De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-05-2006, 21:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Een van de redenen waarom het voor mij persoonlijk een zwakke koers was: Als je met een LMP1 vanuit de pits moet starten en na slechts 934 KM met 1 rondje verschil wint van de eerstvolgende LMP1 dan zegt dat iets over de kwaliteitverschillen in de koningsklasse van de LMS.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-05-2006, 23:04
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular

Random commentaar op enkele vorige posts
- De situatie in die eerste ronden was ronduit belachelijk, auto's die tegen 5 of 10 per uur moeten komen aanbollen omdat men niet doorkan, daar zijn die wagens ni voor gemaakt. Direct rode vlag had verstandiger geweest.
- Er was niet veel volk, maar zoveel te beter voor mij natuurlijk
- mooie foto's getrokken, ik ben vooral blij van de momenten na de race, als alle coureurs bezweet uitstappen en beginnen vieren, en ik plots merk dat ik de enige niet-persfotograaf was daar. Dit was per ongeluk, maar even plezant.

Op racevlak was het geen vette, maar ik heb veel en goeie foto's genomen.
Reply With Quote
Old 15-05-2006, 23:14
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Heb de race langs Live stream-timing bekeken en vondt het toch wel een spannende race hoor. Aan de kleur van de nodige vlag ga ik mij niet uitspreken want daar weet ik niet genoeg over over de race zelf, tegenover wat sommigen hier zeggen van een niet al te vette race vond ik het toch wel goed hoor. mooi duel in GT1. oké LMP was iets minder spannend zoals Mark sprak over Pescarolo die uit pits vertrekt en als 1ste aankomt dan stellen de overige LMP1's wel wat teleur. Werk aan de winkel voor de concurentie van Pesca tegen LeMans. Als we de tussenstand bekijken in het klassement heeft de Pescarolo echt wel een grote marge met de 2de. in GT1 is het echt zéér close na twee races.
1 Cirtek DBR9, 13ptn
2 Convers Menx 550, 12ptn
3 Larbre DBR9, 10ptn
Oreca Saleen, 10ptn
4 Luc Alphand C5-R, 9ptn
Cirtek DBR9, 9ptn
5 PSI C6-R, 6ptn
http://www.lmes.net/uk/classement_gen.asp
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 08:44
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Een van de redenen waarom het voor mij persoonlijk een zwakke koers was: Als je met een LMP1 vanuit de pits moet starten en na slechts 934 KM met 1 rondje verschil wint van de eerstvolgende LMP1 dan zegt dat iets over de kwaliteitverschillen in de koningsklasse van de LMS.
Vrij logisch denk ik...Als je bekijkt wat voor een investering zo'n LMP1 is én als je maar 5 races rijdt + 24u van Le Mans dan kan je je afvragen of iedereen wel zo "zot" is om zoveel te investeren als pescarolo (die mijns inziens) totaal geen kans maken om de 24u van Le Mans te winnen...en toch zoveel investeren...

Over het feit dat er weinig volk was...ook logisch. Er is een overaanbod aan Motorsport wedstrijden...en als je kan kiezen tussen gratis WSbR of BTCS of 25 € neerleggen voor een race waar geen spanning in is..dan is de keuze vrij logisch...LMS is nog enkel alleen voor de die-hards

Hou m'n hard al vast voor de wedstrijd in Jarama. Met al die wagens op een circuit van 3,4 kilometer

LMS is dan ook een serie die me weinig of niet kan bekoren.
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 10:01
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Hou m'n hard al vast voor de wedstrijd in Jarama. Met al die wagens op een circuit van 3,4 kilometer
Komende race is Donington, dat zal een generale worden aangezien die qua lengte, pitcomplex en breedte vergelijkbaar is met Jarama.
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 11:38
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Vrij logisch denk ik...Als je bekijkt wat voor een investering zo'n LMP1 is én als je maar 5 races rijdt + 24u van Le Mans dan kan je je afvragen of iedereen wel zo "zot" is om zoveel te investeren als pescarolo (die mijns inziens) totaal geen kans maken om de 24u van Le Mans te winnen...en toch zoveel investeren...

Over het feit dat er weinig volk was...ook logisch. Er is een overaanbod aan Motorsport wedstrijden...en als je kan kiezen tussen gratis WSbR of BTCS of 25 € neerleggen voor een race waar geen spanning in is..dan is de keuze vrij logisch...LMS is nog enkel alleen voor de die-hards

LMS is dan ook een serie die me weinig of niet kan bekoren.
Hier heb ik dus een andere mening over. Ik ben naar de World Series geweest en de LMS en de laatste race kon mij véél meer boeien dan de 3.5 liters. Ik volg de LMP's nu wel wat minder en kom dan ook vooral kijken voor de GT's, waar vooral de spanning in zat.

Laten we zeggen, als ik moest kiezen tussen gratis naar de World Series of 25 euro neerleggen voor de LMS, dan koos ik resoluut voor de LMS.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 15:03
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Ik vind LMS juist 1 van de mooiste kampioenschappen die er zijn.
Als we dan toch gaan vergelijken met de World series, die races waren dus echt niks waard, maar goed dat die tickets gratis waren, daar effectief voor betalen zou ik toch liever niet doen.
Als LMS niet kan boeien, waarom kan Belcar in de ogen van zo velen dan wél boeien? Twee Corvettes die het onder elkaar uitvechten en de rest volgt op geruime afstand. Boeiend !
Old 16-05-2006, 15:12
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Komende race is Donington, dat zal een generale worden aangezien die qua lengte, pitcomplex en breedte vergelijkbaar is met Jarama.
Kijk even de kalender na. De volgende race is op de Ring, daarna Donington en dan Jarama, dat 3,85 kilometer lang is.

Joost
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 18:20
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Integra
Ik vind LMS juist 1 van de mooiste kampioenschappen die er zijn.
Als we dan toch gaan vergelijken met de World series, die races waren dus echt niks waard, maar goed dat die tickets gratis waren, daar effectief voor betalen zou ik toch liever niet doen.
Als LMS niet kan boeien, waarom kan Belcar in de ogen van zo velen dan wél boeien? Twee Corvettes die het onder elkaar uitvechten en de rest volgt op geruime afstand. Boeiend !
Over smaken valt moeilijk te twisten...ben een eenzitter liefhebber en GT liefhebber...Proto's zeggen me niet veel...
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 18:57
The Leader's Avatar
The Leader The Leader is offline
De Paddock Rookie

Smaken verschillen, maar er is maar 1 wedstrijd per jaar in Belgie met protos.
Dus voor de liefhebbers onder ons ( ik dus ook zeker niet te missen).

Deze serie is nog maar haar 3e jaargang bezig, dus wacht nog een paar jaar voor te spreken van een succes of een flop.

FIA-GT zijn al veel langer bezig, en het ene jaar is het andere jaar ook niet.

En wil je echt alle top protos zien moet je naar Le Mans gaan.

Op de FIA-GT kalender zijn de 24H van Spa ook het klapstuk de andere races zitten kwa deelnemers ook minder ze.

Voor de Le Mans Series is dit juist het zelfde.

Voor mij zijn dit de 2 interessantste series: FIA-GT en LMES.

Met de 24H telkens als groots spektakel.
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 20:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by The Leader
Deze serie is nog maar haar 3e jaargang bezig, dus wacht nog een paar jaar voor te spreken van een succes of een flop.
Ja, onder de naam LMS/LMES.........het is toch een beetje een voortvloeisel van de Worls Sportscars e.d. Die reden vanaf mid-jaren negentig ondere meerdere namen rond.

Wijze woorden:
Quote:
Zelf ben ik even gaan kijken in Spa naar de 1000 km. Het was mooi maar een beetje voorspelbaar. Als ik mijn geld had moeten zetten had ik dit zeker op Pescarolo gedaan in LMP1 en Oreca in GT1 en die hebben dan ook gewonnen. Ook vind ik spijtig dat GT1 zo onderbezet is met een 6 à 7 wagens.

In mijn ogen zou LMS beter een proto kampioenschap worden, met nog een derde proto klasse met van die kleine Radicals etc. Terwijl ze dan die GT1 en GT2 naar de FIA GT kunnen brengen.

Een beetje hetzelfde probleem met de Belcar en de BTCS, waar ze ook beter Belcar GT kunnen maken en BTCS Touring. Maar blijkbaar geraken nergens organisatoren het eens met elkaar. Als we een beetje logisch zouden denken, kan je beter elkaar aanvullen en zo mooie autosport maken dan elkaar te beconcurreren. Maar ja dat zal een eeuwige discussie blijven, niet?

Column Kumpen op racingworld
Beetje een klasse in de richting van de CN-prototypes. In Frankrijk rijden er er 40 van die wagens in het VdeV kampioenschap. In Midden-Europa en Italie heb je meerdere van die succesvolle kampioenschappen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 20:55
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by joost
Kijk even de kalender na. De volgende race is op de Ring, daarna Donington en dan Jarama, dat 3,85 kilometer lang is.

Joost
My bad, op 10/10's waren ze over Donington aan het praten, dacht dus dat dat de volgende was.
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 21:26
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Ik vindt de ALMS toch beter dan de LMS.
Het niveau in ALMS ligt toch wel hoger denk ik.
Waarschijnlijk omdat ginds de fabrieks teams zitten .
En er zit ginder dan ook meer spannig in de races.
Waarom de beide kampioenschapen niet samen voegen ?
Zal het spectakel zeker verhogen.
Old 16-05-2006, 21:47
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Fonne
Waarom de beide kampioenschapen niet samen voegen ?
Zal het spectakel zeker verhogen.

je zou het verschil niet merken.
misschien dat Audi de R10 ook in Europa zou inzetten, maar dat is het zowat. de andere teams kunnen zo'n logistieke onderneming niet betalen als ze over 2 continenten moeten gaan.
Old 16-05-2006, 21:58
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Fonne
Ik vindt de ALMS toch beter dan de LMS.
Het niveau in ALMS ligt toch wel hoger denk ik.
Waarschijnlijk omdat ginds de fabrieks teams zitten .
Daar ben ik absoluut niet mee akkoord.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules