De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-04-2004, 11:22
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Naar mijn gevoel is de discussie aan het afdwalen naar een zwart/wit situatie, dat er oplossingen moeten komen is wel duidelijk na dit weekend.
Reply With Quote
Old 29-04-2004, 12:36
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by gekada
Wat een hoop gelul allemaal zeg........de meeste onder jullie kijken alleen maar naar hun eigen belang!! Als er niks in de kranten,tv,radio of internet te lezen is over de autosport begint iedereen te klagen, zie je wel alleen voetbal en tennis zijn belangrijk en autosport is weer het ondergeschoven kindje....
Er waren ongeveer 40.000 toeschouwers in Zolder. Hoeveel heb jij in de kranten kunnen lezen over de races? Om een voorbeeld te geven : in het Nieuwsblad stond er 's maandags een kleine kolom van een 25-tal regels over de Belcar, over de World Series zelfs geen woord! Een voetbalwedstrijd in 3e Provinciale waar er hooguit 150 toeschouwers zijn, krijgt in diezelfde krant wel bijna een kwart-pagina met een foto erbovenop.
Als er daarentegen in Zolder iets zou misgelopen zijn door de combinatie toeschouwers-veiligheid mag je er zeker van zijn dat zoiets in het lang en het breed op de voorpagina uitgesmeerd zou zijn.
Reply With Quote
Old 29-04-2004, 12:37
Vertigo Streiff Vertigo Streiff is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik weet anders enkele plaatsen waar je goede foto's kunt maken over de draad... (wel die containers gebruiken)
als ge die containers gebruikt ja

misschien moet ik de volgende keer maar een trapladderke meenemen
Reply With Quote
Old 29-04-2004, 14:12
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
geen publiek = geen circuit, geen media, geen inkomsten, geen sponsors, geen teams, geen auto's op de baan, geen rijders....en dus ook geen mecaniekers meer nodig
kijk he, als de toeschouwers zo hardnekkig in de weg blijven staan dat de auto's niet op het circuit geraken, dan heb je ook geen autosport, en dan mogen er nog 5 miljoen toeschouwers afzakken...
Old 29-04-2004, 17:49
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Quote:
[i]Originally posted by gekada [En als de mecaniekers en andere die denken dat ze altijd voorop moeten staan, nu eens wat langer hebben moeten wachten om op hun plaats van bestemming te kunnen komen.....kijk heel simpel....geen publiek = geen circuit, geen media, geen inkomsten, geen sponsors, geen teams, geen auto's op de baan, geen rijders....en dus ook geen mecaniekers meer nodig hahaha
VAN WELKE PLANEET BENT U WEL AFKOMSTIG??

gaat ge dit standpunt ook hard maken in de pit-lane in bijzijn van de "mecano's en andere " die meer dan eens het onderste uit de kast moeten halen om het "publiek" het vermaak te geven?? of waart ge ook voor de eerste keer op een race uitgenodigd en weet ge niet beter .......
Reply With Quote
Old 29-04-2004, 20:42
gekada's Avatar
gekada gekada is offline
De Paddock Rookie

Natuurlijk "medic"ik was voor het eerst op een circuit ja......wel op
25 april jl tenminste!!!
Ik sta elk weekend op 2 circuits in heel europa, en dat al 10 jaar lang, (nu kan jij uitrekenen hoeveel races ik al gezien moet hebben natuurlijk), maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat de mentaliteit van de mensen steeds slechter wordt. De gewone man aan de kant van een cicuit kan toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor het feit dat ze met koelboxen gewapend de toegang voor mecaniekers gesperd houden!!!! Daar is een organisatie voor, ten 1e om misschien minder kaarten weg te schenken en ten 2e zorgen dat er aan en af voer wegen zijn van en naar het circuit. Maar oke jan met de pet krijgt de zwarte piet toegespeeld en dat is niet oke. Als jij voor het eerst bij een evenement komt weet jij toch ook niet hoe te handelen???? Maar het is altijd makelijk om de weg van de minste weerstand te kiezen, maar het is toch echt een onvolkomenheid van de organisatie....maar aangezien de meeste een beetje afhankelijk zijn van hen qua toegang en faciliteiten zal deze niet aangepakt worden....
Enne medic niet meer zo slap lullen aub over van welke planeet ik afkom en of ik misschien weleens ooit eerder een race gezien heb!!! Een forum is ervoor om je mening te kunnen zeggen, niet om een ander af te maken.....zonder dat je weet met wie je van doen hebt, DULU.
Old 29-04-2004, 20:48
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Als jij voor het eerst bij een evenement komt weet jij toch ook niet hoe te handelen????
het was voor mij ook de eerste keer dat ik er tijdens de race was (met het NRF was ik er enkel op zaterdag), en ik wist toch wel dat de mecano's reden genoeg hebben om voorrang te krijgen
Old 29-04-2004, 21:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Kunnen we op een constructieve manier schrijven over de veiligheid tijdens grote evenementen op Circuit Zolder?

Ja, dan blijft de thread open............de eerste die misgaat: Thread Closed. Lees a.u.b. eens de FAQ op De Paddock wat we verwachten van de mensen die iets posten.

Watch out!!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-04-2004, 22:05
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
... Maar oke jan met de pet krijgt de zwarte piet toegespeeld en dat is niet oke. Als jij voor het eerst bij een evenement komt weet jij toch ook niet hoe te handelen???? ...
En toch...
Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar ik heb zondag toch toestanden gezien die je niet voor mogelijk houdt. Aan de flessenhals aan de toren zaten Belcarmechaniekers met hun quad en materiaal geblokkeerd. Deze mensen vroegen, omdat ze in tijdsnood zaten, kordaat maar beleefd of ze doorgang konden krijgen, en werden dan door "Jan Publiek" terechtgewezen met een air van "een beetje op uw gemak hé manneke".
Het zal allemaal wel te maken hebben met de toenemende agressiviteit en onverdraagzaamheid in onze maatschappij. Sommige toeschouwers denken echter dat als ze een vrijkaart hebben gekregen, ze zich als VIPs moeten gaan gedragen die zich alles mogen permiteren. Je moet aan de Belcar-teams eens vragen hoeveel toeschouwers er zondag ongevraagd hun tent zijn binnengewandeld om een close-up foto van de wagen te nemen of de mechaniekers van dichtbij aan het werk te kunnen zien. Dat dit zeer onbeschoft is en dat men daarbij mensen in hun werk hindert, daar staat men zelfs niet meer bij stil.
Ik kan je wel volgen in je kritiek op de organisatie. Die had inderdaad beter moeten anticiperen op de te verwachten massa. Belangrijkste oorzaak van de chaos blijft voor mij het feit dat de paddock verkeerd was ingedeeld. De doorgang ter hoogte van de toren was te smal voor zoveel volk. De tenten die daar stonden opgesteld (Belcar, Mini, Nissan) had men elders moeten zetten. Het is mij ook een compleet raadsel waarom de paddock-ruimte aan de Kanaalbocht niet ten volle benut werd. De organisatie heeft zeker fouten gemaakt, maar de mensen van Circuit Zolder kennende, zullen ze daar wel de juiste lessen uit trekken.

Last edited by Baron; 29-04-2004 at 22:09.
Reply With Quote
Old 29-04-2004, 23:15
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Baron
Belangrijkste oorzaak van de chaos blijft voor mij het feit dat de paddock verkeerd was ingedeeld. De doorgang ter hoogte van de toren was te smal voor zoveel volk. De tenten die daar stonden opgesteld (Belcar, Mini, Nissan) had men elders moeten zetten. Het is mij ook een compleet raadsel waarom de paddock-ruimte aan de Kanaalbocht niet ten volle benut werd. [/B]
Dat is zeker waar. Is eigenlijk altijd al een probleem geweest. Ik begrijp ook kompleet niet waarom men inderdaad de paddock niet meer verschuift richting Kanaalbocht. Al die mega viptenten enzo zouden beter daar staan. En zoals ik eerder aanhaalde de Paddock opdelen volgens access.
Reply With Quote
Old 30-04-2004, 02:00
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

de oplossing is eenvoudig : gewoon zoals bij de DTM races destijds. Vrijkaarten voor de grote massa maar paddock tickets verkopen aan 10€.
Zo kunnen de gelegenheids toeristen in de bos en dergelijke gaan kijken terwijl de echte fans niet in een opstopping terecht komen.
Old 30-04-2004, 06:52
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by A.J.
de oplossing is eenvoudig : gewoon zoals bij de DTM races destijds. Vrijkaarten voor de grote massa maar paddock tickets verkopen aan 10€.
Zo kunnen de gelegenheids toeristen in de bos en dergelijke gaan kijken terwijl de echte fans niet in een opstopping terecht komen.
dieje endergelijke bedoeld ge waarschijnlijk een drankgelegenheid.
Reply With Quote
Old 30-04-2004, 12:35
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by A.J.
Ik ben het volledig met je eens Andy, het zou een heleboel dingen oplossen, maar dan moet men wel voor toiletten zorgen buiten de paddock. Het kan niet zijn dat je zoals twee jaar geleden als dame zo een extra ticket moest kopen om naar het toilet te kunnen gaan. Maar ik denk dat dit inderdaad voor Terlaemen de beste, makkelijkste en financieel aantrekkelijkste oplossing zou zijn.
Reply With Quote
Old 30-04-2004, 23:22
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by speedkicks
Het kan niet zijn dat je zoals twee jaar geleden als dame zo een extra ticket moest kopen om naar het toilet te kunnen gaan.
De toiletten in Andy 's in het bos gelegen drankgelegenheid zijn nog vrij nieuw

jan
Reply With Quote
Old 30-04-2004, 23:25
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

We hebben nu met z'n allen onze pro's en contra's kunnen uiten meningen die gelijklopend waren, meningen die verdeeld waren, meningen die met een 155 mm houwitser naar jakkemakka werden geschoten, maar over een ding is hier zowat 95% van het forum het eens .... in deze omstandigheden werken als racing-team, als mecano, bevoorrader, piloot ... is een onmogelijke situatie.
De "onschuldig kuierende toeschouwer die zich met zijn vrijkaartje waant en met het gemak van een frigo-box tourist uit blankenberge denkt zich alles te kunnen permiteren" hoort NIET thuis in de paddock zone.

Ik ben geregeld bezoeker van DTM race's ( met een pak meer volk ) en daar betaal je gewoon < zowieso je ticket > en extra € roke's voor de paddock toegang, zo simpel wie Brätwurst, Weizenbier en Blaaskapelle.

Maar ja dat ze in Duitsland 10 jaar voor zijn op organisatie en veiligheid op hun circuit's dat is geen publiek geheim.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules