De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-05-2005, 21:44
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
ah dat zeiden ze niet in het VRT nieuws, mijn excuses.

Reply With Quote
Old 15-05-2005, 22:28
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Het is weer allemaal overdreven ...
Ten eerste: Johnny Knoxville en Quentin Tarantino zaten niet in de rally (maar ze pakken toch graag met de mannen uit)
Bron: ik heb ze niet in "hun" wagen zien zitten.

Ten tweede: De piloten hadden op voorhand een afspraak gemaakt om hun aan de verkeersregels te houden in Frankrijk & België.
Bron: piloot met een oude porsche, die samen met enkele anderen in een groep aan het rijden waren tegen 70Mph (112 Km/h) over de autostrade, maar desondanks zijn er toch een deel gewoon tegengehouden voor controle. (er zijn altijd uitzonderingen die natuurlijk zich nergens van aantrekken, da weet ik ook wel)

Nog even vermelden: ik ben niet de grootste fan van de gumball, maar vind het toch mooi dat deze mensen "doen wat ze willen", terwijl de mannen in Brussel met hunne grote mond ze "niks" kunnen doen.

En er zaten natuurlijk zeer mooie wagens bij (waarvoor ik ging kijken), slechts eentje deed een burn out bij het vertrekken, de rest heb ik allemaal volgens de regels zien rijden.
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 22:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Don Kamiel

Ten tweede: De piloten hadden op voorhand een afspraak gemaakt om hun aan de verkeersregels te houden in Frankrijk & België.
Bron: piloot met een oude porsche, die samen met enkele anderen in een groep aan het rijden waren tegen 70Mph (112 Km/h) over de autostrade, maar desondanks zijn er toch een deel gewoon tegengehouden voor controle. (er zijn altijd uitzonderingen die natuurlijk zich nergens van aantrekken, da weet ik ook wel)
er reden er toch 18 te snel, die jij dan gesproken hebt zullen ook niet gepakt zijn als ze zich aand ie afspraak hielden ,he. Trouwens iedereen kan gecontroleerd worden he.

Quote:

Nog even vermelden: ik ben niet de grootste fan van de gumball, maar vind het toch mooi dat deze mensen "doen wat ze willen", terwijl de mannen in Brussel met hunne grote mond ze "niks" kunnen doen.
ik wil jou morgen omver rijden? zal ik dat dan maar even doen? daar heb je dan toch respect voor.

Reply With Quote
Old 15-05-2005, 23:35
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik vind dit concept bangelijk

ik ben een autoliefhebber en als de mogelijkheid zich voordoet zou ik meedoen, nooit zoveel mooie bakken bij mekaar gezien. Alleen mag men dit niet met autosport vergelijken. Het is een rally, of je het nu wilt of niet ... en als je niet hard wilt rijden, dan rij je niet hard, wil je dat wel, dan doe je het gewoon. De staat is toch ook wat rijker, dat komt de burgers ten goede ... is er een accident gebeurd met de gum ball in België? ikke niks van gehoord, .... Mannen die met zulke bakken rijden zijn mannen die kunnen rijden, anders hou je dat niet op de baan. Er zijn veel slechtere chauffeurs op de Belgische wegen, veel gevaarlijker dan deze 200 auto's (?) waarvan er 18 te rap reden oei oei oei en ze hebben allemaal betaald? oei oei oei

iedereen heeft een slecht beeld door die paar speciale figuren die er altijd aan meedoen, maar de rest zal niet overdreven hard rijden. Kijk maar naar johnny knoxville een paar jaar geleden met die jaguar, die mannen vlogen niet over de banen!

Last edited by Maarten; 16-05-2005 at 12:43.
Reply With Quote
Old 16-05-2005, 00:40
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

OP het VRT nieuws zag ik iets van een Vlaming die zonder rijbewijs reed. Had naart het schijnt helemaal geen rijbewijs. :s
Reply With Quote
Old 16-05-2005, 15:34
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
er reden er toch 18 te snel, die jij dan gesproken hebt zullen ook niet gepakt zijn als ze zich aand ie afspraak hielden ,he. Trouwens iedereen kan gecontroleerd worden he.
Daarmee dat ik er tussen haakjes ook bijgezet heb, dat er altijd uitzonderingen zijn.
Trouwens, waren er ook geen 7000 gewone voertuigen geflitst ?
Ik zou wel eens willen weten of procentueel gezien niet meer gewone mensen dan gumballers geflitst zijn, want druk was het niet op den E42...
Maar kom, dat terzijde.

Quote:
Originally Posted by raceboy
ik wil jou morgen omver rijden? zal ik dat dan maar even doen? daar heb je dan toch respect voor.
Voor zover ik weet zijn er buiten deelnemers geen gewonden gevallen in de Gumball (of ik moet die info gemist hebben).
Ik kan er trouwens gerust mee leven dat als ik op de autostrade rijd er mij iemand tegen 200 voorbij gevlogen komt als hij daar de plaats voor heeft.
Bij zeer druk verkeer liggen slalommen enz... is weer iets anders.
Maar daar wil ik liever geen discutie over houden, want dan zijn we over een half jaar nog bezig

Trouwens, wat ik daar nog gezien heb:
Een agent houd een gumballer tegen, neemt zijn gsm en trekt eerst een foto van zijne ferrari
Reply With Quote
Old 17-05-2005, 11:37
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Eén ding moet je over de Gumball wel zeggen: Veel meer dan een weekuitstapje voor verveelde miljonairs is het inderdaad niet. Het negatieve imago van de laatste jaren is echter wel wat overdreven dankzij de media.

