![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
#1
|
||||
|
||||
Endurance racen met een Evo 8
Het is weer winter, het is weer tijd om nieuwe cup-formules voor te stellen. De DNRT / Zomer Avond Competitie heeft het plan ontwikkeld om een Endurance klasse op te starten met de Mitsubishi Lancer EVO 8.
Een rare verschijning op de circuits in Europa, in Azië / Australië is dit wel een bekende verschijning. Zeer benieuwd wat Huub Vermeulen en consorten hiervan weten te maken. De klasse zou samen rijden met de Sakers en de BMW Compact klasse............. Toch maar eens vrij vragen in het midden van de week als ze Zolder aandoen in 2005 ![]() Meer info op: http://www.dnrt.nl/ Daarnaast is men bezig om een Mini Endurance van de grond te krijgen. Na het mislukken van dit concept voor de sprints voor de nationale weekends is men nu aan het onderzoeken of het door de week wel zou kunnen lukken. We zullen zien................ Overigens is niet elk idee van de DNRT een succes, het concept van race en rally met een Subaru Impreza is geloof ik een stille dood gstorven.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
|||
|
|||
Heb me eigenlijk altijd verbaast waarom er niet eerder een soort WRX - Evo Cup (zoals in verleden Ferrari-Porsche Challenge) opgestart is. Volgens mij kun je met een standaard (met kleine aanpassingen) Subaru WRX of Mitsubishi Evo aardig racen tegen redelijk lage kosten.
Last edited by FIRE; 20-11-2004 at 15:10. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Tijdens de 24 uur van de Nürbugring 2004 reed er ook een Evo "nummer zoveel" mee, klik hier voor een foto .
Het Australische Procar Kampioenschap kent een categorie/klasse "production". Hierin tref je wel wat Evo's aan........allen heten ze daar anders.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
|||
|
|||
het is dus een Evo 8, ingezet door Recaro.
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Driesco; 21-11-2004 at 02:26. |
#6
|
||||
|
||||
Eindelijk weer eens cup die doorgaat
![]() Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#7
|
||||
|
||||
Re: Endurance racen met een Evo 8
Quote:
![]() Quote:
Dat gaat een leuk velden worden: Evo's 8, Mini's en de Sakers.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
|||
|
|||
Re: Re: Endurance racen met een Evo 8
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
De eerste testrace ( Oschersleben, Winter Endurance Kampioenschap) van de Evo 8 zit erop, het mag een goed resultaat worden genoemd. Her en der zal er nog wel gesleuteld gaan worden aan die kisten maar dat hij "quick out of the box" is moge duidelijk zijn.
Onder droge omstandigheden was de Evo 8 maar 3 seconden trager dan een BRL-V6 wagen en dat op all weatherbanden. Aagezien het hier om een redelijke standaardwagen gaat mag dat niet verkeerd worden genoemd. Hoe de Cup-versie er uiteindelijk uit gaat zien is mij niet bekend. De Z-A-C kennende zal daar niet veel poespas bij komen. Hou het simpel en betaalbaar. Iets trager dan een BRL-V6, voor Zolderse begrippen zou zo'n standaard Evo 8 onder de 1.50 moet duiken. Dat lijkt me niet verkeerd........... Meer info op http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=1341
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#10
|
|||
|
|||
1.49 om juist te zijn op standaard banden. 1.43 behoort tot de mogelijkheden.
|
#11
|
||||
|
||||
Dat gaat toch een leuke klasse worden...........de Unipart Endurance Cup 2005. In vroeger dagen exclusief voor het oude model Seat Ibiza TDI. Aangezien daar het aantal deelnemers dalende is, o.a. door de ouderdom van de wagens en het doorstromen van enkele teams / coureurs naar de nieuwe Seat Cup heeft de ZAC besloten om de Unipart Endurance Cup open te stellen voor andere merken wagens.
Wat kunnen we verwachten in 2005: - Seat Ibiza TDI, oud model - Mitsubishi Lancer Evo 8 - Mini, nieuw model - Saker - Porsche 944 Die laatste klasse gaat toch in de buurt komen van die ene zeer luxe vakantie per jaar ![]() Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#12
|
||||
|
||||
De datums dat de Z-A-C naar België komt, alles uiteraard onder voorbehoud van wijzigingen
![]() Dinsdag 12 april Motors? Zolder? Woensdag 13 april Trainingsdag (alle auto's)? Zolder Dinsdag 17 mei A Zolder Woensdag 18 mei B Zolder Dinsdag 21 juni Unipart Endurance Zolder Woensdag 22 juni Motors? Zolder? Maandag 18 juli A + B + Unipart (wedstrijd of training)? Spa Dinsdag 19 juli A + B + Unipart (wedstrijd of training)? Spa Dinsdag 02 augustus ??????????? Zolder ???????? Woensdag 03 augustus ??????????? Zolder ???????? link naar de kalender
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|