kijkers, Depaddock wel
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.