De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #151  
Old 10-04-2006, 20:52
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Laat dat nu toch eens. De uitslag is definitief, net als in Paris-Roubaix.... . En laten we hopen dat die mannen van GLPK geen klacht of iets van die aard gaan indienen.

Greets, Dr. Jozz
__________________
Reply With Quote
  #152  
Old 10-04-2006, 22:14
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Ze zullen geen klacht indienen want ze hebben geen reden... reglement is reglement en ik denk dat GLPK blij mag zijn de punten te behouden.
Reply With Quote
  #153  
Old 10-04-2006, 22:38
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally Posted by tommy84
As far as I can follow you are disappointed about GLPK smashing the rest into pieces.

Without the "belgian glasses" let me tell you that I really love Belcar.
It has a good field, a huge variety of cars and makes and is just superb. I never paid an entrance fee apart from the Euphony24.
And this year with the BSC, BHC and BEC as well as DSC as feeder series it is worth watching and also worth coming on friday already
Value for money you know and the money is only my fuel and beer

Sure it was a bit boring after the Marcos got by the PSI but I think they can catch up with the Vettes. Let Jos Menten drive the Porsche and it'll look better.

Only thing that striked me is the poor Performance of all those turbo-Porsches. None of them apart from #3 was on speed.
Are the drivers so poor or what?

Be happy that you have such a good series. We have the VLN in Germany on the Nordschleife but I'll always prefer the Belcar as I did this weekend.
We'll be there for every event apart the holiday race as it's 3 times further away from our homes than Spa or Zolder
Problem is the organisation has cut the pace of the Porsche biturbo's with smaller restrictors (all turbocharged cars). Unbelievable if you know the Corvette has become even quicker over the winter. Sometimes I just don't get them...
Reply With Quote
  #154  
Old 10-04-2006, 22:43
tommy84 tommy84 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Location: Huenfelden; Germany
Posts: 32
If they are clever they give them more air to breathe for the Home Race.
I mean both Corvettes blast away, then comes Eurotech and the rest even has to strech themselves against Severich.

NASCAR always adjusts the rules depending on the actual performance of the cars, Belcar should do as well.

The way it is now it is fun to watch because nearly all cars are great (apart from the Cup-Porsches) but there's no excitement in it when everything is settled after a 10 minutes like it was this time

I'd like to have some more information:
What is the condition of the Daikin 360? Is it repairable?
G&A comes with a Mosler for Home Race, right? What's with that lovely 1 Series BMW?
__________________
www.endurance-fans.de
Home of those crazy germans

Last edited by tommy84; 10-04-2006 at 22:45.
Reply With Quote
  #155  
Old 10-04-2006, 22:48
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Ik vind dat jullie in Belgie 3 geweldige series hebben: Belcar, BTCS en toch ook de BEC. Daarnaast is er nog de F Renault 1600 die ook alleszins te pruimen is. Ik woon in Zandvoort en heb er graag 3 uur in de auto voor over om het imposante startveld van afgelopen zondag te aanschouwen. En inderdaad Mark, as maandag kan ik het lopend af, maar zal het niet bar interressant zijn vrees ik.
Wat zouden jullie met het aanwezige potentieel in Belgie geweldige events kunnen maken, met alleen nog een volwaardige sprint/merken-klasse erbij.
Om je vingers bij af te likken!! Als dat te realiseren is koop ik een diesel, want dan ben ik overal bij. Nu ga je de dingen toch afwegen, om alleen voor Belcar af te reizen in je vrije weekend is toch soms wat teveel van het goede. En zo zijn er volgens mij heel veel mensen. Zelfde is ook aan de orde voor BTCS. We kijken uit naar 2007!!!! Wat niet wegneemt dat ik toch vele malen naar het zuiden afreis dit jaar, want ik kan het toch niet laten als racefan
Reply With Quote
  #156  
Old 10-04-2006, 23:42
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Maasmechelen
Posts: 544
Iedereen heeft nu zijn zegje kunnen doen, en alle opgekropte frustraties zijn eruit gekomen.

Zelf denk ik dat de mensen van CZ zelf gezien hebben dat het niet echt spannend was, en dat er wel oplossingen zullen komen. Het is niet omdat 1 race minder spannend is, dat de hele Belcar omzeep is...

Ook wil ik nog even zeggen dat het Umbrella concept hoogstwaarschijnlijk de toekomst is van de racerij... Dit om het gezaag van de bewoners rond het circuit tegen te gaan...

Bekijk het eens positief, eens alles op punt gesteld is, hebben we verschillende spannende kampioenschappen onder 1 Umbrella... Mooier kan het toch niet voor elke race-fan...

Of sla ik hier de bal weer volledig mis, het is al eens vaker gebeurd ;-)

groetjes didier
__________________
Reply With Quote
  #157  
Old 10-04-2006, 23:47
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Supra
Zelf denk ik dat de mensen van CZ zelf gezien hebben dat het niet echt spannend was, en dat er wel oplossingen zullen komen. Het is niet omdat 1 race minder spannend is, dat de hele Belcar omzeep is...
Bekijk het eens positief, eens alles op punt gesteld is, hebben we verschillende spannende kampioenschappen onder 1 Umbrella... Mooier kan het toch niet voor elke race-fan...
Heb je gelijk in maar Didier toch neem het initiatief, ga eens met jullie Toyo Supra langs Cerumo of Tom's en laat hem prepareren volgens GT500 of indien mogelijk GT1 normen, and beat the two vette's
juist het geld,... de piloten... etc
nuja, we mogen ook eens dagdromen hé
Reply With Quote
  #158  
Old 10-04-2006, 23:49
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Maasmechelen
Posts: 544
Hoezo laten prepareren?
Ik rij dat heel deelnemers veld met een standaard supra al op een hoopje
Als ik de supra liet tunen, dan was de spanning pas weg...
Dagdromen mag zeker :d:d
__________________
Reply With Quote
  #159  
Old 10-04-2006, 23:50
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by tommy84
G&A comes with a Mosler for Home Race, right? What's with that lovely 1 Series BMW?
If I read their site correctly, the 1 Series was a stand-in because the Mosler only arrived late March
__________________
Reply With Quote
  #160  
Old 10-04-2006, 23:52
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Supra
Hoezo laten prepareren?
Ik rij dat heel deelnemers veld met een standaard supra al op een hoopje
Als ik de supra liet tunen, dan was de spanning pas weg...
Dagdromen mag zeker :d:d
hehe wat was de beste crono van jullie op spa en zolder als ik mag weten?
en heb je wat korte technise info over de supra? 3liter turbo(dubbele?).......
Reply With Quote
  #161  
Old 11-04-2006, 11:35
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Supra
Zelf denk ik dat de mensen van CZ zelf gezien hebben dat het niet echt spannend was, en dat er wel oplossingen zullen komen. Het is niet omdat 1 race minder spannend is, dat de hele Belcar omzeep is...
Yip, als er één ding is wat ik haat in het FIA-GT reglement (waarop het belcarreglement 2006 is gebaseerd) dan is het wel dat die Biturbos zo gekortwiekt worden.... Maar ik heb er vertrouwen in dat ze het wel zullen oplossen.

Greets, Dr. Jozz
__________________
Reply With Quote
  #162  
Old 11-04-2006, 12:50
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by Mark
Wat betreft enkele andere uitspraken in deze thread:
Het karakter van het circuit van Spa laat niet zo heel vaak spannede wedstrijden zien. Spa is dan misschien het mooiste circuit voor de coureurs maar voor de toeschouwer valt het spannende racewerk vaak tegen. Een kort bochtig baantje is voor spannede races vaker een beter ingredient.

Kritiek op een organisatie, race, team, coureur, wagen kan best maar probeer het dan te onderbouwen. Iets roepen kan iedereen Er lopen al genoeg blaat-schapen rond in internet-land.
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het voor de toeschouwers niet zo leuk was bij de BSC maar er zijn toch wel een paar zaken waar je moet mee rekening houden :

a. Door de grootte en de layout van Spa moet je al veel geluk hebben om veel actie te zien.
De plaatsen waar je zonder al te veel risico ( als wij er af gaan of brokken maken is de kans niet denkbeeldig dat niet alleen het seizoen om zeep is , maar gelijk ook het hele race-gebeuren, omwille van budget ) voorbij kan gaan zijn niet altijd ( of meestal niet ) de plaatsen waar er toeschouwers zijn.

Ik herinner me als snotaap nog de races op het grote ( ECHTE ) Spa, daar had je , zeker bij de 24u, hetzelfde probleem. Vooral als 's morgens het deelnemersveld uitgedund was ( er staken er dan altijd wel een half dozijn in de gracht bij uitkomen van stavelot )

b. In de Sprint klassen nog veel meer dan in de Endurance , is het verschil tussen de auto's en de teams ( lees "budgetten" ) voelbaar.
(zo hebben wij een "+/- groep N" auto en reden we op te harde banden die bovendien nog es van 1998 bleken te zijn. DAAR moeten we echt es iets aan doen, dus .............SPAREN hé )
En om dan Close Racing te zien op een groot circuit........


Samengevat :
a. voor de chauffeur was het een super belevenis !
b. als je lol wil hebben aan Spa met een Sprint race ; zorg dan voor een budget(je) en RIJ ! ..... fun gegarandeerd
c. voor Sprint races is Zolder voor de toeschouwer Vééééééél leuker !


Dus : niet te negatief doen en effe 20-21/mei afwachten zou ik zeggen !

Last edited by Clubman; 11-04-2006 at 12:54.
Reply With Quote
  #163  
Old 11-04-2006, 14:18
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Yip, als er één ding is wat ik haat in het FIA-GT reglement (waarop het belcarreglement 2006 is gebaseerd) dan is het wel dat die Biturbos zo gekortwiekt worden.... Maar ik heb er vertrouwen in dat ze het wel zullen oplossen.

Greets, Dr. Jozz

dat is wel de fout die CZ gemaakt heeft. het is leuk dat je je reglementen aanpast naar FIA-GT toe, met het oog op Guest-deelnames, maar als dat FIA-GT reglement ervoor zorgt dat een wagen die in Belcar normaal gezien voor de overwinning kan meedoen, in FIA-GT niet eens vertegenwoordigd wordt, moet je daar eens over nadenken
__________________
Reply With Quote
  #164  
Old 11-04-2006, 21:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by marcel
dat is wel de fout die CZ gemaakt heeft.
Wie moet uiteindelijk zijn handtekening zetten onder de reglementen? Dat is niet CZ maar de RACB Dus of die fout bij CZ te zoeken valt, daar ben ik nog niet zeker van.

O ja, een leuke foto van een bende muiters http://www.robbertmaas.nl/export/fb/...cQEnOaXPd.jpeg
(Enige overeenkomsten met bepaalde Paddockers berusten op louter toeval )
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #165  
Old 11-04-2006, 21:24
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Mark
Wie moet uiteindelijk zijn handtekening zetten onder de reglementen? Dat is niet CZ maar de RACB Dus of die fout bij CZ te zoeken valt, daar ben ik nog niet zeker van.

ik zei maar CZ omdat ik dacht dat zij over het reglement beslisten
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.