De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Old 16-06-2012, 22:33
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Die Hollander van Eurosport vindt niet dat de Ferrari in de fout gaat, want dat is de lijn die hij moet nemen. Moet die dan niet in zijne spiegel kijken :s
Hollanders en sport, ze kennen er niks van. Hun sjotters gingen ook effen het EK winnen, als ze niet oppassen mogen ze morgen hun sleurhut aanhaken en huiswaarst keren.

Die Ferrari-piloot hoefde zelfs niet in zijn spiegels te kijken, hij rijdt gewoon achteraan links tegen de Toyota aan. Dit had zéér slecht kunnen aflopen.

Spijtig dat de Delta-Wing-Nissan eruit ligt.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 16-06-2012 at 22:47.
Reply With Quote
Old 16-06-2012, 23:06
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Hopla, de Toyota rijdt weer rond. Hoop dat ze toch het einde van de race gaan halen met het oog op volgende jaar . Want als Porsche zich ermee gaat moeien in 2014 zal de concurrentie extra pikant worden !
Old 17-06-2012, 09:09
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

overbodig bericht

Last edited by Mario; 17-06-2012 at 09:17.
Reply With Quote
Old 17-06-2012, 11:13
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Blijkbaar rijden de #1 en de #2 vlak achter elkaar en is er al een gevecht geweest tussen Kristensen en Fassler... Iemand dit gezien?
Reply With Quote
Old 17-06-2012, 11:28
Dimi Dimi is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Blijkbaar rijden de #1 en de #2 vlak achter elkaar en is er al een gevecht geweest tussen Kristensen en Fassler... Iemand dit gezien?
Jep! Tussen het studeren af en toe een beetje aan het volgen op live stream:
http://drivr.be/2012/06/16/le-mans-2...de-zendschema/

Wagen die eerste lag, kwam na een pitstop vlak voor de 2de uit. 2de probeerde een halve ronde later een inhaalpoging (eerste had nog koude banden), maar was te overenthousiast, remde te laat en ging rechtdoor door de grindbak waardoor de situatie onveranderd bleef.
Reply With Quote
Old 17-06-2012, 12:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Hollanders en sport, ze kennen er niks van. Hun sjotters gingen ook effen het EK winnen, als ze niet oppassen mogen ze morgen hun sleurhut aanhaken en huiswaarst keren.
Gelukkig gaan jullie wel naar de kwartfinale...

Ze zeggen hier in Nederland wel eens domme Belgen, iets wat natuurlijk grote onzin is maar ik geloof dat ik nu toch zo'n domme Belg gevonden heb: Nismo.

Last edited by FIRE; 17-06-2012 at 12:09.
Reply With Quote
Old 17-06-2012, 12:31
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Toch heel jammer dat we Toyota zo vroeg verloren hebben, als je ziet wat de Audi's intussen al tegengekomen zijn. Dat belooft veel goeds voor de komende WEC races!
Reply With Quote
Old 17-06-2012, 12:32
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

2 audi's crashen binnen een tijdspanne van 5min. En ook dit jaar gaat McNish eraf, gelukkig zonder veel erg. Ik denk wel dat strijd om de overwinning nu wel gestreden zal zijn.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 17-06-2012, 16:16
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Slechtste Le Mans in vele jaren...

-Verdiende overwinning voor Audi, hoewel ze de overwinning op voorhand cadeau kregen door met 4 wagens te mogen aantreden.

-Toyota heeft misschien nog niet de betrouwbaarheid maar ziet er al bij al niet slecht uit om op verder te bouwen. Ze verdienen respect om, ondanks dat ze wisten dat de wagen nog niet op punt staat, toch deel te nemen met 2 wagens. Alleen al daarom heb ik voor hen gesupporterd.

-Rebellion rijdt een prachtige race en had naar mijn mening een podiumplaats volledig verdiend in plaats van Audi nummer weet ik hoeveel.

-Pescarolo is erin geslaagd om al zijn motoren naar de felistijnen te rijden en nog een beetje boel te maken met Luxury Racing en Julien Josse.

-GTE Pro fantastisch begonnen maar al gauw in een beslissende plooi gevallen. Vooral de Corvettes verrasten me in negatieve zin.

Voor 2013:

-GEEN 4 Audi's graag, evenmin 4 Toyota's trouwens.

-Verschil tussen fabrieks- en privé-teams verkleinen.
Old 17-06-2012, 17:11
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Grotendeels sluit ik mij aan bij GT2-R

LMP1 klasse moet véél spannender worden, de 4 Audi's waren eigenlijk van begin tot het einde dominant.
Hopelijk komt Peugeot terug en voeg daar ook nog porsche bij...

GTE Pro en Am vond ik de meeste spanning bieden.

LMP2 vond ik ook niet slecht.

De discussie over de amaturs in deze GT klasse zal altijd blijven.
De crash van Davidson is daar een voorbeeld van...
Naar mijn mening heeft die ferrari niet in zijn spiegels gekeken, je zag het duidelijk dat hij van zijn lijn afweek en de deur dicht deed voor de Toyota.

Last edited by NetForce84; 17-06-2012 at 17:12.
Reply With Quote
Old 17-06-2012, 17:49
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

De 24u op de Ring waren dit jaar veel spannender net zoals Spa hopelijk zal zijn binnenkort. Le Mans is misschien wel mythisch en magisch, spanning vind je er zelden... Ik lag gisteren bij de start bijna in slaap, nog saaier dan formule 1 een paar jaar geleden! Er was welgeteld één moment dat me zal bijblijven en dat is Lapierre die voorbij gaat aan Treluyer. Geeuw...

Ik denk hierbij terug aan de 24u van Le Mans in 1999, waarin verschillende constructeurs het tegen elkaar opnamen. Audi, BMW, Mercedes, Toyota, Nissan en zelfs Ferrari. Dat is racen, en voor mij heeft Le Mans sinds 2000 totaal geen belang meer. Waar vinden we vele van deze constructeurs trouwens terug in 2012? Juist ja, op de Nurburgring en in Spa. Bovendien is Le Mans een meer dan gevaarlijk circuit, getuige de kwetsuren die rijders de afgelopen twee jaar hebben opgelopen. Ik blijf echter hopen dat er volgend jaar één (liefst twee) constructeurs de rangen vervoegen, hopelijk zien we dan eindelijk wat meer spanning.
Reply With Quote
Old 18-06-2012, 02:27
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
De 24u op de Ring waren dit jaar veel spannender net zoals Spa hopelijk zal zijn binnenkort. Le Mans is misschien wel mythisch en magisch, spanning vind je er zelden... Ik lag gisteren bij de start bijna in slaap, nog saaier dan formule 1 een paar jaar geleden! Er was welgeteld één moment dat me zal bijblijven en dat is Lapierre die voorbij gaat aan Treluyer. Geeuw...

Ik denk hierbij terug aan de 24u van Le Mans in 1999, waarin verschillende constructeurs het tegen elkaar opnamen. Audi, BMW, Mercedes, Toyota, Nissan en zelfs Ferrari. Dat is racen, en voor mij heeft Le Mans sinds 2000 totaal geen belang meer. Waar vinden we vele van deze constructeurs trouwens terug in 2012? Juist ja, op de Nurburgring en in Spa. Bovendien is Le Mans een meer dan gevaarlijk circuit, getuige de kwetsuren die rijders de afgelopen twee jaar hebben opgelopen. Ik blijf echter hopen dat er volgend jaar één (liefst twee) constructeurs de rangen vervoegen, hopelijk zien we dan eindelijk wat meer spanning.
Die mening deel ik volledig. Ik ben ervan overtuigd dat een overstap naar GT-achtige proto's de wedstrijd zeker ten goede zou komen:

-Wagens die althans uiterlijk dichter bij de straatwagens zitten en dus vanuit marketing oogpunt interessanter zijn.

-Snelheidsverschillen worden kleiner en geen lelijke vin meer.

Een Super GT-achtig reglement zou bijvoorbeeld een goed vertrekpunt zijn. De Corvette DP1 in de VS is ook een mogelijkheid.

En nog iets over die nieuwe constructeurs die nodig zijn: hoe langer Audi wint, hoe minder constructeur geneigd zullen zijn om de handschoen op te nemen. Peugeot heeft er 3 jaar (met stevige budgetten) over gedaan om een overwinning te boeken. Ik vrees dat Toyota hetzelfde lot beschoren zal zijn. Anyway, ik hoop alleszins dat ze volgend jaar worsten gaan draaien van die R18's.
Old 18-06-2012, 10:12
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Het reglement vanaf 2014 is al een tijdje bekend en het blijven gewoon proto's. In P1 gaat er 50 kg af en worden de wagens iets kleiner. Fabrieksteams worden verplicht om met een Hybrid te rijden en de hoeveelheid energie die mag opgeslagen worden wordt verhoogd. Audi en Toyota werken nu al met totaal verschillende systemen (flywheel vs. capacitors) en het is nog maar de vraag met wat Porsche in '14 aan de start zal staan. Het Hybrid systeem op de Porsche GT3 R Hybrid werd immers ontwikkeld door Williams dat nu ook het systeem voor Audi heeft geleverd... Als Audi blijft na de intrede van Porsche (wat ik twijfelachtig blijf vinden) is de kans groot dat ze overschakelen naar benzine motoren (Dr. Ullrich). Een terugkeer van Peugeot lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, tenzij de verkoop van seriewagens de hoogte zou inschieten de komende jaren.

LMP2 blijft uiteraard voor privateers maar ook daar zal de Diesel technologie zijn intrede maken met de komst van Mazda als motorleverancier (2.2 vier cilinder). Benieuwd wat Honda en vooral Nissan daar tegenover zetten.

In GT gaat Corvette Racing inderdaad plat op de buik en Aston Martin heeft toch ook nog wat werk. De Porsche 911 'zou' in 2014 'mid-engined' worden omdat de limieten van het huidige design nu echt wel bereikt zijn.

Wat Spa en de Nurburgring betreft; die 2 races komen samen nog niet in de buurt van Le Mans wat internationale uitstraling en marketingwaarde betreft.
Reply With Quote
Old 18-06-2012, 11:20
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Hoe kan je het verschil tussen fabrieks en privé teams verkleinen?... Geef de Rebellion Lola gedurende 1 week aan de Joest ploeg en ik ben er zeker van dat ze hem een stuk sneller, betrouwbaarder en makkelijker te servicen gemaakt hebben... Fabrieksteams zullen altijd boven privéteams uitsteken.

Wat Toyota betreft hadden ze zeker een mooi debuut in handen, totdat de Audi's een beetje tijd verloren en ze de leiding binnen bereik zagen. Plots zakte hun tempo van 3'30" naar 3'27" om te gaan jagen op de leidende Audi. De ongevallen die gebeurden met de Toyota's zijn volledig op rekening van hun eigen "drang naar de leiding" te schrijven. Net zoals de 2 zware crashes vorig jaar bij Audi er kwamen omdat ze op de Peugeots aan het jagen waren.

Le Mans is een mytische race en zal altijd boven de andere 24u races blijven uitsteken. Na Le Mans vind ik Daytona elk jaar de fijnste om live te gaan kijken omdat ze daar binnen seconden vechten tot op het eind en je met je scanner alle teams kan afluisteren waardoor je echt alle inside informatie hebt. En de "Le Mans" Audi haters moeten maar eens nadenken over de "spannende" 24u van Spa waar Audi vorig jaar de 65 minuten regel invoerde om hun gulzige Audi's te kunnen laten winnen... Op de Nürburgring hadden ze dit jaar 7 fabrieks wagens...
Old 18-06-2012, 12:14
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Le Mans is een mytische race en zal altijd boven de andere 24u races blijven uitsteken. Na Le Mans vind ik Daytona elk jaar de fijnste om live te gaan kijken omdat ze daar binnen seconden vechten tot op het eind en je met je scanner alle teams kan afluisteren waardoor je echt alle inside informatie hebt. En de "Le Mans" Audi haters moeten maar eens nadenken over de "spannende" 24u van Spa waar Audi vorig jaar de 65 minuten regel invoerde om hun gulzige Audi's te kunnen laten winnen... Op de Nürburgring hadden ze dit jaar 7 fabrieks wagens...
Over kunstmatige ingrepen gesproken; iedereen weet dat Daytona enkel spannend is omdat het veld om het half uur wordt gegroepeerd tijdens een al dan niet overbodige Safety Car-periode.
Audi heeft dit jaar met de R8 Ultra duidelijk bewezen dat het een zuinige auto kan bouwen. De 65-minuten-regel (ik weet dat niet velen deze mening met mij delen) is ook een kunstmatige ingreep, maar is eigenlijk een logisch gevolg van het feit dat er geen technisch reglement bestaat waarop GT3-auto's gebaseerd worden. Als je auto's met verschillende gewichten en motorinhoud in hetzelfde kampioenschap laat uitkomen, dan is het logisch dat deze auto's niet allemaal even veel verbruiken. Maar goed, volgens mij vergeet iedereen hier dat we in ons eigen land ook een 24u hebben op internationaal niveau. Ik denk met nostalgie terug aan de tijden waar Spa hier op De Paddock nog de aandacht genoot die het verdiende.

En Audi had op de Nürburgring twee fabrieksauto's. De vijf andere auto's werden ondersteund door Audi. In totaal kwamen er vier à vijf Audi's in aanspraak voor de overwinning. En die zege op de Ring hebben ze niet behaald na een saaie optocht zoals in Le Mans, maar na een prachtige strijd met Mercedes, Porsche en BMW.

Last edited by Grig-O; 18-06-2012 at 12:19.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules