De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-05-2004, 00:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

2005? We gaan naar de UK!.....en zij komen naar hier.

Volgens de Autosport die deze ochtend in de schappen ligt van de Engelse kiosken mogen we in 2005 een soort joint-venture verwachten tussen de Belcar en de Britcar. In het desbetreffende stukje komt James Tucker (baas EERC/Britcar) aan het woord, als de plannen doorgaan is een samenwerking tussen Belcar en Britcar zeer goed mogelijk.

De plannen zoals ze nu op tafel liggen, houden in dat de Britcar een support race zal zijn tijdens de 24 uur van Zolder. De Belcar op zijn beurt is dan weer een support race tijdens de 24 uur van de Britcar (Snetterton? / Silverstone ?)

Er is zelfs een gewaagd plan om de Britcar en Belcar samen een race te laten rijden op Spa. Kun je het je voorstellen? 95 wagens op de baan!!

Ondanks dat het budget voor de race 2 tot 3 maal zo duur zal zijn als een buitenlandse verplaatsing naar Duitsland of Frankrijk heeft de Belcar organisatie de sterke intentie om naar de UK te gaan. Er schijnen toch een hoop Belcar teams de wens te hebben uitgesproken om eens met het veer het kanaal te oversteken Mocht Britcar niks worden dan zullen andere Engelse opties worden geopend.........

Tja, voor het heetste Belcar nieuws moet je nu eenmaal op De Paddock zijn

link naar de Britcar: http://www.eerc.co.uk/
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 20-05-2004 at 00:43.
Reply With Quote
Old 20-05-2004, 01:06
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Mooie scoop

Zou wel leuk zijn!
Reply With Quote
Old 20-05-2004, 07:49
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Zou het ook leuk vinden maar volgens mij kunnen ze zo'n verplaatsing naar 't buitenland best doen zoals ze nu hebben gedaan bij Duitsland. In de zomer voor de 24Uren van Zolder
Reply With Quote
Old 20-05-2004, 11:07
hagasan's Avatar
hagasan hagasan is offline
De Paddock Rookie

Een koerske in de UK zie ik wel zitten evenals een gecombineerde race in Spa of Zolder. In ieder geval zullen wij erbij zijn.
Old 20-05-2004, 16:51
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Die "First view" van "Autosport" doet soms wonderen.

Old 20-05-2004, 19:53
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Een samensmelting is volgens mij onhaalbaar. Ben de eerste race op Silverstone gaan kijken naar onze Clio die daar meereed en ik moet zeggen, het niveau kan je vergelijken met dat van de Touring Cup op uitzondering van 2 à 3 wagens. Ik vrees ook dat die mannen dan wel een grove mentaliteitswijziging dienen te ondergaan, enkele rijden gewoon op hun mocaseins in de wagen en met een mechaniekersoverall. Je kan niemand natuurlijk iets kwalijk nemen, maar het nieveau ligt heel ver uit elkaar.

Als je even tijd hebt moet je de geschreven discussies maar eens gaan lezen op het volgende forum, dan wet je genoeg. Ik volg de Britcar al enkele maanden en ik kan zeggen, pure fun for low budget.

http://www.ten-tenths.com/forum/show...threadid=50170
Reply With Quote
Old 20-05-2004, 21:53
Vertigo Streiff Vertigo Streiff is offline
De Paddock Regular

zie ik wel zitten
zeker bij de 24 uren van ZOLDER zoals marshal al zei met 95 wagens op de baan

ik was net eens foto's van de wagens aan het bekijken en opeens zag ik een heel bekend gezicht
de BMW van Willie More
rijden er nog enige "bekende" gezichten in mee

Last edited by Vertigo Streiff; 20-05-2004 at 21:57.
Reply With Quote
Old 20-05-2004, 21:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by Vertigo Streiff
zie ik wel zitten
Ik begin me werkelijk af te vragen hoe jullie lezen!! Waar schrijf ik in hemelsnaam iets van samen rijden tijdens een 24 uur Of is de term "support race" niet duidelijk?

Volgens het bericht in Autosport gaan Belcar en Britcar niet samen maar zullen ze op twee, wellicht drie, weekends samen het affiche delen.

Let wel, het gaat om een prematuur bericht in de Engelse Autosport.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 20-05-2004, 22:26
De Paddock Regular

Re: 2005? We gaan naar de UK!.....en zij komen naar hier.

Quote:
Originally posted by Marshal
Ik begin me werkelijk af te vragen hoe jullie lezen!! Waar schrijf ik in hemelsnaam iets van samen rijden tijdens een 24 uur Of is de term "support race" niet duidelijk?

Volgens het bericht in Autosport gaan Belcar en Britcar niet samen maar zullen ze op twee, wellicht drie, weekends samen het affiche delen.

Let wel, het gaat om een prematuur bericht in de Engelse Autosport.
ik lees niet fout
het leek me gewoon onmensbaar

Last edited by Vertigo Streiff; 20-05-2004 at 22:30.
Reply With Quote
Old 21-05-2004, 00:51
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
De plannen zoals ze nu op tafel liggen, houden in dat de Britcar een support race zal zijn tijdens de 24 uur van Zolder. De Belcar op zijn beurt is dan weer een support race tijdens de 24 uur van de Britcar (Snetterton? / Silverstone ?)
Dat lijkt me wel leuk! Ik vraag me dan wel af hoeveel teams er de kanaal kunnen oversteken, want ik kan me wel voorstellen dat dit financieel niet haalbaar zal zijn voor iedereen... Een 24-uren race kost al stukken van mensen en dan nog ééntje erbij in Engeland als support... en is dat dan interessant voor sponsors?
Tja, voor de supporters is het dan wel weer interessant!
Ik ben er alleszins voor!

Quote:
Er is zelfs een gewaagd plan om de Britcar en Belcar samen een race te laten rijden op Spa. Kun je het je voorstellen? 95 wagens op de baan!!
Amai, dan wil ik toch zeker van de partij zijn!

Allé, hopelijk blijft het niet enkel bij plannen, maar komt er effectief iets uit de bus!

Quote:
Tja, voor het heetste Belcar nieuws moet je nu eenmaal op De Paddock zijn
Thanks for the scoop Marshal !

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 09:10
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Vertigo Streiff
zie ik wel zitten

ik was net eens foto's van de wagens aan het bekijken en opeens zag ik een heel bekend gezicht
de BMW van Willie More
rijden er nog enige "bekende" gezichten in mee
Fout gelezen of niet, in zolder mogen er geen 95 auto's starten tijdens de 24U.
Of weet U zoiets niet als autosportfan.
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 14:26
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Megane
Fout gelezen of niet, in zolder mogen er geen 95 auto's starten tijdens de 24U.
Of weet U zoiets niet als autosportfan.
dat weet ik wel als autosportfan maar zoals ik nogal zei het leek me gewoon een raar idee
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 13:07
Twisted's Avatar
Twisted Twisted is offline
De Paddock Rookie

Amaai... moest da doorgaan...
Daar gaat volk naar komen kijken denkek !!

Met 95 op zolder is wel gekkewerk... Franco is eventueel nog te doen om dat het langer is he maar zie diene hoop eens naar Eau Rouge afstormen
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 13:23
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Het gaat hier nergens om 95 wagens die samenrijden. Gelieve de discussie te houden op dingen die wel kunnen gebeuren.

Reply With Quote
Old 27-05-2004, 19:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Re: 2005? We gaan naar de UK!.....en zij komen naar hier.

Quote:
Originally posted by Marshal
In het desbetreffende stukje komt James Tucker (baas EERC/Britcar) aan het woord, als de plannen doorgaan is een samenwerking tussen Belcar en Britcar zeer goed mogelijk.
Mijn Frans is niet optimaal maar volgens racinglife.be heeft James Tucker een beetje voor zijn beurt gepraat. Marc Martens geeft wel aan dat er "iets" van een gesprek is geweest..........maar niet meer dan dat.

Trouwens als je die thread op ten-tenths doorspit mag je toch wel de voorzichtige conclusie trekken dat die Tucker een beetje een prutser is.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules