|
|
|
Thread Tools | Search this Thread | Rate Thread |
#1
|
||||
|
||||
Peugeot 207 S2000 - Ieper 2009 - Kris Meeke - Domino - 1/24
Hierbij het begin van het bouwverslag van de Peugeot 207 S2000 waarmee Kris Meeke en Paul Nagle de rally van Ieper 2009 wonnen. Dit was de 5 ronde van het IRC dat jaar. Het was de 3e overwinning voor Meeke en hij zou uiteindelijk ook de titel pakken Enige tijd geleden plaatste ik al een review van deze kit (hier) en nu is het dan tijd om er aan te beginnen.
Het gaat dus om deze wagen: Deze bouw zal redelijk recht-uit-de-doos uitgevoerd worden. Ik zal hoogstens wat extra bekabeling en de correcte antennes e.d. aanbrengen. Ik ben begonnen met het bouwen van de rolkooi. Het hele voorste gedeelte is uit 1 deel en behoeft behoorlijk wat schuurwerk. Het achterste deel zijn allemaal losse delen. Zoals te zien is, heb ik hier en daar wat eigen stukjes plastic gebruikt in plaats van de resin stukken. Verder werd de body gewassen met zeep en gecontroleerd op zeepbelletjes. Deze beperkten zicht tot slechts een aantal kleinere aan de onderzijde. De naden werden ook al uitgekrast. Inmiddels hebben de body, de rolkooi en het "chassis" ook al een laag grijze primer gehad zoda goed zichtbaar werd waar zich nog foutjes bevonden. Tevens ben ik nog bezig om de rolkooi bij te schuren zodat de body ook goed op het chassis past, want dat gaat nu nog niet goed... Zodra alles goed past zal ik de gaten voor de assen gaan boren. Uiteraard zullen daar dan de foto's van volgen hier.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#2
|
||||
|
||||
Schitterend model is dit.
Al is rallye niet mijn ding, deze krijg mijn aandacht!
__________________
MIJN WERKBANK |
#3
|
||||
|
||||
ben al direct fan
__________________
addicted to peugeot |
#4
|
||||
|
||||
Mijn aandacht heb je zeker ook.
|
#5
|
||||
|
||||
Gisteren en vanochtend heb ik nog wat kleine dingen kunnen doen aan de Peugeot. Ten eerste heb ik de schakelpook-constructie gemaakt. Met behulp van referentie-foto's van LoixRallyFan heb ik (denk ik) de werkelijkheid redelijk kunnen benaderen. Let wel: het stuk wat er onder uitsteekt wordt nog verwijderd!
Daarna heb ik de achtervleugel in elkaar gezet. Het geheel bestaat uit 1 resin vleugel en 4 PE onderdelen. Op de endplates zullen nog boutjes geplaatst worden. De vleugel wordt normaal gesproken aan de kas gelijmd via 2 wing-supports (rechts op onderstaande foto). In de praktijk zou dit betekenen dat je deze pas op de kas lijmt wanneer de verflaag al gezet is, en lijmen op een verflaag is niet bepaald de sterkste manier om iets vast te zetten. Dus moest er een andere oplossing gevonden worden. En die oplossing is in het midden van de foto te zien. Dit zijn aluminium "popnagels" (van Model Factory Hiro in dit geval). De groene pijlen geven aan waar ik gaatjes in de supports heb geboord waar later de popnagels doorheen zullen gaan. Die popnagels moeten echter ook ergens in kunnen, dus heb ik vier overeenkomende gaatjes in de kas geboord (zie groene pijlen): En tenslotte even alles op z'n plek gezet (nog niet vastgelijmd, waardoor het nu lijkt of ze niet helemaal gelijk staan). Tot zover deze update.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#6
|
||||
|
||||
Heel mooi hoor hoe jet dat oplost met de achtervlugel!
__________________
gr Pieter |
#7
|
||||
|
||||
Goed bedacht!
|
#8
|
||||
|
||||
Is dat zo'n drankje in een heel klein flesje dat je in 1x naar binnen giet?
Ola... hier wordt fijn gewerkt !
__________________
MIJN WERKBANK |
#9
|
||||
|
||||
Mooie vondst van die vleugelophanging.
En ja hoor, de foto's kwamen van mij. En ja hoor, dat pookje staat juist gemonteerd. Enkel die stang met de gaten erin is een beetje misplaatst door renaissance. Deze steekt veel te ver weg van het stuur en zou eigenlijk net schuin achteronder het stuur moeten zitten. Voor een handige harry gelijk als gij moet dat te doen zijn, hé.
__________________
Last edited by Loixrallyfan; 10-05-2010 at 23:17. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#12
|
||||
|
||||
zal er wel op neerkomen dat ik 'm helemaal vervang (met gaten dan)
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Verder heb ik de middenconsole voorzien van wat gaatjes waar later verschillende knoppen en schakelaars in geplaatst zullen worden. Tenslotte was ik niet blij met de manier waarop de vooras door de body gestoken moest worden. Het was een stuk makkelijker om de as op het chassis te zetten ivm rechtzetten van de wagen.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#14
|
||||
|
||||
Tijd voor een kleine update. Het interieur werd grotendeels gemaakt. De stoelen werden voorzien van een stofje en de achterzijde bekleed met CF (niet echt zichtbaar op de foto). Ik heb ze nog niet gedrybrushed. Verder werden de pedalen geplaatst en de footwell voor de navigator. Deze werden beiden gedeeltelijk van een kevlar patroon voorzien. Ook de middenconsole werd aangepakt: het meegeleverde decal is niet gebruikt; ik heb CF van SMS gebruikt. Ook werden alle schakelaars hierop geplaatst. De handrem werd zwart geschilderd en voorzien van een lichte drybrush. De brandblusser achter de stoel is al rood gespoten, maar moet nog verder afgewerkt worden.
Het dashboard werd ook reeds gespoten, maar daar heb ik geen foto van gemaakt
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#15
|
||||
|
||||
Alweer een mooie vorderingen gemaakt
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
Rate This Thread | |
|
|