De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 27-03-2007, 12:57
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
probeer eens op vrtnieuws.net of het daar 1 dezer niet op komt ...
't staat ook bij mij op de digicorder .
Reply With Quote
  #17  
Old 27-03-2007, 20:28
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Geweldige reportage, zeer menselijk en gevoelig ook, zonder al te veel blabla. I love it Ik vond die getuigenis van die Ferrari mekanieker en van de vrouw van Jochen Rindt ook erg origineel!

Jammer dat ik geen DVD-recorder heb voor de TV, had anders op een blinkend schijfje gestaan nu
Reply With Quote
  #18  
Old 29-03-2007, 10:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik was wat ontgoocheld. Alhoewel goed gemaakt en zoals reeds aangehaald met enkele interessante getuigen erbij, vond ik dat het enkel over de zware crashes ging die Ickx overleefd heeft. Nu goed, in 45 minuten krijg je niet veel verteld, zeker niet als je crashes gaat beginnen analyseren, maar ik snap het doel van dit soort reportages niet naar het brede publiek.

De verhaallijn bijvoorbeeld, die door Ickx en zijn mekanieker worden verteld in parallel duurde gewoon veel te lang om uiteindelijk te zeggen dat Ickx 3 keer een aanpassing vroeg, ze niet kreeg, crashte en het leven van de mecano nooit meer hetzelfde was nadien.

Mooie reportage, absoluut, maar er had veel meer ingekunnen ter ere van de loopbaan van Ickx. Als het dan toch over Belgische sporthelden mag gaan.
Reply With Quote
  #19  
Old 29-03-2007, 11:20
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Ik was wat ontgoocheld. Alhoewel goed gemaakt en zoals reeds aangehaald met enkele interessante getuigen erbij, vond ik dat het enkel over de zware crashes ging die Ickx overleefd heeft. Nu goed, in 45 minuten krijg je niet veel verteld, zeker niet als je crashes gaat beginnen analyseren, maar ik snap het doel van dit soort reportages niet naar het brede publiek.

De verhaallijn bijvoorbeeld, die door Ickx en zijn mekanieker worden verteld in parallel duurde gewoon veel te lang om uiteindelijk te zeggen dat Ickx 3 keer een aanpassing vroeg, ze niet kreeg, crashte en het leven van de mecano nooit meer hetzelfde was nadien.

Mooie reportage, absoluut, maar er had veel meer ingekunnen ter ere van de loopbaan van Ickx. Als het dan toch over Belgische sporthelden mag gaan.
Ik denk wel dat het de bedoeling is van Belga Sport om een beetje de markante kantjes van iemand uit te lichten.

Bij de reportage over Van Damme ging het ook over vermeend dopinggebruik terwijl Van Damme ook veel andere mooie dingen gedaan heeft.
Reply With Quote
  #20  
Old 29-03-2007, 11:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
Ik denk wel dat het de bedoeling is van Belga Sport om een beetje de markante kantjes van iemand uit te lichten.

Bij de reportage over Van Damme ging het ook over vermeend dopinggebruik terwijl Van Damme ook veel andere mooie dingen gedaan heeft.
Het moet zijn ja, kende de insteek van het programma niet echt.

Maar 't is toch weer zoiets typisch Vlaams vind ik. We hebben er hier een haantje van weg om, ondanks de geweldige prestaties van landgenoten, toch steeds weer de iets minder fraaie kanten eruit te lichten en onder de loupe te nemen. Iedereen heeft minder fraaie kanten en die moeten zeker niet uit het daglicht gehouden worden, maar ik vind dat ze veel beter gebracht kunnen worden in de ruimere en correcte context van iemands carrière. Zoals ik al zei, je hebt geen 10 minuten nodig om duidelijk te maken dat Ickx gelijk had en de mecano niet. Maar door het zo te doen wordt het 10x meer uitvergroot dan wat er in werkelijkheid gebeurd is. Een sensationele uitzending heb je dan natuurlijk wel.

Ik zal zeker naar de andere uitzendingen niet kijken.
Reply With Quote
  #21  
Old 29-03-2007, 11:54
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
het draaide toch zeker niet alleen om de crashes enzo?

bevoorbeeld zijn tactiek bij zijn eerste le mans overwinning kwam aan bod
zijn sportiviteit
en het Dakar-verhaal, met de toss die besliste


als je elke prestatie, elk detail van Ickx' carriere moet belichten, heb je 45 minuten flitsen, met niet veel bijkomende info


het verhaal van zijn mecano duurde zeker geen 10 minuten
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 29-03-2007, 12:40
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ik was er niet ontevreden over (gisteren pas gekeken), maar enerzijds te veel aandacht voor de crash in Spanje en anderzijds weinig tot geen voor prototypes (uitgezonderd die eerste overwinning in Le Mans).
Eigenlijk had het programma langer moeten duren.
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 29-03-2007, 12:59
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
ik vond het echt wel goed !!
alleen vond ik het jammer dat ze het zo weinig over zijn prestaties hadden.. meer rond de crashes enzo.. (zoals al eerder gezegt door iemand)
van lemans glieten ze maar 1 van de 6 overwinningen zien..
wel heel mooi hoe Ickx die race won !!!
Reply With Quote
  #24  
Old 29-03-2007, 13:53
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
N.a.v. die uitzending stond maandag in De Morgen trouwens een groot artikel gewijd aan Jochen Rindt.
Niet slecht, maar bij het summiere overzicht van zijn carrière werd niet gerept over zijn successen in de F2 of bijvoorbeeld zijn Le Mans-overwinning.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.