![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Nieuwe BMW klasse/cup in Belgie
Opeens regent het nieuwe klassen en cups in de Benelux:
Dit is de volgende http://www.bmwclubsporttrophy.be Een onderdeel van de BGDC. Begint het niet allemaal een beetje veel te worden voor de Benelux?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.m3cup.nl/ Last edited by tarzancorner; 12-02-2011 at 16:57. |
#3
|
|||
|
|||
TEVEEL? Er zijn geen opstap klasses in België.
Waar moet een beginnende rijder nu beginnen? BTCS/Belcar? Das zelfmoord. Die BMW klasse is juist perfect imo. |
#4
|
||||
|
||||
IS de BGDC nu ook ene klasse waar je een RACB licentie voor nodig hebt?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Voor de BGDC en dus ook de BMW Clubsport Trophy heb je een nationale club-licentie nodig (100€).
Hiervoor heb je een medisch attest nodig door een RACB-erkende arts, voor de 45+ is ook een cardio-test noodzakelijk. Vervolgens dien je via je renstal (Bokkenrijders, Duindistel, Ecurie Azur, Icepol, Excelsior...) je aanvraag binnen bij de RACB. Je dient reeds voordien een gelijkaardige licentie te hebben gehad, of uitslagen uit een VAS of ASAF-kampioenschap te kunnen voorleggen. Indien aan deze voorwaarde niet is voldaan, zal je een licentie-test dienen af te leggen die door de RACB wordt georganiseerd. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Belgie, op basis van twee coureurs per wagen: 6 wedstrijden / 16 wedstrijduren => budget voor een wagen: 2 x coureurs x 6 wedstrijden x € 2.500 per coureur per wedstrijd = € 30.000 voor 1 seizoen. Nederland, op basis van twee coureurs per wagen 8 wedstrijden / 16 wedstrijduren => € 20.000 voor 1 seizoen plus aanschaf van een wagen van +/- € 30.000 Op het eerste zicht lijkt de Belgische goedkoper maar na 3 seizoenen zijn de Belgische en Nederlandse cup gelijk qua kosten. Voordeel van de Nederlandse cup is dat je restwaarde van wagen kunt behouden. Nadeel is de hogere instapdrempel. Alle getallen zijn terug te vinden op sites van beide klassen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#7
|
|||
|
|||
Jan,
Als ik het goed voor heb, rijdt deze klasse dan gewoon mee met de rest. Dus er is één veld met verschillende klasses en merken cup. Is niet dat deze BMW cup alleen rijdt zoals de Clio cup dit deed. Quote:
Weet nu echt niet wat de running costs zijn tegen over elkaar. NL is ook hoofdzakelijk op zandoort te dien. Dus de verplaatsing naar de track zal ook wat goedkoper uitvallen tegenover onze B variant. Last edited by S. Claeys; 13-02-2011 at 13:59. |
#8
|
||||
|
||||
Dat vind ik dan weer een nadeel, alleen maar Zandvoort. In de Belgische cup heb je meer variatie. Ander nadeel (of is het een voordeel?) van de Nederlandse cup is dat de wedstrijden op door de weekse dagen zijn, dat kost je dan een hoop vrije dagen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#9
|
|||
|
|||
Juist, maar dat verkoop je niet hé, races in de week. Voor bedrijven die eigen wagen inzetten voor promotie is dit lekker maar niet voor een aspirant piloot met "gesponsort" budget.
Last edited by S. Claeys; 13-02-2011 at 14:11. |
#10
|
|||
|
|||
Op zich geen probleem om de "cups" te vergelijken,
maar denk dat je NL en B niet moet vergelijken op autosportcultuur. In NL lukt vrijwel alles, in B niet echt (clio,swift,..) ....kunnen alleen maar hopen dat er inderdaad een instap klasse komt. |
#11
|
|||
|
|||
In NL lukt bijna alles?
![]() |
#12
|
|||
|
|||
....bijna...( volg het ook niet op de voet). Maar er zijn toch een massa meer mogelijkheden (clio cup,swift,DNRT,DSC,...) tov B, hier heb je BTCS en Belcar.... komt daar BGDC bij als opstap.
|
#13
|
|||
|
|||
Wij hebben wel de RACB hé. :-)
|
#14
|
|||
|
|||
Waarom kunnen we niet iets eenvoudiger organiseren.
Zoals dit http://golfgti-racing.co.uk/index.ph...tpage&Itemid=1 |
#15
|
|||
|
|||
Kijk naar nederland wat daar rijdt van instapklasse wagens, BMW E30, Mazda MX5 MK1, Volvo 360, Seat Ibiza, Dacia Logan en VW Golf.
Dit zijn series waar je voor 12.000 tot 20.000€ een gans seizoen kan racen. Deze BMW series is een goede start maar we zijn er lang nog niet. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|