Een kennis van mij heeft zelf deelgenomen aan een van de eerste Gumballs, en die heeft mij verteld dat de snelheden daar meestal niet hoger zijn dan "een goei 160-170". Het is slechts heel uitzonderlijk dat er echt eens doorgetrapt wordt (Behalve bij figuren zoals Kimble natuurlijk...). Nog altijd te snel, maar wel wat anders dan wat ze ons willen doen geloven!

Of zo een evenement in deze tijd nog op zijn plaats is laat ik in't midden, maar feit is dat het maar een flauw afkooksel is van de oorspronkelijke Cannonball Baker Sea-to-shining-sea memorial trophy dash!

Dit was tenminste nog een echte race: non-stop van New York naar Los Angeles, over in die tijd veel rustigere (snel-)wegen en met zo weinig mogelijk oponthoud onderweg. Zo waren er verschillende deelnemers die een grote stapel 1 dollarbiljetten meenamen om de benzine te betalen, zodat men niet op wisselgeld hoefde te wachten, of men bouwde gigantische benzinetanks in zodat men letterlijk non-stop kon doorrijden! Het record is 32uur 51 minuten met een Jaguar XJS in 1979!

De (ondertussen beruchte) organisator, de Amerikaanse journalist Brock Yates is zelf degene geweest die de race heeft afgeschaft omdat hij zelf van menign was dat de wegen te druk werden en de snelheden te hoog. Voor wie meer wil weten over de Cannonball, Yates heeft enkele jaren geleden nog een fantastisch boek uitgebracht over de verschillende Cannonballs.

Cannonball! World's Greatest Outlaw Road Race

In 1984 is hij begonnen met wat nu bekend staat als de One Lap of America . Een rit van circuit naar circuit, en het is op deze circuits dat de echte race gereden gaat worden.

Goed, men zal ook wel eens de voet naar beneden laten gaan op de verbindingsritten, maar toch vind ik dit een beter concept dan de Gumball, waar men niets anders moet doen dan scheuren op de openbare weg en feesten tot idiote uren.

Moest ik het geld hebben, ik zou't wel weten...

Last edited by Rohrl-fan; 18-05-2005 at 13:50.
Reply With Quote
Old 17-05-2005, 20:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Maarten
De staat is toch ook wat rijker, dat komt de burgers ten goede ... is er een accident gebeurd met de gum ball in België? ikke niks van gehoord, .... Mannen die met zulke bakken rijden zijn mannen die kunnen rijden, anders hou je dat niet op de baan. Er zijn veel slechtere chauffeurs op de Belgische wegen, veel gevaarlijker dan deze 200 auto's (?) waarvan er 18 te rap reden oei oei oei en ze hebben allemaal betaald? oei oei oei
Bon, vorig jaar, één van die pipo's rijdt iemand omver, en filmt heel het geval en rijdt "rustig" verder...
En zo'n reactie voor iemand die aan autosport doet die is GEEN autosport, zelfs geen rally, op een openbare weg organiseer je geen snelheidsrace, de organisatoren ontkennen dit wel, maar dan moet je mij eens uitleggen waarom een bv geen simpele citroën of seat meedoet...

en trouwens de Belgische autosportwereld heeft gisteren na de reportage in telefacts op VTM duidelijk gezegd volledig afstand te nemen van dit soort van dingen, dit heeft niks met autosport te maken...
Reply With Quote
Old 18-05-2005, 11:28
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by flugel
Bon, vorig jaar, één van die pipo's rijdt iemand omver, en filmt heel het geval en rijdt "rustig" verder...
En zo'n reactie voor iemand die aan autosport doet die is GEEN autosport, zelfs geen rally, op een openbare weg organiseer je geen snelheidsrace, de organisatoren ontkennen dit wel, maar dan moet je mij eens uitleggen waarom een bv geen simpele citroën of seat meedoet...

en trouwens de Belgische autosportwereld heeft gisteren na de reportage in telefacts op VTM duidelijk gezegd volledig afstand te nemen van dit soort van dingen, dit heeft niks met autosport te maken...
vorig jaar deden er een gewone Mini Cooper en 2pk aan mee maar die worden uiteraard niet veel in beeld gebracht omdat daar niet echt veel aan is hé! Dat zie je iedere dag op de baan.
kijk ik heb ook gezegd dat het niet met autosport mag geassocieerd worden, en dat wordt door de media echter wel gedaan. Je hebt altijd zotten op de baan maar dat is een minderheid. Het gaat em niet alleen over het snel rijden waar iedereen zich op focust, maar ook om de ambiance, het unieke concept, de glamour en glitter die er rond hangt etc. ... Ik heb gehoord dat er bij het vertrek in Londen 250 000 mensen waren, in België 15 000 ('s nachts) en in Praag was er eveneens geen doorkomen aan. Tuurlijk zal er al wel eens een accident zijn gebeurd in het verleden, er gebeuren overal accidenten, dat betekent niet dat je alles moet verbieden. In België zijn ze toch braaf geweest, of niet dan? Het is gewoon een circus en moet je er daarom tegen zijn. De media heeft het in het verleden verkeerd belicht door met Kim Schmitz mee te rijden die echt over de limiet ging, tja ... het zij zo! Het negatieve imago is gecreëerd, en het is moeilijk om er van af te stappen. Ik zal niet ontkennen dat er hard wordt gereden, maar ja, ik pretendeer ook niet dat ik heiliger ben dan de paus! Ik vind het machtig om zoveel prachtige wagens bij mekaar te zien, punt uit!

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules