De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-07-2007, 19:39
Jerre's Avatar
Jerre Jerre is offline
De Paddock Rookie

Hoe komt dat Alonso Massa heeft kunnen inhalen hoewel die zoveel voorsprong had ? Ik heb de laatste ong. 10 min gemist.
Reply With Quote
Old 22-07-2007, 19:51
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Massa zei in het communiqué van Ferrari dat er vibraties waren in de achterbanden (regenbanden) en dat zijn wagen daardoor geen goede balans meer had.

Leggen we de tijden even naast elkaar

Rnd - Alonso - Massa - Voorsprong en achterstand Massa
50 / 1:33.454 / 1:33.669 +4.468
51 / 1:33.959 / 1:33.581 +4.846
52 / 1:34.755 / 1:34.659 +4.942
53 / 1:46.910 / 1:48.363 = pitstop
54 / 2:01.235 / 2:03.640 +1.084
55 / 1:47.603 / 1:48.571 +0.116
56 / 1:48.154 / 1:49.102 -0.832 = Alonso passeert Massa
57 / 1:45.475 / 1:47.128 -2.485
58 / 1:44.128 / 1:46.837 -5.194
59 / 1:43.576 / 1:46.313 -7.931
60 / 1:43.836 / 1:44.060 -8.155

Last edited by bluelite; 22-07-2007 at 19:54.
Reply With Quote
Old 22-07-2007, 20:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Ergens, diep in de belgische bossen verscholen, genoten van deze GP. Lang leve de digi-sprietantenne Dit was amusement, dit was spektakel. Wat hebben we daarvoor nodig? Alleen water en mannen met echte kloten!

Zodra er water in het spel is dan zijn al die miljoenen niks meer waard, heel wat grootheden die zich lieten verrassen in die eerste bocht na start/finish. Slimste van het stel is dan weer ene Hamilton, die gast blijft doodleuk zitten met een draaiende motor. Wij maar altijd denken dat zo'n motor bij enkele seconden stilstand reeds warm begint te draaien, altijd dat geklooi met droog ijs. Zo'n MB-motor moet dan toch solide zijn, eerst een impact verwerken van 260 km/u op zaterdag. Op zondag bakken regen, grind en stationair draaien in het grind of onder de Manitou. Touwtjes los en Hamilton gaat weer op pad. Die ronde dat hij voor de SC mocht uitrijden was een prachtige ronde, op de limiet. Elke bocht corrigeren, zoveel mogelijk seconden pakken voor de pitstop.

Een veelgehoorde klacht is dat inhalen in de F1 niet mogelijk is. Bullshit dus, die Hamilton laat zien dat het wel kan. Ook memorabel was de misser van Raikkonen in de eerste ronde, die wil de pitstraat in maar mist hem dan weer doordat ie van de pitentry weer de baan opschuift. Blunder! Een geluk dat er geen muur stond, op Spa was dat een kus met de muur

Een Spyker op kop in de GP, en dat door een rookie! Elke coureur die in de warm-up lap was binnen gekomen voor wets had daarna op kop gelegen. Echter wat een ironie dat het net Winkelhock moest zijn, die gast pakt meer (positive) publiciteit in een paar minuten dan Albers op een half seizoen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 22-07-2007, 23:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
"Iet ies not ze German Grand Prix tomorrow, but ze European:"
Well indeed it waz ze European Grand Prix

Vessel: Mayday, Mayday, we are sinking!
German Coast Guard: What are you zthinking about?

( http://video.google.com/videoplay?do...53836237246497 )
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 07:51
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Het wegplukken van Hamilton zal wel weer onder de "gevaarlijke positie" clausule geplaatst worden, zoals toen MS door een man in strandkleding terug op weg werd gezet. Er mag mij echter wel iemand komen uitleggen waarom de race 2h06' geduurd heeft. Bij mijn weten is er geen enkele omstandigheid die dit toelaat. Nog iets?
- Nog een mooi moment vond ik de inhaalaktie van Sato in de pits . Die volgens mij niet bestaft werd .

- Ik kan begrijpen dat Hamilton terug mag starten maar waarom wordt hij pas na 2 ronden achter de pacecar verwittigd dat hij zich moet ontdubbelen ?

- En de laatste pitstop van Alonso vond ik er ook net iets over , ik weet niet meer juist voor welke rijder hij de box uitrijdt maar het scheelde niet veel !
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 12:33
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Is het niet zo dat bij een rode vlag situatie de laatste ronde niet meegeteld wordt?
Old 23-07-2007, 12:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Wat een race... doh, iedereen heeft dat hier al gezegd, maar goed, dat was het dan ook wel.

Red Bull heeft als team net zo veel punten geraapt dit weekend als McLaren! Dus zij hebben het uitstekend gedaan. Was echt blij voor Webber. Maar wat ik me zit af te vragen: wat gaat er komen van het Heidfeld/Schumacher incident. Schumacher stuk en eraf. Moest Heidfeld in hun thuisland nu echt bewijzen wie de beste Duitser was of wat? Vond het behoorlijk optimistisch wat ie deed, om het zacht uit te drukken. Toen kwam er de melding "Incident under investigation after the race"... Stel dat zijn resultaat geschrapt zou worden, dan pakt Hamilton wel nog een punt.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 12:47
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Dat incident tussen Heidfeld en Schumacher werd al onderzocht en niemand werd bestraft.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 13:25
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ergens, diep in de belgische bossen verscholen, genoten van deze GP. Lang leve de digi-sprietantenne Dit was amusement, dit was spektakel. Wat hebben we daarvoor nodig? Alleen water en mannen met echte kloten!

Zodra er water in het spel is dan zijn al die miljoenen niks meer waard, heel wat grootheden die zich lieten verrassen in die eerste bocht na start/finish. Slimste van het stel is dan weer ene Hamilton, die gast blijft doodleuk zitten met een draaiende motor. Wij maar altijd denken dat zo'n motor bij enkele seconden stilstand reeds warm begint te draaien, altijd dat geklooi met droog ijs. Zo'n MB-motor moet dan toch solide zijn, eerst een impact verwerken van 260 km/u op zaterdag. Op zondag bakken regen, grind en stationair draaien in het grind of onder de Manitou. Touwtjes los en Hamilton gaat weer op pad. Die ronde dat hij voor de SC mocht uitrijden was een prachtige ronde, op de limiet. Elke bocht corrigeren, zoveel mogelijk seconden pakken voor de pitstop.

Een veelgehoorde klacht is dat inhalen in de F1 niet mogelijk is. Bullshit dus, die Hamilton laat zien dat het wel kan. Ook memorabel was de misser van Raikkonen in de eerste ronde, die wil de pitstraat in maar mist hem dan weer doordat ie van de pitentry weer de baan opschuift. Blunder! Een geluk dat er geen muur stond, op Spa was dat een kus met de muur

Een Spyker op kop in de GP, en dat door een rookie! Elke coureur die in de warm-up lap was binnen gekomen voor wets had daarna op kop gelegen. Echter wat een ironie dat het net Winkelhock moest zijn, die gast pakt meer (positive) publiciteit in een paar minuten dan Albers op een half seizoen.

Soms staan de wagens wel drie minuten klaar aan de uitgang van de pitlane voor de de aanvang van de laatste ( derde ) kwalificatie .
Old 23-07-2007, 17:31
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
okeeee. wat was dat ? een gp die even hilarisch was als die van Brazilië enkele jaargangen terug ! eentje die de sport leven inblaast, gewoon door het spektakel.

wat heb ik gezien :

1. een regenbui die zorgt voor
- een schuiver van Raikkonen bij het ingaan van de pitlane, waardoor hij terug de baan op belandde en zo in feite zijn race verknoeide.
-Markus Winkelhock op P1 plaatste voor een zestal ronden, door een fameuze gok van Collin Kolles. Begin zo je carrière.
-na 1 ronde quasi iedereen naar binnen voor andere banden.
-de camera zoomt in op een Torro Rosso die in de grindbak staat, dan volgt Rosberg op exact dezelfde plaats. Dan zoeft Sutil op die plaats de bandenstapels in. En als we daar op inzoomen schuift Hamilton erbij, waarna Sato ook even komt loeren en uiteindelijk Liuzzi spectaculair tegen de takelwagen aanschuift.
-Hamilton wordt in zijn wagen weggetakeld. ik ging neer.

2. De start voor de regenbui: Hamilton van P10 naar P4, kamikaze van BMW-Sauber, Rosberg die een tikje geeft aan Barrichello, Coulthard die een uitstapje in de kattenbak maakt.

3. De herstart: Hupla, Winkelhock wordt als het ware gedubbeld. Pech voor z'n motor, achteraf.

4. Duel Massa-Alonso. SCH-I-T-T-EREND. Racen om P1, hoe lang is dat al geleden ?

5. Duel Wurz-Webber: even spannend, jammer geen direct duel meer.

6. Raikkonen brengt de pech van McLaren naar Ferrari mee. Als er iets stuk gaat, is het zijn materiaal. Misschien ook omwille van zijn zware materiaaleisen ?

7. Die ruzie achteraf tussen Massa en Alonso. Twee zuiderse temperamenten. Alonso die écht blij is met die zege. Dat lachen met die bandenstreep op zijn McLaren.

8. Schumacher die vernederend de bokaal aan Ron Dennis overhandigt.

Wat. Ik herhaal. Wat. Was dat.

Meer van dat aub.
Old 23-07-2007, 18:06
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
http://www.dailymotion.com/playlist/...urgring_auto/1

Old 23-07-2007, 19:32
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by German-Power View Post
- Ik kan begrijpen dat Hamilton terug mag starten maar waarom wordt hij pas na 2 ronden achter de pacecar verwittigd dat hij zich moet ontdubbelen ?
Daarvoor moet je er de nieuwe SC reglementen van de FIA bijnemen.
Dat reglement zegt dat elke gedubbelde rijder die zich tussen de leider en de laatste wagen in de lead lap bevind zich mag ontdubbelen.

Op het moment dat ze de race herstarten achter de SC was Hamilton al gedubbeld, zat hij al op een ronde. En hij zat net achter de laatste wagen in de lead lap (Heidfeld). Echter, na 2 ronden achter de SC duikt die Heidfeld de pits in voor andere banden en sluit daarna aan achter Hamilton. Daardoor zat Hamilton tussen de leider (Winkelhock) eb de laatste rijder in de lead lap. En daardoor mocht hij zich ontdubbelen.

De fout die ze dan bij McLaren gemaakt hebben is om Hamilton dan direct binnen te halen voor droogweerbanden. Daar hadden ze een ronde een ronde of 2-3 mee moeten wachten. Temeer omdat Hamilton zowieso vrije baan had en geen last had van spray.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 20:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Finish View Post
-de camera zoomt in op een Torro Rosso die in de grindbak staat, dan volgt Rosberg op exact dezelfde plaats. Dan zoeft Sutil op die plaats de bandenstapels in. En als we daar op inzoomen schuift Hamilton erbij, waarna Sato ook even komt loeren en uiteindelijk Liuzzi spectaculair tegen de takelwagen aanschuift.
Ik dacht dat Button daar als eerste afgegaan is en daarbij de Honda behoorlijk beschadigde. Niet dat het veel uitmaakt, maar het was inderdaad wel heel bizar om zien allemaal.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 20:36
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post
Daarvoor moet je er de nieuwe SC reglementen van de FIA bijnemen.
Dat reglement zegt dat elke gedubbelde rijder die zich tussen de leider en de laatste wagen in de lead lap bevind zich mag ontdubbelen.

Op het moment dat ze de race herstarten achter de SC was Hamilton al gedubbeld, zat hij al op een ronde. En hij zat net achter de laatste wagen in de lead lap (Heidfeld). Echter, na 2 ronden achter de SC duikt die Heidfeld de pits in voor andere banden en sluit daarna aan achter Hamilton. Daardoor zat Hamilton tussen de leider (Winkelhock) eb de laatste rijder in de lead lap. En daardoor mocht hij zich ontdubbelen.

De fout die ze dan bij McLaren gemaakt hebben is om Hamilton dan direct binnen te halen voor droogweerbanden. Daar hadden ze een ronde een ronde of 2-3 mee moeten wachten. Temeer omdat Hamilton zowieso vrije baan had en geen last had van spray.
Ok dat wist ik niet , ik vond het een vreemd moment .
Merci vvor de uitleg .
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 21:06
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

De tweede Grand Prix die ik bekijk dit jaar (na de eveneens spektakulaire Canada GP) en opnieuw Bingo.
Dus jongens, ik verwittig jullie wanneer ik de volgende keer kijk; dan moet je er absoluut bij zijn.
Opnieuw geblunder tot en met van de officials. Wat doet die safety car daar STILSTAAND aan het eind van het rechte stuk ??? Levensgevaarlijk in deze omstandigheden. Gelukkig was hij juist weg, toen Liuzzi (letterlijk) aangevlogen kwam. Had hij zich in die safety car geboord, en Luizzi (schrijf ik het nu juist?) kwam, naar mijn indruk zeer dicht voorbij op de plaats waar de Mercedes stilgestaan had, dan had er waarschijnlijk wel iemand " zijn hoepels gekeerd" - excuses aan de mensen uit het bronsgroen eikenhouten gebied, maar dit is een West Vloamse uitdrukking - tenzij deze Mercedes gepantserd is en dat zou wel eens kunnen om Bernies centen te vervoeren, want in dat kleine koffertje dat Ecclestone altijd bij zich heeft, kunnen er naar mijn zeer bescheiden mening, niet genoeg 100$ biljetten.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules