De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-06-2009, 23:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Ik vond het allezins een hele mooie editie dit jaar, er werd vooral veel uitgezonden op eurosport (het leek mij meer dan andere jaren te zijn).
Het is zoals Sennake zegt, je zit met een beperkt aantal fabrieksteams dus de winnaars kan je niet zoeken in het gehele deelnemersveld, maar ik vond het best wel leuk om naar te kijken.

Misschien volgend jaar toch maar eens terug naar Le mans trekken om het live te zien
Reply With Quote
Old 16-06-2009, 23:58
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Eurosport heeft alles uitgezonden over 2 kanalen.
Reply With Quote
Old 17-06-2009, 13:18
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie

@ flugel

Zeker doen.
Ben er dit jaar zelf voor de eerste keer bij geweest. Sfeer is fantastisch!
Kan nog niet vinden wanneer ze in 2010 rijden, anders had ik vandaag mijn verlof geregeld voor de 78e editie.
Old 17-06-2009, 19:30
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

http://www.youtube.com/watch?v=B7rhzxwzPxo

Reply With Quote
Old 18-06-2009, 16:00
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Nog enkele nabeschouwingen in de marge

• Op enkele jaren tijd zijn in Le Mans de sanitaire voorzieningen van quasi onbestaande geëvolueerd naar een uitgebreid aanbod van regelmatig onderhouden toiletten en douches. Prima vooruitgang. In Spa daarentegen....zijn er nog altijd de bomen.

• Behalve aanpassingen aan het circuit werd er de afgelopen jaren ook telkens gewerkt aan verbetering van de infrastructuur voor de toeschouwers. Nieuwste wapenfeit op dit vlak is de aanleg van betonnen staanplateaus tussen de tribunes en de piste langsheen de rechte lijn tot aan de Dunlop tribune. Je breekt je been alleen nog na het nuttigen van een bepaalde hoeveelheid alcohol. Eveneens prima aanpassing. In Spa daarentegen......kan je binnenkant Bruxelles je voeten niet met gerust gemoed verzetten.

• Enkel positivo, neen toch niet. Hoewel het zogenaamd cisis is, waren op vrijdagavond alle merchandisingstandjes, boeken- en modellenhops gesloten. Nooit eerder meegemaakt en het heeft wellicht een averechts effekt. Immers, als je de winkels sluit hebben de eetstalletjes en dranktentjes die ertussen staan ook geen volk. Er viel op vrijdagavond in de village en achter de tribunes deze keer absoluut niets te beleven.

• Na jaren van groei, is het toeschouwersaantal er in 2009 met 9% op achteruitgegaan (nét geen 235.000) en dat was ook enigszins merkbaar. Het was gezellig druk, maar je hoefde je ellebogen niet te gebruiken.

• Gaan slapen is in Le Mans not done, want dan mis je een barbeque.
Hiervoor verwijs ik graag naar de fotoserie van de LNT Ginetta – Zytek op www.planetlemans.com
Het is natuurlijk een manier om er ten allen tijde “oranje” uit te zien.
Reply With Quote
Old 18-06-2009, 16:45
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Nog enkele nabeschouwingen in de marge

• Op enkele jaren tijd zijn in Le Mans de sanitaire voorzieningen van quasi onbestaande geëvolueerd naar een uitgebreid aanbod van regelmatig onderhouden toiletten en douches. Prima vooruitgang. In Spa daarentegen....zijn er nog altijd de bomen.

• Behalve aanpassingen aan het circuit werd er de afgelopen jaren ook telkens gewerkt aan verbetering van de infrastructuur voor de toeschouwers. Nieuwste wapenfeit op dit vlak is de aanleg van betonnen staanplateaus tussen de tribunes en de piste langsheen de rechte lijn tot aan de Dunlop tribune. Je breekt je been alleen nog na het nuttigen van een bepaalde hoeveelheid alcohol. Eveneens prima aanpassing. In Spa daarentegen......kan je binnenkant Bruxelles je voeten niet met gerust gemoed verzetten.
Vooral puntje één vind ik hééééééééél positief! Ik kan zomaar niet tegen een boompje gaan staan (of doe dat liever niet zeg maar ) en dat mis ik echt zo in Spa! Gezellig hoor als je in Bruxelles staat en je moet gaan... Als de karting open is, kan ik daar nog binnen springen.

In Le Mans krijg ik echt het gevoel dat alles in teken van de toeschouwers staat en niet enkel de VIPS zoals dat in Spa het geval is. Ik voel me er gewaardeerd en moet niet opletten voor de shuttles. Ik hoop dat de organisatie van Spa er eens een les uit trekt...want het bezoekersaantal vorig jaar was beschamend. En dat heeft zo z'n reden...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 18-06-2009, 22:00
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

Het was dit jaar de 4de keer en voormij de beste.
de sanitaire installaties zijn inderdaad fel verbetert.
minpunt: nergens geen belgische vlag gezien op de tribunes. we moeten laten zien dat wij belgen er ook zijn. als het eventjes kan zouden we bij de start ergens bij elkaar moeten gaan staan. dan kunnen de belgische piloten zien dat ze ook steun kijgen ook al waren het er dit jaar maar 2.
ik zou zeggen voor volgend jaar, kleine afpraken maken onder ons paddockers en andere belgische racefans uit belgie.
Wat nederlanders laten zien kunnen WIJ ook.
Reply With Quote
Old 18-06-2009, 22:09
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Vooral puntje één vind ik hééééééééél positief! Ik kan zomaar niet tegen een boompje gaan staan (of doe dat liever niet zeg maar ) en dat mis ik echt zo in Spa! Gezellig hoor als je in Bruxelles staat en je moet gaan... Als de karting open is, kan ik daar nog binnen springen.

In Le Mans krijg ik echt het gevoel dat alles in teken van de toeschouwers staat en niet enkel de VIPS zoals dat in Spa het geval is. Ik voel me er gewaardeerd en moet niet opletten voor de shuttles. Ik hoop dat de organisatie van Spa er eens een les uit trekt...want het bezoekersaantal vorig jaar was beschamend. En dat heeft zo z'n reden...
Het plastuitje is daar een hele goeie oplossing voor .
Old 18-06-2009, 22:13
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by strepper View Post
Het was dit jaar de 4de keer en voormij de beste.
we moeten laten zien dat wij belgen er ook zijn. als het eventjes kan zouden we bij de start ergens bij elkaar moeten gaan staan. dan kunnen de belgische piloten zien dat ze ook steun kijgen ook al waren het er dit jaar maar 2.
ik zou zeggen voor volgend jaar, kleine afpraken maken onder ons paddockers en andere belgische racefans uit belgie.
Wat nederlanders laten zien kunnen WIJ ook.
We hebben tijdens de parade duidelijk aan Vanina en Vandepoele laten horen dat er Belgen aanwezig waren, hoor!

En ze vonden het fijn:

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 19-06-2009, 20:31
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
• Na jaren van groei, is het toeschouwersaantal er in 2009 met 9% op achteruitgegaan (nét geen 235.000) en dat was ook enigszins merkbaar. Het was gezellig druk, maar je hoefde je ellebogen niet te gebruiken.
't Was dit jaar mijn eerste Le Mans, einde verlost van examens in juni , en zeker niet mijn laatste Le Mans. Kvond het zeker de moeite om live mee te maken, zowel de kwalificaties, kijkje in de pitlane, rijdersparade, en zeker de race.

Maar 'slechts' 235.000 toeschouwers? Kdacht dat we na de race hoorden dat er 340.000 toeschouwers waren. Kvond het in alle geval héél druk, vooral zaterdag dan. Bij de start wist ge niet waar kruipen, en dan was het nog een super heet ook.
En 's nachts om 1u stond er zelfs nog een massa volk langs de draad! Dat hadden mijn reisgenoten, sommige gaan al 20 jaar naar Le Mans, nog nooit meegemaakt.
Maar 340.000 lijkt me nu ook wel erg veel, want in principe is er toch maar een beperkt stukje van het circuit toegankelijk voor publiek.

En (na de Fransen) was Denemarken het best vertegenwoordigde land denk ik. Ongelofelijk hoeveel Denen Kristensen, Magnussen en Team Essex naar Le Mans doen trekken. En velen hiervan ook gewoon met auto of mobilhome. Toen we in Turnhout van de autostrade reden, hadden we nog net een Deense mobilhome met Kristensen-stickers voorbije gestoken. Deze arme mens was nog niet halfweg
Old 19-06-2009, 21:50
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
Bij de start wist ge niet waar kruipen, en dan was het nog een super heet ook.
Het was warm in Le mans Zaterdag naar de normen in Le mans.
Ik heb al heter meegemaakt in Le mans.
Old 19-06-2009, 21:51
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Maar 'slechts' 235.000 toeschouwers? Kdacht dat we na de race hoorden dat er 340.000 toeschouwers waren. Kvond het in alle geval héél druk, vooral zaterdag dan. Bij de start wist ge niet waar kruipen, en dan was het nog een super heet ook.
De cijfers komen van de organisatie zelf, die gaan wellicht niet minder opgeven dan de werkelijkheid.....en de Belgische rijkswacht was er niet om een schatting te maken
In ieder geval was er verleden jaar merkelijk een pak meer volk.

Quote:
En 's nachts om 1u stond er zelfs nog een massa volk langs de draad! Dat hadden mijn reisgenoten, sommige gaan al 20 jaar naar Le Mans, nog nooit meegemaakt.
Dat heb ik ook vastgesteld, maar daar zal de erg zachte nachttemperatuur wel voor iets tussen gezeten hebben.

Fijn om vast te stellen dat je na 1 keer Le Mans al meteen wil teruggaan
Reply With Quote
Old 19-06-2009, 21:54
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
De cijfers komen van de organisatie zelf, die gaan wellicht niet minder opgeven dan de werkelijkheid.....en de Belgische rijkswacht was er niet om een schatting te maken
In ieder geval was er verleden jaar merkelijk een pak meer volk.

Dat heb ik ook vastgesteld, maar daar zal de erg zachte nachttemperatuur wel voor iets tussen gezeten hebben.

Fijn om vast te stellen dat je na 1 keer Le Mans al meteen wil teruggaan
De belgische rijkswacht was wel aanwezig ze .
Ik denk dat er ééne bij ons in het busje zat .
Old 20-06-2009, 14:28
racing'72 racing'72 is offline
De Paddock Rookie

Ook voor mij de eerste keer in Le Mans en wauw wat een sfeer! Zodra ik kan ga ik er terug heen!!! In vergelijking hiermee is het in Francorchamps toch heel wat teruggevallen qua sfeer in de tribunes en er rond, zeker vorig jaar in de F1-pits... Het is geleden van de periode Boutsen op de Texaco Ford van Eggenberger dat ik mij een vergelijkbare ambiance in het publiek herinner. Toen kon je er in de "village" ook nog wat anders eten dan de fucking Whoopy-snacks. Ook hiervoor een (kleine) pluim voor Le Mans: eten OK, genoeg afwisseling, maar wel duuuuuuur. 4€40 voor een pint (40cl) is er toch over, vind ik. Maar voor de rest: TOP!
Reply With Quote
Old 20-06-2009, 19:42
joost joost is offline
De Paddock Regular

Er waren in Le Mans dit jaar meer 'reguliere' toeschouwers, maar sterke afname VIPS; volgens de ACO.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules