De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-05-2010, 18:28
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie

@Dominique, achteraf bekeken had mss inderdaad iets dunnere diameter niet slecht geweest zijn, toen ik er aan begon wist ik eigenlijk ook ni echt wat voor diameter men op 1/1 zou gebruiken voor zulke aanpassingen.

Quote:
Originally Posted by jorniieboy View Post
Gaat de carroserie en nu nog op ?
Je bent wel breed gegaan vooraan e

gtrz
Jorniieboy
het brede stuk vooraan was oorspronkelijk enkel bedoeld als hulpstuk bij de uitlijning maar achteraf leek het geen slecht idee om dit te behouden aangezien de rare manier hoe om koetswerk en chassis samengevoegd moeten worden, nl. eerst deurpanelen tegen carrosserie kleven en de onderzijde van die deurpanelen moet het chassis vasthouden, wat op zich niet meteen al te veel stevigheid biedt en op gebied van uitlijning ook al niet erg vertrouwbaar is.

enkele foto's met koetswerk erbij

en nog ééntje ter verduidelijking van de velgenkeuze, deze zouden zogenaamd 19" moeten zijn maar hier op foto staan ze naast 18" tamiya's. aan de kleine kant dus, maar perfecte grootte voor deze wagen.

Reply With Quote
Old 08-05-2010, 19:23
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie

en dan nu een echte update.

even het radiatorrooster onder handen genomen, deze was, net zoals zo vele dingen in deze kit, nogal aan de speelgoed-achtige kant, en om dit te verhelpen heb ik deze open gemaakt door de achterzijde net zo lang te schuren tot ik erdoor zat. later zal deze nog een mesh en een nieuw laagje chrome krijgen.

voor

na

Reply With Quote
Old 08-05-2010, 19:38
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie

ondertussen was ook m'n bestelling toegekomen

deze doos mocht meteen dienst doen als donor-doos, die de achteras moest afstaan.
Die as heeft wel enkele aanpassingen nodig zoals bv. het versmallen ervan alsook het chassis mocht onder het kapmes (alweer)

Reply With Quote
Old 08-05-2010, 19:48
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie

kleine preview van dry-fit

Grtz Diccy

Last edited by Diccy; 08-05-2010 at 19:51.
Reply With Quote
Old 08-05-2010, 20:16
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Zo'n werken verdienen alleen maar respect!

Reply With Quote
Old 08-05-2010, 22:35
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Kitbashen is precies de nieuwe trend aan het worden hier.

Ik blijf dit project met de nodige nieuwsgierigheid volgen.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 08-05-2010, 23:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Kitbashen is precies de nieuwe trend aan het worden hier.

Ik blijf dit project met de nodige nieuwsgierigheid volgen.
Altijd geweldig om te kunnen zien hoe onderdelen uit verschillende kits worden samengebouwd tot 1 geheel.
Reply With Quote
Old 23-01-2011, 00:45
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie

tijd voor nog eens een kleine update.

De naad waar de achter ophanging is ingekort en gelijmd werd inmiddels geplamuurd dus werd het ook tijd om de achterbrug in te korten en om zeker te zijn dat deze niet te kort zou worden of asymmetrisch heb ik ervoor gekozen om de cardan assen af te knippen, vervolgens het differentieel uit te boren en de assen hierin te schuiven, op die manier kon de lengte aangepast worden zoals bij de antenne van een radio, en kon alles mooi symmetrisch verlijmd worden.

ook heb ik me een hele tijd suf gepiekerd over wat ik zou doen met die o zo speelgoed-achtige koplampen maar na enkele testjes heb ik dan toch een oplossing gevonden waar ik best tevreden over kan zijn.
Eerst werden ze op het koetswerk gekleefd voor wat meer stevigheid, om dan uit te boren met een steeds groter boortje. Nadien werd er aan de achterzijde een stukje styreen geplakt en in de voorzijde wat 2komponenten lijm gedaan, de 2k lijm hechtte zowel aan de achterzijde als de zijkanten wat resulteerde in een concaaf (hol) en glad vlak, net zoals de achterse spiegelwand van een echte koplamp.

Reply With Quote
Old 30-01-2011, 20:24
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie

Ik heb nog wat wat modelbouw-tijd kunnen vrij maken en heb het chassis dan maar eens verder onder handen genomen.

de cardan tunnel werd verbreed om plaats te maken voor de uitlaten door het vrij dikke plastic te schuren , de openingen waar de deurpanelen in passen werden afgedekt en alles kreeg een laagje primer.

Zoals jullie al op de bovenstaande foto's konden zien komt er later ook een 2é, en zelfs een 3é
met name een standaard oldtimer, een hotrod, en een verwaarloosde roestbak ( rebuilt van m'n aller eerste kit waar de nodige beschadigingen aan zitten en meerdere onderdelen van vermist zijn) , zo iets als The Good, The Bad and The Ugly

Ook heb ik besloten om toch maar een ander setje velgen te nemen, dus deze moesten ook smaller gemaakt worden.

Grtz
Diccy
Reply With Quote
Old 31-01-2011, 00:06
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Het blijven serieuze werken die je hier blijft uitvoeren, maar mij niet gelaten zunne.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 11-04-2011, 20:13
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie

't heeft lang geduurd, maar dan nu een mini-update

Na de voorlichten werd het ook eens tijd om de achterlichten aan te pakken en ik wou gladde en verzonken lichten bekomen dus werden de originele naar de prullenbak verwezen en moest ik op zoek naar een alternatief, en deze heb ik gevonden in 2 rechthoekige rode leds, het is echter niet de bedoeling deze te laten verlichten of dergelijke, maar in deze leds zag ik de perfecte afmetingen en ze zijn reeds transparant rood wat het enkel makkelijker kan maken. Deze leds werden vervolgens in de juiste kromming geschuurd en in het koetswerk werden openingen geschuurd waar deze in komen te zitten, enig opkuiswerk is wel nog aan de orde

ook het chassis kreeg nog een kleine behandeling, achteraan werden de schokdempers en veren geplaatst en kregen al enkele delen een kleurtje

ook de motor kreeg z'n eerste aanpassing, naden werden geplamuurd en geschuurd en de rechtse uitlaatcollector werd al ingekort en kreeg 3in1 adapter die gemaakt werd door 3 ronde staafjes samen te kleven en vervolgens conisch te schuren

grtz
Diccy
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules