![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik vind dat de FIA zoiets zou moeten verbieden dat deelnemen aan 2 races van een verschillend kamipoenschap op 2 verschillende locaties. En dan zeker als je 2 endurance wedstrijden wil combineren.
Die vermoeidheid vormt mijns inziens een gevaar voor accidenten en andere deelnemers aan de beide wedstrijden.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ben toch benieuwd hoe ze het gedraaid gaan krijgen?
|
|
||||
|
||||
Andy heeft gelijk : iemand die zich goed verzorgt zoals Bertje Longin moet fysiek niet onderdoen voor veel voetballers . Als je leeft voor je sport is geen uitdaging te veel . Zeg nu zelf Eric VdP heeft op 1 weekend de 24u v. Spa & 'n Dtm race gewonnen ; dat gaf meer weerklank in de pers dan z'n heel Dtm seizoen en titel !
Bovendien zijn er die er zo slank niet bijlopen maar zoals een kameel na 'n shift van 2u niks op aan te merken valt... |
|
||||
|
||||
Quote:
Ongeacht welke conditie je nog mag hebben,racen is en blijft een gevaarlijke sport en het minste concentratieverlies kan tot ernstige gevolgen lijden. Rijders blijven ook maar mensen... Blijkbaar moet men eerst eens een serieus accident voorhebben opdat men leert. (wat ik natuurlijk niemand toewens laat dat duidelijk zijn!!!)
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals Bugalfa al zei; denk maar aan die stunt van Eric Van de Poele. Dat is een brok autosportgeschiedenis die iedereen bijblijft en het ultieme bewijs dat zo een dubbel-programma perfect mogelijk is. ![]() Last edited by Baron; 01-03-2005 at 00:01. |
|
||||
|
||||
Quote:
Sommige piloten kunnen het niet. Denken we maar aan Jeffery Van Hooydonk die het tijdens de 24u van Franco afbolde zonder één woord omdat hij in F3 moest rijden den dag ernaa in de Eifel... Best maar nen afzonderlijke topic maken (want we zijn serieus OT aan het gaan)
|
||||
|
||||
We hebben het nu over de 24 uur van Zolder een dubbelrpogramma. Ik zie het probleem niet..........zeer zeker niet bij het kaliber van piloten zoals Kumpen en Longin.
Kan me uit de recente jaren ook geen accident herinneren van een piloot die een dubbelprogramma heeft gereden ![]() Weet je wat gevaarlijk kan zijn in Zolder? De 3de en zeer zeker de 4de piloot op een wagen, die nauwelijks ervaring hebben met die wagen de daabij behorende kilometers in de armen ontberen. Daar heb ik vorig jaar toch een heel mooi rolletje trieste foto's aan overgehouden. Daarnaast, piloten tijdens een 24 rusten nauwelijks. Of ze nou op een stoel zitten of ergens wat liggen te suffen in een camper.........kunnen ze net zo goed in een vliegtuig liggen. Daarnaast, ze rijden maar stints van twee uur. In de States heb je het fenomeen dat rijders de Indy 500 en de Charlotte (?) 600 op één dag rijden. Dus 1100 miles op één dag racen.........nooit zware ongelukken van gezien. Zijn ook alleen toppers die zoiets durven.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Eric Van de Poele won in 1987 de 24 uren van Spa en werd DTM kampioen maar datzelfde weekend werd hij 3de in Wunsdorf na uit de pole vertrokken te zijn op 13 seconden van Grohs en 1 sec achter teamgenoot Hessel.
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|