De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-12-2008, 18:53
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Maar de GT3 op de Z06 en ik dacht dat die door een stalen chassis (in tegenstelling tot de C6 met aluminium chassis) beter geschikt is voor de racerij.
de Z06 heeft een aluminium chassis, de C6 is van staal. (en de C6R dus ook)
Old 07-12-2008, 19:14
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Dit heb ik ergnes in 2008 gepost, en wat kunnen we vast stellen?
Er mochten dan wel véél verschillende GT2's (lees in ALMS) gereden hebben, Porsche en Ferrari hebben zo goed als geen concurrentie gehad van de andere merken wat wel spijtig is.
Op de Aston Martin (en officieel de Spyker ) na waren de concurrenten allemaal priveprojecten. In het International GT Open kon de Sunred nog af en toe tegenstand bieden, echter dit is volgens mij geen echte GT2, in ieder geval niet FIA of ACO goedgekeurd.

Quote:
Het ziet er naar uit dat we voor 2009 de Panoz volledig mogen schrappen van de lijst, tenzij ik mis ben?
Denk het ook, in ieder geval geen ontwikkelingen die de Panoz competatief maakt.

Quote:
Corvette en Aston lijken mij in verloop van tijd wel volwaardige concurente te worden van Porsche of Ferrari, dat zou alvast zo moeten zijn aangaande de spirit van de twee merken.
Indien de situatie bij GM geen roet in het eten gaat gooien ben ik van overtuigd dan de Corvette een waardige tegenstander gaat worden.
Het AM project kan me nog niet helemaal overtuigen, misschien dat er nu verandering in gaat komen vanwege het wegvallen van het GT1 fabrieksproject.

Quote:
Ik weet niet of die 'besproken Chevrolet motor' voor Spyker er komt, maar zou dit dan Spyker in staat brengen mee te kunnen strijden met de top?
De afgelopen jaren was de Audi motor vaak een reden voor uitvallen. Misschien dat een Chevrolet motor hier verandering in kan brengen?

Quote:
Reiter en Lamborghini, is altijd een mooie combinatie geweest dus ben ik wel eens benieuwd wat ze van die GT2 gaan maken. Hun GT1 project is, naar mijn mening nooit iets groot geworden maar GT3 was dan weer véél beter. Zal afwachten zijn hoe ze het met de GT2 ervan afbrengen.
Ik ben ook benieuwd naar deze wagen. Het project is een aantal maanden geleden al aangekondigd, inmiddels is het erg stil. Ik hoop dat de Russen niet afgehaakt zijn. Zonder fabriekssteun van VAG zal het wel moeilijk zijn om om hetzelfde niveau te komen als Porsche en Ferrari.

Quote:
Over die Viper en Ford GT2 kunnen we kort blijven, zolang deze geen officiele steun krijgen en een privé project zijn moeten we er niet veel van verwachten. Zo is die Corvette onder Markland en Riley ook nooit iets geworden maar zal dat wss (laten we toch hopen) met P&M wel een knaller van formaat zijn.
Met de huidige situatie bij de Amerikaanse autofabrikanten verwacht ik geen support van Ford en Dodge. Bovendien wordt de Ford GT niet meer gemaakt dus het heeft sowieso weinig zin voor Ford om in te stappen. De Ford Mustang lijkt me niet echt geschikt voor GT2.

Quote:
Laatste waar we iets van zouden kunnen zeggen is de BMW M3, ben ik het benieuwste naar en hoop ik ook dat hij als volwaardig GT2 zal worden beschouwd (erkend) worden door FIA, ACO etc...

Een pracht van een wagen die ik graag zou willen kunnen bewonderen in België volgend jaar, of zal het maarpas 2010 worden voor Europa?
Ik heb vertrouwen in de nieuwe GT2 van BMW. Hopelijk gaan de Duitsers deze wagen, in tegenstelling tot de vorige GT2, wel leveren aan klanten. Helaas is de huidige wagen niet volgens het ACO/FIA GT reglement en mag dus (nog) niet racen in Europa, heel jammer maar als je een wagen bouwt die niet volgens de regels is kun je dat verwachten (zie ook Maserait MC12).

Quote:
Meer nieuws? Vuur maar af zou'k zeggen!!!

EDIT:

Ben ik er nog eentje vergeten, http://www.racingworld.it schrijft dat radio lemans het had over een Jaguar in GT2. Dit zou voor ALMS 2009 bedoeld zijn.

Is dit dan op basis van de GT3?

Denk dit wel al ergens op het forum te hebben gelezen maar wou hem hier in de thread ook even vermelden.
Volgens het radioprogramma Midweek Motorsport op Radio Le Mans wordt de Jaguar GT2 tijdens de Detroit Autoshow gepresenteerd.
Midweek Motorsport: Series 3 - Episode 40 (rond 1 uur 44 min)
Reply With Quote
Old 23-03-2009, 19:04
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Livery, velgen en spoiler van de M3 GTR tijdens Sebring kunnen me niet echt bekoren... :s
Reply With Quote
Old 23-03-2009, 22:42
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

klassiek M3 design. Opvallend dat ze de WTCC livery niet gebruiken.
Reply With Quote
Old 24-03-2009, 16:30
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Het debuut van de M3 GTR was een ontgoocheling. Ze zijn al maanden aan het testen met de wagen en nu blijkt dat ding totaal onbetrouwbaar te zijn. Dat moet BMW toch beter kunnen.
Reply With Quote
Old 17-04-2009, 22:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Jaguar is set to return to the Le Mans 24 Hours next year with a XKR GT2 contender developed in the US by Paul Gentilozzi's Rocketsports team.

Rocketsports announced today in Long Beach that it will join the ultra-competitive GT2 class of the American Le Mans Series in the middle of this season. That will be precursor to a full programme in 2010 that should put a Jaguar back on the grid at Le Mans for the first time since 1995.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74550
Reply With Quote
Old 18-04-2009, 23:00
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Hopelijk gaan ze de remklauwen ook effectief gifgroen verven op de racewagen. Prachtig gewoon !
Old 19-04-2009, 19:11
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

meer foto's
http://www.autoblog.nl/archive/2009/...e-mans-xkr-gt2

Reply With Quote
Old 19-04-2009, 21:43
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Het debuut van de M3 GTR was een ontgoocheling. Ze zijn al maanden aan het testen met de wagen en nu blijkt dat ding totaal onbetrouwbaar te zijn. Dat moet BMW toch beter kunnen.
De tweede en derde race zijn toch niet slecht te noemen, beiden op het podium. Sebring viel dan misschien wel tegen, afschrijven als een top GT2 wagen zou ik nog niet doen. Komt (hoop ik ten zeerste) wel goed...?
Reply With Quote
Old 19-04-2009, 21:47
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Prachtig auto die Jag, maar dat groen vind ik toch wel héééél fel!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 21-06-2009, 19:05
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Foto's van het nieuwe GT2-wapen van Corvette:

http://www.autoblog.com/photos/alms-...vette/1492543/
Old 21-06-2009, 20:04
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Foto's van het nieuwe GT2-wapen van Corvette:

http://www.autoblog.com/photos/alms-...vette/1492543/
Die zijn al enkele maanden beschikbaar.
Old 04-08-2009, 20:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Pratt & Miller Corvette GT2:

http://www.badboyvettes.com/

http://media.gm.com/wieck/divisions/gmracing.html

Reply With Quote
Old 04-08-2009, 20:15
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Bring it on!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 04-08-2009, 21:14
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

En 2 sound teasers van de nieuwe Vette voor de V8 liefhebbers;

http://corvette-motorsport.com/news/...reaks-cover-93

Met een best interessante quote: "Currently we have 1 confirmed Corvette Motorsport team that will compete in next years FIA GT2 European Championship with more on the way."

Last edited by Pegasus; 04-08-2009 at 21:16.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules