De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-10-2006, 14:54
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik hoop dat ze een "snelheidsbeperking" opleggen. Als ik hoor hoeveel totaal onervaren mensen gaan rijden op het circuit vind ik het allemaal een beetje onverantwoord aan het worden...
Verder een mooi initiatief...
Old 16-10-2006, 14:56
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Ik hoop dat ze een "snelheidsbeperking" opleggen. Als ik hoor hoeveel totaal onervaren mensen gaan rijden op het circuit vind ik het allemaal een beetje onverantwoord aan het worden...
Ik reed er vorig jaar zelf tussen. Andy, ik kan je alleen maar volgen in je redenering!
Old 16-10-2006, 14:57
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie

Groot gelijk andy! 120 op het rechte stuk! 70 in de flauwe bochten, 50 in de chicanes en in de scherpere bochten 30!
Bij de ingang van de pitlane uitstappen en stapvoets uw "vwatuur" binnenduwen!
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 15:09
Rohrl-fan's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dirtdevil View Post
Groot gelijk andy! 120 op het rechte stuk! 70 in de flauwe bochten, 50 in de chicanes en in de scherpere bochten 30!
Bij de ingang van de pitlane uitstappen en stapvoets uw "vwatuur" binnenduwen!
Als ik zag hoe gij de 1ste linkse inging vorig jaar bedenk ik me dat dat voor u nog niet zo slecht zou zijn! Just kidding! Ik zou willen dat ik het zelf kon!
Old 16-10-2006, 15:18
Dirtdevil's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Rohrl-fan View Post
Als ik zag hoe gij de 1ste linkse inging vorig jaar bedenk ik me dat dat voor u nog niet zo slecht zou zijn! Just kidding! Ik zou willen dat ik het zelf kon!

Valt de linkse dan onder 70 of 50?

Neen, maar ik geef jullie groot gelijk hoor! Er zitten een aantal "cowboys" tussen die totaal de bedoeling van het gebeuren niet snappen!
De vroemdag is grandioos leuk, maar in de eerste plaats staan de deelnemers er voor in de minder bedeelde kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen!

Heb vorig jaar bewust niet meer deelgenomen aan het vrij rijden omdat er een paar "wacko's" het wel erg bont maakten!
En dan denk ik eerder aan mensen met een geel zwarte decoratie voor en achter op de wagen ...

@ Rohrl-fan

Ben je er morgen ook?

Greetz
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 15:21
LeonM LeonM is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Dat is ook de reden waarom ik niet deelneem. Indianen-verhalen gehoord van vorige jaren. Ik vind het initiatief mooi, en met duidelijke afspraken en ervaren rijders zou ik best willen deelnemen.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 15:23
Rohrl-fan's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
@ Rohrl-fan

Ben je er morgen ook?
Helaas niet. Mijn Integra is van zijn kenteken af en staat momenteel te koop. Het werd allemaal een beetje te kostelijk. Vind het wel jammer, want vorig jaar vond ik het een zalige dag!
Old 16-10-2006, 15:26
Dirtdevil's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by LeonM View Post
Ik vind het initiatief mooi, en met duidelijke afspraken en ervaren rijders zou ik best willen deelnemen.
Probleem: hoe ga je voldoende ervaren piloten bij mekaar krijgen om meer dan 1000 kinderen een co-zitje aan te bieden!?
Ik begrijp wel waarom men toevlucht zocht bij clubs, maar ik kan niet begrijpen waarom bepaald rijgedrag niet gesanctioneerd wordt ...

Greetz
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 16:10
LeonM LeonM is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Probleem: hoe ga je voldoende ervaren piloten bij mekaar krijgen om meer dan 1000 kinderen een co-zitje aan te bieden!?
Ik begrijp wel waarom men toevlucht zocht bij clubs, maar ik kan niet begrijpen waarom bepaald rijgedrag niet gesanctioneerd wordt ...
Greetz
vrijdag 6 okt j.l. was er ook zo'n "meerijdag", georganiseerd door bedrijven, voor klanten en medewerkers. Daar waren er ook heel wat mensen die meereden. Er waren redelijk wat wedstrijdautos aanwezig, die daar elk 2 of 3 ronden reden met een co. Ik weet niet precies hoeveel, maar ik heb i.i.g. bijna continu gereden tussen 13u00 en 18u00. Mooie gelegenheid om mijn nieuwe motor te roderen. Vond het allemaal goed geregeld, die dag.
Ik ben het met je eens dat 1000 kinderen heel veel is. Stel je rijdt veilig je rondjes en doet er 3 per gast aan 2min30 per ronde, dan zou je met in-uitstappen 10 min. per gast nodig hebben. Kun je er 6 per uur meenemen. Stel je rijdt in totaal 6 uur rond, heb je er 36 meegenomen. Als ieder dat doet, en hun autos blijven probleemloos, heb je 27,7 auto nodig om 1000 kinderen een leuke dag te bezorgen. Neem nog wat reserve, dan moet het toch mogelijk zijn om 35 tot 40 autos te krijgen om rond te rijden ? Ik denk dan niet alleen aan de vaste circuitrijders, maar ook ERAN-rijders, rally-en rallysprint rijders enz. Zou toch moeten lukken, niet?
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 18:02
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by M545i View Post
Wij doen al van de eerste keer mee maar deze keer krijg ik vandaag te horen dat er niet genoeg plaatsen zijn!? De clubs hebben blijkbaar teveel plaatsen opgeslorpt. Waaronder velen wel een logger en startnummer hebben maar liever op de parking hun bumper nog een keertje staan op te blinken in plaats van met de kinderen te rijden......
Hola, hola, waarom schieten op clubs ? Hebben jullie het alleenrecht op Circuit Zolder ?
Ik ben via BMW Vlaanderen ingeschreven, omdat ik lid ben bij hun. Maar mijn circuitervaring deed ik op tijdens de Eran days.

Het is eerstens al interressanter voor de organisator om clubs te vragen. Je bereikt er in 1 klap meer mensen mee... En zoals al iemand aangaf, het is een karwei om dat allemaal bijeen te krijgen om die gasten een fijne dag te laten beleven. En daar gaat het toch om ?
Verder denk ik dat er tussen beide groepen (clubs en racers) cowboys zitten. Men heeft gewoon nood aan een doortastend iemand die zo'n kerels stante pede van het circuit zet.
En tot slot : bij BMW Vlaanderen ga je d'er niet veel tegenkomen die staan te poetsen in de paddock. Freude am Fahren, weet je wel
Ik hoop alvast dat het er morgen beleefd aan toe zal gaan, want met een hoop herrie is het uiteindelijke doel van de dag niet gebaat...
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 18:06
Dirtdevil's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Z3Cp View Post
En zoals al iemand aangaf, het is een karwei om dat allemaal bijeen te krijgen om die gasten een fijne dag te laten beleven. En daar gaat het toch om ?
Verder denk ik dat er tussen beide groepen (clubs en racers) cowboys zitten. Men heeft gewoon nood aan een doortastend iemand die zo'n kerels stante pede van het circuit zet.
Inderdaad!
Naar wat ik de laatste jaren gezien heb ( en ik ben er bij sinds 2000) ligt het probleem niet zozeer bij de belgische racers of clubleden!

Hou het morgen maar eens in de gaten en je zal zien dat ik gelijk heb .....
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 21:32
Jemme's Avatar
Jemme Jemme is offline
De Paddock Rookie

Er komen 280 auto's gespreid over 2 sessies???? Dus met z'n 140 samen op het circuit.... euh dat wordt file rijden !
Old 17-10-2006, 18:36
LDWRX's Avatar
LDWRX LDWRX is offline
De Paddock Rookie

zoals elk jaar blije gezichten bij de kinderen en de rijders, het weer zat ook mee; en het ging er vrij gedisciplineerd aan toe; een pluim voor de deelnemers

http://www.imagestation.com/album/pi...?id=2100628925

My Imagestation

Last edited by LDWRX; 17-10-2006 at 18:44.
Reply With Quote
Old 18-10-2006, 16:12
R.T. R.T. is offline
De Paddock Rookie

Als je naar onderstaande link gaat, snap je waarom er zoveel Nederlanders komen rijden op de (Belgische) vroemdag.... zeer interessante communicatie

http://www.subaruclub.nl/forum/viewt...dbc00165c3dc07
Reply With Quote
Old 18-10-2006, 16:15
loe's Avatar
loe loe is offline
De Paddock Rookie

@jemme uwen Mx5 klont graaf
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules