De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-01-2012, 07:21
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Fia gt3 2012

Al enig nieuws hierover?
Deelnemers?

FIA GT3 zou bij WRT al niet op de kalender staan. Hierdoor mogen Enzo Ide en Greg Franchi zo goed als hun zakken pakken bij WRT.

Bron: turbomagazine.be
Quote:
Mogelijk is Laurens Vanthoor overigens de enige Belg bij WRT voor beide programma's. Grote belofte Enzo Ide, kampioen Greg Franchi en andere Belgische rijders mogen bij WRT immers hun zakken pakken. De FIA GT3 verdwijnt bij WRT van de kalender.
Old 31-01-2012, 22:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Om nou te zeggen dat het lekker loopt? Niet echt.

Het lijkt wel of Le Mans/WEC/ELMS alle wind in de zeilen hebben. Doet de eigenwijze franse ACO-clan het toch beter dan het Parijse gajes van SRO/FIA.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 23:18
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Om nou te zeggen dat het lekker loopt? Niet echt.

Het lijkt wel of Le Mans/WEC/ELMS alle wind in de zeilen hebben. Doet de eigenwijze franse ACO-clan het toch beter dan het Parijse gajes van SRO/FIA.
Nogal kort door de bocht. WEC heeft voor mij persoonlijk niet veel waarde meer na het terugtrekken van Peugeot. Verder zijn er natuurlijk wel heel wat inschrijvingen maar het wegnemen van de spanning vooraan neemt voor mij heel wat interesse in dit kampioenschap weg... ELMS loopt dan weer niet zó denderend qua inschrijvingen, vooral het aantal GT-wagens blijft mij een vraagteken.

FIAGT3 en GT World lijken inderdaad de grote slachtoffers van de huidige crisis, maar de nationale kampioenschappen van SRO doen het toch goed? En dan is er natuurlijk het wonderkind van Ratel, de 'Blancpain', maar daarvoor blijkt op dit forum geen interesse te bestaan...
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 23:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Nogal kort door de bocht. WEC heeft voor mij persoonlijk niet veel waarde meer na het terugtrekken van Peugeot. Verder zijn er natuurlijk wel heel wat inschrijvingen maar het wegnemen van de spanning vooraan neemt voor mij heel wat interesse in dit kampioenschap weg... ELMS loopt dan weer niet zó denderend qua inschrijvingen, vooral het aantal GT-wagens blijft mij een vraagteken.

FIAGT3 en GT World lijken inderdaad de grote slachtoffers van de huidige crisis, maar de nationale kampioenschappen van SRO doen het toch goed? En dan is er natuurlijk het wonderkind van Ratel, de 'Blancpain', maar daarvoor blijkt op dit forum geen interesse te bestaan...
En Toyota dan? Die gaan toch iets doen in 2012/2013 lijkt me zo in Le Mans/WEC.

Doen de nationale kampioenschappen va SRO het goed? Volgens mij alleen ADAC GT, de rest is niet al te best......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-02-2012, 00:03
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
En Toyota dan? Die gaan toch iets doen in 2012/2013 lijkt me zo in Le Mans/WEC.

Doen de nationale kampioenschappen van SRO het goed? Volgens mij alleen ADAC GT, de rest is niet al te best......
Ja goed, wanneer Toyota competitief is dan kan er vooraan weer strijd komen. Maar het vertrek van Peugeot heeft het WEC een zware klap bezorgd... En ik weet niet precies welke kampioenschap wel of niet onder SRO vallen, maar het Britse GT en de FFSA GT doen het naar mijn mening ook niet slecht!

Last edited by Grig-O; 01-02-2012 at 00:05.
Reply With Quote
Old 01-02-2012, 22:10
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ja goed, wanneer Toyota competitief is dan kan er vooraan weer strijd komen. Maar het vertrek van Peugeot heeft het WEC een zware klap bezorgd... En ik weet niet precies welke kampioenschap wel of niet onder SRO vallen, maar het Britse GT en de FFSA GT doen het naar mijn mening ook niet slecht!
Duits (ADAC) en Brits GT3 kampioenschap zijn nog SRO organisaties evenals het Nederlandse GT4 kampioenschap. Het Franse kampioenschap werd vorig jaar overgenomen door ORECA en de Belgian GT al eerder door SpeedWorld.
Reply With Quote
Old 02-02-2012, 10:44
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Speedworld heeft de organisatie overgenomen, maar was dat niet onder SRO vlag? Want ze waren toch verplicht een GT3 kampioenschap te doen. Is het niet pas sinds dit jaar(asl het doorgaat) dat SRO er niets meer mee te maken heeft?
Old 09-02-2012, 23:57
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

De inschrijving voor GT3 Europe gaat pas volgende week open ;-)
Reply With Quote
Old 22-02-2012, 13:13
sturgis sturgis is offline
De Paddock Rookie

Quote:
En dan is er natuurlijk het wonderkind van Ratel, de 'Blancpain', maar daarvoor blijkt op dit forum geen interesse te bestaan...
Ik denk dat niet, maar om het nou iedere keer de stempel "wonderkind" mee te geven... Het is gewoon FIA GT, hoe de teams het wilden na 2009, maar dan met GT3s tegenwoordig ipv het GT1 avontuurtje...

Weet er trouwens iemand of Pro Speed dan FIA GT3 wil gaan rijden? Ze zetten 2 wagens in, in de Blancpain, weet ik, maar...geen LMS/ELMS meer (op Le Mans na), geen national kampionschap meer, en als er ook al geen FIA GT3 gereden wordt dit seizoen dan hebben ze daar toch wel heel wat vrije weekendjes dit seizoen??
Ik weet, de inschrijvingen zijn nog niet open of pas open, maar is geweten of ze de intentie hebben om FIA GT3 te rijden bedoel ik dan. Ik hoop van wel iig.

Dylan Derdeale, test bij Vita4one momenteel las ik, zouden die dan mss ook een FIA GT3 naast BES overwegen?

En wat met Team Engstler? Gaan die met Maxime Martin in het team ook de FIA GT3 opzoeken naast ADAC GT (en eventueek BES?). Aangezien er, toen Dylan Derdeale daar teste, toch sprake was van een eventueel FIA GT3 programma?

Enfin, het zou wel eens een leuke boel kunnen worden daar in de FIA GT3, die in mijn ogen dan toch een pak meer waarde en prestige uitstraald dan het gehakkel en getakkel dat GT World moet voorstellen.

Enneuh, Stonden de Z4s in de aanbieding, of gaven ze bij BMW gratis petjes bij aankoop van zo eentje?? Hoeveel teams zijn daarop niet overgestapt zeg?!

Last edited by sturgis; 22-02-2012 at 13:15.
Reply With Quote
Old 22-02-2012, 18:39
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by sturgis View Post
Ik denk dat niet, maar om het nou iedere keer de
Weet er trouwens iemand of Pro Speed dan FIA GT3 wil gaan rijden? Ze zetten 2 wagens in, in de Blancpain, weet ik, maar...geen LMS/ELMS meer (op Le Mans na), geen national kampionschap meer, en als er ook al geen FIA GT3 gereden wordt dit seizoen dan hebben ze daar toch wel heel wat vrije weekendjes dit seizoen??
ProSpeed heeft zich wel ingerschreven in de ELMS met 1 wagen in de Pro-GT categorie. Is er één van de 5 vaste deelnemers over gans seizoen.
Reply With Quote
Old 22-02-2012, 18:52
sturgis sturgis is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
ProSpeed heeft zich wel ingerschreven in de ELMS met 1 wagen in de Pro-GT categorie. Is er één van de 5 vaste deelnemers over gans seizoen.
mea culpa, bij nachecken heb je gelijk, ik vermoed dat ik door de recente WEC berichtgeving de bal daar even heb misgeslagen!.
Old 05-03-2012, 09:19
RPMonline RPMonline is offline
De Paddock Rookie

En American Muscle:
http://www.rpmvision.nl/news/752/fia...racings-camaro
Reply With Quote
Old 03-04-2012, 19:27
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Iemand een idee hoe het zit met de FIA GT3?
Aantal deelnemers?

Rijden die samen met FIA GT1op circuit zolder eind april?
Old 03-04-2012, 20:23
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Iemand een idee hoe het zit met de FIA GT3?
Aantal deelnemers?

Rijden die samen met FIA GT1op circuit zolder eind april?
Er is nog geen deelnemerslijst beschikbaar. Tot nader order rijdt FIA GT3 niet samen met het World GT. Voorlopig zie ik 2-4 Audi's, 2 Camaro's, 4 Ferrari's, 4 Mercedes, een Nissan enz...
Reply With Quote
Old 03-04-2012, 23:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Wat een zwak veld: http://www.racingworld.be/news/8775/...14-wagens.html

Mag wat mij betreft geannuleerd worden qua kampioenschap, kwalitatief qua rijders ook niet echt een topper te noemen. Een kampioenschap zonder Porsche is geen kampioenschap!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules