![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
Wat een g-krachten zouden zo'n toestanden niet genereren ?
Ik denk dat zo'n speelgoed Darti bocht of zo serieus veel zou vergen van de nekspieren en het hoofd. Maar anderzijds halen jacht- of stuntpiloten ook allerlei capriolen uit. Ik vind trouwens rallypiloten zeker evenwaardig aan F1-piloten qua kunnen en daar is de tijd evenmin blijven stilstaan, wat ik wel wat betreur, want ik vond de vroegere auto's gewoon mooier. ![]()
__________________
![]() |
#32
|
||||
|
||||
Zou het dan niet verstandig zijn wat minder te discussiëren over dingen waar je geen kaas van hebt gegeten...?
![]() Omdat geen van ons wellicht een aerodynamicus is. De enige poging van een formuletje wordt gelijk de grond ingeboord... Goed bezig. ![]() Quote:
Bovendien is er meer! Je zal wellicht op je wenken gaan bediend worden in de toekomst met je verzuchtingen van technologie die niet doorstroomt naar de seriewagens. Al gehoord over de emissienormen die de EU erdoor wil drukken? Gaan de constructeurs die halen denk je met de huidge gang van zaken? Nope! Waar wringt de schoen op dit ogenblik nog? Motoren zijn zo clean als wat, motormanagement, catalysatoren, roetfilters, stop&go systemen, hybride aandrijvingen, alles is er al en toch komen ze er niet. Waarom niet? Gewicht!! Omdat we luxe beesten zijn geworden, aircootje hier, hifi ginder, gps er nog bij, abs erop, servostuurtje eraan enz. enz. Het antwoord ligt dus in gewichtsbesparing. Gaan we de voornoemde dingen eruit laten? No way! Dus, composietmaterialen zullen hoe langer hoe weer hun intrede gaan doen. En van waar komt die technologie...? Juust. ![]() Last edited by Guido; 21-07-2007 at 22:06. |
#33
|
|||
|
|||
eigenlijk jongens was het niet de bedoeling om hier een cursus fysica te geven of over aerodynamische krachten te discusiëren. het kan wel tersprake komen, maar dit heeft niets met het onderwerp te maken.
|
#34
|
|||
|
|||
Quote:
![]() LOL .. juust .. vanuit de luchtvaart. Ge gaat nu toch niet zeggen dat dat ook weer niet waar is zeker? Afin.. ja, je hebt gelijk : "Schoenmaker blijf bij je leest" Ik ga hier stoppen met die onzin discussie en één en ander onthouden voor de toekomst. Last edited by buchinski; 23-07-2007 at 11:52. |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
Jammer dat heel de discussie in de aero- en technologiehoek beland is. Maar goed, dat gebeurt wel vaker wanneer je een discussie hebt tussen A. en B. en ieder overtuigd is van zijn gelijk. De ene vind het maar niks wegens veel te simpel en te makkelijk en de ander vind het juist boeiend dat er nu niet alleen gereden moet worden, maar er nog zoveel andere parameters zijn die meetellen. Bottom line is, een F1 race moet interessant genoeg zijn om naar te kijken. Inhaalacties, controverse, intriges, strategie enz. En alhoewel we veel van deze punten hebben moeten missen de laatste jaren, denk ik dat we dit jaar toch wel een erg spannend verloop van het kampioenschap kennen, inclusief alle ingrediënten. Dat er dan achteraan enkele mindere goden meerijden, kan voor mij de pret niet bederven. En hoera, hoera, na Alonso hebben we er dit jaar eentje bijgekregen in de vorm van Hamilton die durft in te halen op plaatsen waar andere er niet eens aan denken. ![]() |
#36
|
|||
|
|||
Ladys and Gentlemen, these are the trophies of the Camso jury:
Buchinski: de beker voor de meest leuke Guido: de beker voor de meest vinnige |
#37
|
||||
|
||||
__________________
![]() |
#38
|
||||
|
||||
Quote:
Willy, ik vind overigens dat ge met nogal zwakke argumenten afkomt. Zeker over de theorie waarbij een auto ondersteboven kan rijden, nogal zinloos, het gaat om een theoretische hypothese. Ge moet trouwens ook niet ineens de feiten gaan wijzigen in uw voordeel zodat ge nu wél gelijk hebt, want volgens u is aan een snelheid van 180 m/s downforce verwaarloosbaar. Een FR 1.6 vergelijken met een Formule 1 auto vind ik al helemaal te gek, de afmetingen zijn totaal verschillend, een FR 1.6 is véél kaler en berust meer op mechanische grip dan op downforce grip. Om terug te komen op de discussie. Ik ben het eens met Mark. ![]() Ik denk zelfs dat er niets is zoals de beste auto of de beste piloot of "een grootste allertijden." Er zijn te veel factoren waarmee rekening gehouden moet worden om een constante uit op te kunnen maken. Misschien loopt 1 vd beste piloten in de straten van Brazilië, misschien zit hij hier wel op het forum, maar kansloos om iets te bereiken. Eigenlijk is het een zinloze discussie. ![]() Out
__________________
![]() Last edited by Integra; 23-07-2007 at 21:48. |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
|
#40
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Euhrm neen, die moeten gewoon alles zelf betalen om ergens te gaan lopen of zwemmen. Zeker in de beginfase en als er thuis geen centjes genoeg zijn, dan komen die natuurtalenten ook niet aan de bak hoor. De verhoudingen liggen zeer zeker anders, maar als je als kind niet op de een of andere manier gesteund wordt, is het noppes. Overigens, ik weet wel zeker dat het grootste rijderstalent hier op DePaddock en niet op een circuit, laat staan achter het stuur zit. ![]() ![]() |
#41
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik vind karting en autosport toch fel uitsteken boven de rest. Zelf gastjes die een vrij rijkelijk leven leiden, hebben moeite om bedragen voor een F3 of zo op tafel te leggen. |
#42
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#43
|
||||
|
||||
Quote:
Prijs viel inderdaad nogal mee.
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|