De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-07-2009, 09:22
joost joost is offline
De Paddock Regular

alle gratis uitleg:

Total 24 Hours of Spa – 25-26 juli 2009
Drie dagen gratis naar het mooiste circuit ter wereld
Gedurende vijf dagen trekt de populairste Belgische uithoudingsrace duizenden toeschouwers. Van woensdag tot vrijdag kan het publiek gratis naar het circuit van Francorchamps, om er een steeds groeiend spektakel ter plaatse bij te wonen.
De editie 2009 van de Total 24 Hours of Spa 2009 begint officieel op 22 juli. Sinds het begin van de week zijn de bijna veertig ingeschreven teams al bezig met de opbouw van hun installaties, sommige daarvan zouden zelfs niet misstaan in een Formule 1-paddock.
Deze woensdag zullen de rijders, mecaniciens en teammanagers voor het grootste deel van de dag zoet zijn met de technische en administratieve controles. Een buitenkansje voor de fans van de wedstrijd, liefhebbers van GT-bolides en andere supporters, want het publiek kan gratis in de paddock. Tussen 16u30 en 19u30 kan het publiek zelfs de stands en de pitlane bezoeken. Tussen 16u30 en 17u30 delen de rijders, elk voor hun pitbox, ook handtekeningen uit. En op woensdagavond laten de rijders van het Saab Performance Team een eerste keer hun kunnen zien. Spektakel gegarandeerd!
Een gevulde donderdag
Op donderdag wordt het al vanaf de ochtendlijke uren helemaal ernst. Tussen 9u45 en 11u45 werken de deelnemers aan de Total 24 Hours of Spa 2009 de vrije trainingen af. In de namiddag wordt er tussen 14u35 en 16u05 een pre-kwalificatiesessie afgewerkt. Na dit anderhalf uur is men best helemaal klaar voor de eerste kwalificatiesessie, die geprogrammeerd staat tussen 19u30 en 20u30. Een uur lang spanning, waarin elke rijder het beste van zichzelf zal geven om te trachten zijn wagen een zo goed mogelijke startpositie te bezorgen.
Na een pauze van 45 minuten – kwestie van de afstellingen nog wat verder te verfijnen, de eerste problemen op te lossen of de sleepwagens de gelegenheid te geven de gestrande bolides terug naar de pitlane te brengen – is het tijd voor de eerste van twee avondlijke sessies.
Voor publiek op de tribunes valt het spektakel echter niet stil: het Saab Performance Team zal in de pauze een nieuwe demonstratie van hun kunnen geven.
Tussen 21u45 en 22u30 en tussen 22u45 en 23u30 kunnen de toeschouwers de magie van de nachtelijke kwalificaties op het mooiste circuit ter wereld beleven. Voor de teams die gedurende de eerste sessie pech hadden wordt het zaak om een scheve situatie recht te zetten en in het licht van schijnwerpers een degelijke chrono neer te zetten. Dit jaar is er geen kwalificatiesessie meer op vrijdag, alle inspanningen moeten dus op donderdag worden geleverd. Om maar te zeggen dat er heel wat te gebeuren staat!
Vrijdag: plaats voor de nevenwedstrijden
Op vrijdag krijgen de teams van de Total 24 Hours of Spa 2009 de gelegenheid om hun bolides te demonteren, controleren en verifiëren, met het zicht op de warm-up van zaterdagochtend.
De Ardense omloop wordt op vrijdag immers de hele dag gereserveerd voor de nevenwedstrijden. Cooper Tires F3 International Series, Formul’Academy Euro Series, GT4 European Cup/Dutch GT4 Championship en Lamborghini Blancpain Super Trofeo zullen tot 18 uur het spektakel verzorgen. Bij de eenzitters kunnen de sterren van morgen worden bewonderd, bij de GT-races zijn zoals steeds schitterende wagens te zien.
De dag wordt tussen 18u15 en 18u55 afgesloten door de RACB GT Parade, waarbij ettelijke straatversies van de Grand Tourisme-wagens over het amper afgekoelde asfalt van Francorchamps zullen scheuren.
Kortom, er zijn heel wat redenen om vanaf woensdag naar Francorchamps te trekken om gratis de eerste schermutselingen van de Total 24 Hours of Spa 2009 bij te wonen.
Reply With Quote
Old 22-07-2009, 10:53
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Nog ččn vraag, zullen de standjes in de paddock en er buiten er al staan op vrijdag?
Reply With Quote
Old 22-07-2009, 10:59
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Ik heb kaarten gekocht van 15€ ik vraag me nu infeite af weer ge niet en wel moogt komen daarbij. Er staat overall tribune gratis, dus dan zouden die inbegrepen zijn bij deze kaarten? Alleen de paddock waar de camions staan dan niet?
Old 22-07-2009, 18:03
Speed997's Avatar
Speed997 Speed997 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Ik heb kaarten gekocht van 15€ ik vraag me nu infeite af weer ge niet en wel moogt komen daarbij. Er staat overall tribune gratis, dus dan zouden die inbegrepen zijn bij deze kaarten? Alleen de paddock waar de camions staan dan niet?
Tribunes zullen inderdaad gratis en bereikbaar zijn. De paddock waar de vrachtwagens staan en de pitboxen kan je met deze kaart niet van nabij bekijken.
Het circuit zelf kan je natuurlijk ook niet op
Reply With Quote
Old 22-07-2009, 18:10
Speed997's Avatar
Speed997 Speed997 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Speed997 View Post
Tribunes zullen inderdaad gratis en bereikbaar zijn. De paddock waar de vrachtwagens staan en de pitboxen kan je met deze kaart niet van nabij bekijken.
Het circuit zelf kan je natuurlijk ook niet op
en op de terrassen boven de pitboxen zal het ook niet lukken
Reply With Quote
Old 22-07-2009, 19:57
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thinlane_T View Post
Zijn er nog mensen die van de Club 24h mogelijkheid gebruik gaan maken?
Ik heb me daarvoor ingeschreven want heb een toegangskaart + paddock besteld bij ticketnet.
Reply With Quote
Old 22-07-2009, 23:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Zojuist besloten, we gaan morgen BBQ'en in Rivage! Wat kan het leven toch slecht zijn

Einde middag richting Spa en dan genieten van de laatste maal echte GT1's op Spa. Bring it on!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 09:59
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Einde middag richting Spa en dan genieten van de laatste maal echte GT1's op Spa. Bring it on!
Zonde van de macabere opkomst. Nu is het een Corvette-Maserati-trophy.

Anyhow, laten we er toch maar van genieten, want de next-gen GT1's zien er maar schraal uit.

Last edited by Integra; 23-07-2009 at 10:00.
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 11:13
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Dan ben ik de enige die de nieuwe GT1's niet louter met slecht gevoel bekijkt? Van mij mag er wel een frisse wind waaien. Hoeveel jaren zien we nu al Maserati's, Corvette's, Astons & Saleens? Feit is dat er totaal geen nieuwe wagens bijkomen in het huidige GT1. Koenigsegg, Gumpert, enz... allemaal mooie vooruitzichten waar uiteindelijke niets concreets is van gekomen.

En dit noem ik nu niet meteen "schraal"
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 14:12
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Dan ben ik de enige die de nieuwe GT1's niet louter met slecht gevoel bekijkt? Van mij mag er wel een frisse wind waaien.
Nee hoor, we zijn met twee.
Die frisse wind waarvan je spreekt? Inderdaad, hoog tijd.
Niettegenstaande ik nog steeds kan genieten van de Astons en de Vettes...
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 16:13
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Ik kijk er ook naar uit!
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 16:19
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Hoe gaan de kwalificaties in zijn werk? GT3 / GT2 en GT1 gescheiden?
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 19:53
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
En dit noem ik nu niet meteen "schraal"
Ik heb hem nog niet zien rijden, maar die Ford GT ziet er echt schitterend uit!

Het is best leuk dat er wat nieuwe merken komen opdraven. Na een tijd zal het niveau van de nieuwe GT1's ook wel stijgen.
Het zou trouwens tijd worden dat de Maserati MC12 verdwijnt (prototype after all...). De Aston Martin DBR9 zien we nog nauwelijks en de Saleen is ook niet meer van de jongste. De enige die ik echt zal missen is de Corvette C6R...

Dus kijk ik uit naar zaterdag om voor een laatste keer naar de P&M V8's te gaan luisteren

Last edited by Pegasus; 23-07-2009 at 20:14.
Reply With Quote
Old 24-07-2009, 00:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Hoe gaan de kwalificaties in zijn werk? GT3 / GT2 en GT1 gescheiden?
Alles door elkaar.

Echt genieten heb ik helaas niet kunnen doen van de GT1's. Er was een beetje regen op Spa Rijden was onmogelijk in Q1 na een paar minuten droog weer. In Q2 was de baan nog nat en waren er veel stints van 3 rondjes. Q3 zal wel niet druk zijn geweest. De Ford en Nissan waren in real life best te pruimen, eigenlijk niks mis mee.

Wat betreft de deelnemers? Voor aanvang 39 stuks, PMB heb ik niet voorbij zien komen.......het schijnt daar te rommelen maar dat mag geen verrassing zijn lijkt me zo
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-07-2009, 11:27
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Erg weinig deelnemers inderdaad, en een kwalificatie voor niets. Bij momenten stroomde het water door de pits & baan. De nieuwe GT1's Ford GT & Nissan vielen me erg mee. Geluid & looks te over. Hopelijk kunnen ze de 24uren vol maken.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules