![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Moet de blauwe vlag verdwijnen?
Lees s.v.p. het hele verhaal op autosport.com:
Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Die zeggen dat gewoon omdat hun races verpest worden omdat ze verplicht worden van het gas te gaan als de leiders passeren. Gezien dat het voor hen om niet meer als de eer van "beste nieuwe team gaat", acht ik het belang van die leiders alleszinds hoger in, en mag die blauwe vlag gerust blijven bestaan.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Dan moeten Fernandez en Branson maar zorgen dat hun wagens beter presteren...
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dus dat de nieuwe teams klagen over het grote tijdverlies vanwege het verkeerd toepassen van de blauwe vlag? Niet meer dan terecht. De blauwe vlag vind ik persoonlijk sowieso een volstrekt waardeloze vlag die in de meeste gevallen door marshals onnodig veel gebruikt word. Als we (dus marshals, koersdirecties en wie nog meer) niet in staat zijn om een vlag correct toe te passen dan moet je hem in zijn geheel niet toepassen. Geheel simpel ben ik niet maar bij een endurance wedstrijd kan ik niet altijd bepalen of we te maken hebben met een gevecht om posities of het dubbelen van deelnemers tijdens een endurance wedstrijd. Gebrek aan communicatie/koersinformatie is hiervan de oorzaak. Het komt dus voor dat je onterecht een blauwe vlag uitsteekt.......dat is mijn inziens niet goed voor het eerlijke wedstrijdverloop. Een ander punt is dat de coureurs die sneller zijn dan de ander zelf het beste kunnen bepalen waar ze er voorbij kunnen gaan. Dat lukt ze ook perfekt zonder blauwe vlag ![]() ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
voor zover ik weet gelden er voor endurance andere wetten dan voor F1 wat betreft de blauwe vlag.
In F1 moet de tragere deelnemer de snellere doorlaten, hij krijgt daarvoor 3 "blauwe vlaggen" de tijd. Dat impliceert bijna sowieso van het gas gaan. In endurance wedstrijden is het de verantwoordelijkheid van de snellere wagen om voorbij de tragere deelnemer te geraken, wat gezien het snelheidsverschil dat er meestal is, niet moeilijk is. Kijk naar het incident met Priaulx en Kristensen in Le Mans. Priaulx zag de auto komen, ging zoals hij zou moeten in WTCC van de lijn af, en veroorzaakte zo een ongeval. In endurance heb je hoogstens een paar bochten waar je er niet voorbij kan, op het rechte stuk rij je met je snellere wagen bijna sowieso die tragere wagen voorbij. In F1 is inhalen veel moeilijker, als je de tragere niet verplicht van opzij te gaan, kan je er ronden blijven achter hangen.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
Naar mening zouden ze hem af moeten schaffen al ben ik bang, zeker in b.v. F1 en DTM dat we dan weer team orders krijgen, dus dat coureurs bepaalde coureurs gemakkelijk voorbij laten terwijl ander geblokt worden.
![]() Last edited by FIRE; 06-10-2010 at 18:51. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Laat ik het zo stellen, ik heb tijdens mijn examens of tijdens briefings voor wedstrijden nooit een uitleg gehad over een verschillende betekenins van de blauwe vlag. Ja, volledig gelijk maar wat is dan nu de oorzaak? De blauwe vlag of dat het in de huidige F1 racerij nauwelijks mogelijk is om in te halen vanwege verlies in downforce als je achtere een andere wagen hangt?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 06-10-2010 at 21:53. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Zelfs als het al duidelijk is is je vlag vaak amper omhoog als ze al gepasseerd zijn, als voorbeels de marshall post net voorbij de Sacramentsheuvel; eer je goed en wel hebt kunnen inschatten waar het om gaat ben je meestel te laat. De kritiek die gegeven wordt door diegenen aan de andere kant van de draad is dus soms wel terecht, maar enig begrip lijkt me toch op zijn plaats. Juist, en dan ga je de meeste misverstanden wel vermijden. Alleen moet er op een of andere manier duidelijk worden gemaakt dat als je wordt gedubbeld het 'not done' is om toch nog enkele bochtjes voor te willen blijven, of zelfs bewust de andere rijder op te houden. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|