De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-08-2004, 10:07
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Proficiat jongens en veel succes zaterdag!
Reply With Quote
Old 12-08-2004, 10:48
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

veel succes zaterdag...

Hopelijk vind je nu wat tijd om uw wijnkelder terug aan te vullen
Reply With Quote
Old 12-08-2004, 11:08
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Allee Luc, eindelijk nog eens in optima forma aan de start dus

doe het goed de zaterdag!

ciao

maarten
Old 12-08-2004, 12:30
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Nu kunnen we zaterdag tenminste een poging ondernemen om eens echt te racen
Hopelijk wordt de db-meting niet de spelbreker Want er zal geen kans zijn om dat te testen veronderstel ik.
Reply With Quote
Old 12-08-2004, 13:45
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

bedankt iedereen voor aanmoedigingen en zoals selespeed zegt: hopelijk zijn de db metingen ons goed gezind want we hebben totaal geen besef welke deze waarden zijn....
PS: Iemand een idee waar ik de beste en voordeligste wijnen kan kopen ?
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 13-08-2004, 08:55
De Paddock Regular

Gisteren donderdagavond (12/O8) om18u30 begonnen we aan de inbouw motor met mechaniekers: Patrick, Nico & Anthony.
Dit ging tamelijk vlot , enkel een kleine moeite gehad met de grotere" kitcar" uitlaat om die te laten passeren ...uiteindelijk lukte het.
1 groot probleem, de nieuwe dradenboom stemde niet 100% overeen met het oude exemplaar...dus dit moet vandaag bekeken worden door de tuner hier ter plaatse + computer aansluiting
Ikzelf ben met verlof, zodoende heb ik de wagen overdag een grondige poetsbeurt gegeven en de uitlaten omzwachtelt met geluiddempende en hittebestendige materie.
Nu vandaag (Vrijdag) staat op het programma:
Koelvloeistof vullen, olie verversen, dradenboom ontcijferen (tuner) en afregelen/uitwegen wagen. + deze avond de vrachtwagen laden.
Dit was heel nipt maar we halen het !
Tot Zaterdag !

Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 13-08-2004, 10:17
Scalle's Avatar
Scalle Scalle is offline
De Paddock Rookie

Knap werk van jullie team !
Alleszins veel succes toegewenst voor morgen ; met zo'n inzet mag 't nu toch wel eens ferm meezitten denk ik dan zo...
See you
Old 13-08-2004, 12:45
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Ik had jullie morgen in de pitbox een fles wijn willen komen geven, maar ik bevoorraad mijn neef tijdens de Dodentocht van Bornem. Maar uitstel is geen afstel, Luc.
Veel geluk met de db-meeting en de race en ik breng jullie fles wel op Francorchamps of tijdens de 10-uur !
Reply With Quote
Old 13-08-2004, 12:59
Speedy's Avatar
Speedy Speedy is offline
De Paddock Rookie

Dat zal ik jou helpen onthouden Pat!!!
Hopelijk komen we deze avond niet meer voor verrassingen te staan,zodat we op een respectabel uur gedaan hebben met alles,want morgen is het terug vroeg vertrekken naar Zolder,maar goed dat ik nu ga beginnen aan het tweede deel van mijn verlof.

Greetz en tot morgen op Zolder,Speedy
Reply With Quote
Old 13-08-2004, 17:05
De Paddock Regular

Hey Pat,
Goed gedacht van die wijn... voor na de race, hé, of 'k heb gans de breedte van de baan nodig je bent altijd welkom, hé ! (box 41)
We zijn er geraakt, tuner heeft nog van 10 u. tot 16 u. bezig geweest bij ons in de werkplaats.
Er zit zelfs een "launch control" op de computer.... handig bij een vliegende start (waardeloos dus...)
De onderbreking van de ontsteling werkt ook voor het sequentieel schakelen maar heb de indruk dat het voordien iets vlotter ging.
De proefritten zijn reeds gereden op ons industrieterrein tussen de vrachtwagens door en wagen gaat "bangelijk" goed in toeren en sleurt !
Tot morgen !
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 13-08-2004, 18:53
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Mag ik ook in jullie box een kijkje komen nemen of liever niet?
Reply With Quote
Old 15-08-2004, 19:25
De Paddock Regular

Beste Autofan,
Sorry voor laattijdig antwoord, was totaal moe van voorbereiding & race en heb je bericht maar vandaag zondag gezien op de paddock, natuurlijk was je welkom, volgende maal ?
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 15-08-2004, 20:42
De Paddock Regular

beknopt raceverslag race 4

We keken allemaal enorm uit naar de prestaties van onze langverwachte nieuwe motor - Louisette reed de eerste rondjes om de nieuwe remschijven en blokken te roderen en de banden op te warmen.
Daarna was het de beurt aan onze "viking" Anders Tangen en een echt goede chrono kwam er niet uit.... bovendien hadden we een olietemperatuur van maar liefst 146 °...niet gezond voor een motor !
Toen ik het stuur nam kwam ik niet verder dan een schamele rondetijd van 1'59"!, gelukkig was de tuner voor deze ingebruiksname van de nieuwe motor aanwezig met het nodige programmeermateriaal (laptop enz...) en ging de rest van de voor ons te korte training op in programmatie van de sturingsdoos.- Dus enkele rondjes rijden en herprogrammeren in bepaalde toerentallen enz..., uiteindelijk kon ik een 3 seconden afpingelen en een 1'56" behalen goed voor een schamele 28 ste. plaats op 38 deelnemers, toen was de training voorbij en voor ons was dit uurtje véél te kort.
We hadden ook te kampen met een te hoge olietemperatuur, en de oliekoeler werd extra verplaatst naar een betere luchtdoorstroming, extra gaten werden ook gemaakt. - Ironisch genoeg...de geluidsproblemen zijn totaal verleden tijd nl. hoogste gemeten waarde was slechts 89 db, begrijpe wie kan....wij zeker niet, we zijn zowat de stilsten geworden van gans het deelnemersveld, dit probleem is alvast van de baan !!!!
De start van de wedstrijd werd genomen door Anders, hij maakte tijdens zijn shift een kop-staart met lichte schade op het achterspatbord, hij draaide ook de beste rondetijd binnen ons team van 1'54", na zijn shift stonden we op plaats 25 en 7 de in de klasse, de olietemperatuur ?, die was gezakt naar 125 à 130°, toen mocht ik m'n shift afwerken van 1 uur 20, de motor was gewiliger dan tijdens de training maar had een duidelijk gebrek aan koppel op lagere toerentallen.
1 warm moment toen een andere tragere deelnemer me niet opmerkte bij het voorbijrijden en me zowaar de pitmuur ging induwen, mijn keuze was vlug gemaakt tussen die muur of die wagen en ik gaf hem een zijdelings tikje om hem duidelijk te maken dat ik er ook nog was, bij dit avontuur was m'n linkerspiegel ingeklapt en was het voor de helft blind rijden...
De olietemperatuur zakte nog tot 115 ° en bleef daar in de buurt hangen, mijn inziens was de motor nog aan het inlopen en waren de interne wrijvingen de oorzaak van de te hoge olietemperatuur.
Ik gaf de wagen na m'n shift over aan onze "vliegende dame" Louisette op een inmiddels 21 ste algemene plaats en een 5 de plaats in de klasse 4.
We kregen radiobericht van haar dat ze dacht een leeglopende achterband te hebben en dat de wagen niet stabiel meer was, we haalden haar binnen en legden meteen 4 andere gebruikte banden op de wagen en meteen waren haar rondetijden op 1 seconde na gelijk aan de onze, natuurlijk verloren we enkele plaatsen bij deze bandenwissel ...maar beter dit dan een ongeval dachten we.
Op exact 15 minuten van het einde zagen we de wagen in het gras ter hoogte van de kanaalbocht, exit race.- kleine anekdote van vrouwelijke durf: ze weigerde haar transponder af te geven omdat we nog recht hadden op een klassement, bravo Louisette voor "uw mannetje te staan" , zodoende kwam onze wagen nog terecht in het "gesloten wagenpark" en dit op een 7 de plaats in de klasse en 27 algemeen, beter dit dan niks...
Het defect aan de wagen ? wat was het zult u zich afvragen ?, awel ...héél simpel, een afgebroken vliegwiel aan de bouten, of....een gebroken krukas !
Wij kunnen terug (morgen maandag 16/08) de motor uithalen..., de tuner eens goed wakker schudden en vragen of het paarden of ezels waren welke in de motor zaten en van vooraf aan herbeginnen (na mogelijke herstelling..) met ellenlange programmaties en rollenbanktesten, in elk geval waren we blij met de aanwezigheid van de tuner, hij begrijpt nu dat het zo niet verder kan....
Een uitgebreid verslag volgt binnen een 8 tal dagen op onze site met terug een massa aan foto's (ook van andere deelnemers uiteraard) en videomateriaal : zie www.garden-machinery.com
LUC - GM RACING
Reply With Quote
Old 16-08-2004, 09:38
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Waarschijnlijk zet ik deze avond al enkele foto's hier online.
Reply With Quote
Old 16-08-2004, 15:39
De Paddock Regular

Deze voormiddag (maandag 16/08) rond 10 u samen met Patrick de motor uitgehaald, zoals jullie weten zijn we geroutineert in dit soort zaken en zonder ons op te jagen was hij eruit om 11 u 30.
Vol met angstige gevoelens namen we de versnellingskast eraf en ..... oef ! "slechts" waren de 7 bouten van het vliegwiel op de krukas afgebroken.
Het kon véél erger geweest zijn ! ook minieme schade aan de versnellingskast want voor hetzelfde geld kan die er dwars doorheen gaan.
Dus ik zeg "We hebben we geluk gehad in ons ongeluk ...."
De motor is dus nu terug naar tuner voor de uitbouw van de krukas om deze terug te laten vlakken en de afgebroken bouten eruit te halen.
Dus we zijn terug bezig voor een tijdje, wij hebben ons ingeschreven voor onze eerste race in de BTCS ter gelegenheid van de Truck race in Zolder en dit is midden september.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules