De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 07-09-2008, 20:52
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik ben blij dat Hamilton gestraft is voor zijn zwakke actie. Van mijn part mag deze ongeduldige dikkenek nog meer op zijn plaats gezet worden
Zwakke actie? Hij moest de chicane wel afsnijden of Kimi had hem gewoon aangereden.
Ongeduldige dikkenek? Je weet niet wat je zegt man...
Reply With Quote
  #32  
Old 07-09-2008, 20:54
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Sorry jongens, maar ik ben van oordeel dat Ferrari weer maar eens wordt bevoordeeld, en dat is niks nieuws.

Ik vind dat als men Hamilton bestraft, men Raikkonen de volgende koers ook maar eens 10 plaatsen achteruit zet bij de start, maar ja, in Monza zal dat wel niet gebeuren hé.

Wat was ook weer de afkorting van FIA.

En wat Leinders betreft, hij zal morgen in het belang van Limburg Hamilton wel weer afbreken zekers, terwijl hij vorige week er ook niks van bakte.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #33  
Old 07-09-2008, 21:19
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Hamilton had Kimi kunnen pakken in de volgende ronde bij het uitkomen van de Raidillon, maar nee, altijd ongeduldig zoals hij vorig jaar ook meermaals bewees.
Ik zie niet in waarom Raikkonen straf zou moeten krijgen. Hamilton zat er niet eens volledig voorbij. Het was niet de juiste plaats om in te halen en daar betaalt hij nu de prijs voor
Reply With Quote
  #34  
Old 07-09-2008, 21:23
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Had Hamilton dan gewoon tegen Raikkonen moeten oprijden ipv de chicane af te snijden en hem terug voor te laten?

Hamilton heeft Raikkonen terug voorgelaten en zo zijn voordeel terug afgestaan. Wat mij betreft een puur race-incident dat niet bestraft diende te worden...
Reply With Quote
  #35  
Old 07-09-2008, 21:32
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ik vind het niet meer dan terecht. De vraag is immers niet: heeft hij Raikkonen opnieuw doorgelaten? De vraag is wel: heeft hij voordeel gehaald uit het afsnijden van de chicane? En op die laatste vraag is het antwoord weldegelijk "ja", gezien hij de bocht verder al voor Raikkonen zat. Had hij de chicane niet afgesneden en was hij achter Raikkonen de chicane ingegaan, dan was hij onder geen enkel beding als eerste uit La Source gekomen.

Bas Leinders vond het ook erover en ik deel die mening.
Iemand die het reglement kent ... een verademing Ik deel uw mening dan ook volledig:
Het laten passeren van Raïkonnen was eerder een opportuniteit om onmiddelijk in de slipstream te kruipen dan een daad van 'sportmanship'.

Verder een beetje domme overhaaste actie van Hamilton aangezien hij in de 2 resterende ronden makkelijk de maat had kunnen nemen van Raïkonnen.
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 07-09-2008, 22:09
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Op de vraag of Hamilton voordeel heeft gehaald uit het afsnijden van de chicane is het antwoord: Nee.
Hamilton zat achter Raikkonen voor de chicane en hij zat er nog steeds achter na de chicane. En natuurlijk gaat Hamilton direct in de slipstream van Raikkonen rijden, daar zat hij ook al voor de chicane.

Hamilton speelde op safe en koos voor het afsnijden van de chicane in plaats van het rammen van Raikkonen. Hij wist dat hij sneller was dus hij zou er zeker voorbij zijn gegaan. Hamilton moet immers aan het kampioenschap denken. Raikkonen speelde "alles of niets". Of 10 punten of geen punten. 8 punten was niet genoeg voor Raikkonen. Dit heeft hij zelf gezegd in de post race interviews.

Mij maakte het niet uit wie van deze 2 won, ik had ze liever beiden op het podium zien staan. Het was toch heerlijk om zien (tot Raikkonen in de muur ging, onverdiend).

Ik ben blij dat de F1, en het F1 forum hier weer interessanter zijn geworden
Eindelijk weer ouderwetse discussies.
__________________
Reply With Quote
  #37  
Old 07-09-2008, 22:24
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik ben blij dat Hamilton gestraft is voor zijn zwakke actie. Van mijn part mag deze ongeduldige dikkenek nog meer op zijn plaats gezet worden
Belachelijk vind ik dit!!
Hamilton zat naast Raikkonen in de chicane.Als Hamilton niet uitwijkt is er een crash tussen de 2 wagens.Hij laat Raikkonen terug voorbij door duidelijk van het gas te gaan en toch is hij sneller aan de source.Heb je ook gezien wat Raikkonen doet in de source?Hij remt daar gewoon op de achterbanden van Hamilton.
Reply With Quote
  #38  
Old 07-09-2008, 22:39
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Neo-242 toch altijd met zijn leuke bijdrages tot het forum. Mods, zegt het woord "ban" jullie iets?
Reply With Quote
  #39  
Old 07-09-2008, 23:02
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik ben blij dat Hamilton gestraft is voor zijn zwakke actie. Van mijn part mag deze ongeduldige dikkenek nog meer op zijn plaats gezet worden
Sorry, maar deze reactie vind ik er ver over.
Voor mijn part mag je voor Ferrari supporteren en tegen Hamilton zijn, maar hier zit je gewoon uit je nek te kletsen.


Mijn mening over het gebeuren : Hamilton haalde wel degelijk voordeel uit de situatie door zo vlug in de slipstream van Raikkonen te duiken. Hij had langer moeten wachten om opnieuw aan te pikken. 25 seconden straftijd is echter serieus overdreven als sanctie. Daarenboven ging Raikkonen ook niet volledig vrijuit bij de eerste actie, dus die had men ook een sanctie mogen opleggen. Op die manier wekt de FIA wel zelf de indruk dat men Ferrari wil bevoordelen.
En wat dan te zeggen van Nakajima die opeens terug de baan opschoot voor Hamilton en Raikkonen. Was dat dan geen sanctie waard?

Door die hele heisa achteraf zou je bijna vergeten wat een bloedstollende twee laatste ronden we in deze GP hebben meegemaakt. Dit is nu al een klassieker uit de F1-geschiedenis. Francorchamps heeft zijn reputatie weer alle eer aangedaan.
Reply With Quote
  #40  
Old 07-09-2008, 23:12
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
natuurlijk gaat Hamilton meteen in de "slipstream". er is toch geen regel die zegt hoeveel lengtes je moet laten voor je weer op het gas mag? Hoeveel slipstream-effect is er eigenlijk op dat korte stuk?

trouwens, als Raikkonen bij het remmen voor de source op zijn lijn blijft, dwingt hij Hamilton daar naar de buitenkant, en kan hij misschien zijn positie behouden. maar hij wringt zich er nog, waardoor Hamilton toch binnendoor kan, en de positie wint.
__________________
Reply With Quote
  #41  
Old 07-09-2008, 23:18
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Wat was ook weer de afkorting van FIA.

Ferrari Intelligence Agency !
Reply With Quote
  #42  
Old 07-09-2008, 23:25
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Ofwel Ferrari International Assistance!
__________________
Reply With Quote
  #43  
Old 07-09-2008, 23:51
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
Neo-242 toch altijd met zijn leuke bijdrages tot het forum. Mods, zegt het woord "ban" jullie iets?
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Als je een probleem met mij hebt, rapporteer het dan en dan zal een mod daarover wel beslissen ipv jijzelf Brecht...

Last edited by Neo-242; 07-09-2008 at 23:53.
Reply With Quote
  #44  
Old 07-09-2008, 23:51
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally Posted by Baron View Post
Ferrari Intelligence Agency !
man ... en jij was enkele posts hierboven nog een klaagzang aan het afsteken dat de post Neo-242 erover was.
De pot verwijt de ketel .... enz.

De stewards hebben beslist dat Hamilton voordeel heeft gehaald uit zijn manoeuver aan de chicane. Hoewel er mening pro/contra zullen zijn telt enkel de mening van de stewards.

De sanctie die opgelegd wordt is perfect in verhouding met wat er normaal gegeven wordt in zulke omstandigheden (drive-through).
Vermits een drive-through op 2 ronden van het einde niet meer mogelijk is hebben ze het equivalent in tijdstraf genomen. fair enough

op sporza.be kan je de beelden herbekijken ... als je ze objectief bekijkt kan er mijns inziens weinig discussie zijn. Hamilton laat Raïkonnen enkel op zo een manier voorbij dat hij perfect gepositioneert zit voor een aanval in La Source. een perfecte positie om een aanval in te zetten lijkt mij een groot genoeg voordeel om een bestraffing te krijgen.
__________________

Last edited by airco; 07-09-2008 at 23:52.
Reply With Quote
  #45  
Old 08-09-2008, 00:02
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by airco View Post
man ... en jij was enkele posts hierboven nog een klaagzang aan het afsteken dat de post Neo-242 erover was.
De pot verwijt de ketel .... enz.


Ferrari Intelligence Agency, met deze smiley er onmiddellijk achter, ten teken dat je het niet al te ernstig moet nemen en als een kwinkslag moet zien. Toch wel een verschil met de gifspuwerij van Neo-242, dacht ik.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.