De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-07-2008, 21:14
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Roll out van de BMW M3 GT2:
http://www.youtube.com/watch?v=QDw9ab5_lwE

Reply With Quote
Old 14-07-2008, 22:00
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Roll out van de BMW M3 GT2:
http://www.youtube.com/watch?v=QDw9ab5_lwE

Ziet er in mijn ogen prachtig uit!
Reply With Quote
Old 14-07-2008, 22:13
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
to be continued in the ALMS...
Ik hoop toch ook in FIA GT en LM(S).
Reply With Quote
Old 15-07-2008, 14:23
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Volgens Project Le Mans kunnen er volgend jaar BMW's ingezet worden in FIAGT2, aangezien de wagen gemakkelijk zou kunnen gehomologeerd worden (als ik alles goed gelezen heb )
Reply With Quote
Old 04-09-2008, 20:46
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

http://www.projectlemans.de/rennseri...s-m3-fort.html

Is het een camouflage livery of een nieuwe art car?
Reply With Quote
Old 05-09-2008, 17:43
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Dat ze die lelijke troep maar snel van de auto trekken. Dan vind ik maagdelijk wit veel beter. Zeker voor zo'n mooie auto.
Old 09-09-2008, 20:35
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Corvette Racing will aim for a sixth victory in the GT1 class in the 2009 24 Hours of Le Mans before entering the GT2 category in the second half of the American Le Mans Series 2009 season. Corvette Racing will launch a full-season assault in the restructured GT division in 2010.
planetlemans.com

Nog eentje erbij in GT2 dus

Last edited by Brecht; 09-09-2008 at 20:35.
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 21:07
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Als ik de ACO en FIA/Ratel was dan zou ik vanaf 2010 gewoon 1 GT klasse organiseren (met GT2 wagens). Ferrari, Porsche, BMW, Corvette, Aston Martin en eventueel Lamborghini, Spyker, Panoz en Dodge. Wat wil je nog meer (ok liever huidige GT1 maar dat is helaas niet realistisch)?

Last edited by FIRE; 09-09-2008 at 21:38.
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 21:08
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
planetlemans.com

Nog eentje erbij in GT 2 dus
Dan zitten ze in de zelfde vijver als Riley te vissen. Die hebben ook een GT 2 Corvette rijden.
Old 09-09-2008, 21:10
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Dan zitten ze in de zelfde vijver als Riley te vissen. Die hebben ook een GT 2 Corvette rijden.
Ja en? Het is logisch dat Corvette naar GT2 komt, toch? ik vermoed dat het Riley programma hierdoor ook niet meer verder gezet gaat worden volgend seizoen.
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 21:18
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ondanks dat ik graag een Corvette prototype had gezien is GT2 denk ik de beste keuze voor de Amerikaanse sportwagenfabrikant. Corvette is geen merk dat hoogstaande techniek wil laten zien (in tegenstelling tot b.v. Audi en Peugeot met hun dieseltechniek) en GT2 is nog betaalbaar voor priveteams (zie LMS, ALMS, FIA GT en Open GT). Ik hoop wel dat het Corvette priveteams gaat ondersteunen (zoals Porsche en Ferrari doen in b.v. FIA GT en ALMS) i.p.v. dat men zelf (Pratt & Miller) wagens gaat runnen. Al vrees ik het laatste als ik het bericht lees.

Is het alleen niet verrassend dat men de C6 gaat gebruiken i.p.v. de Z06?

Last edited by FIRE; 09-09-2008 at 21:19.
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 21:20
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

De huidige GT1 C6.R is ook gebaseerd op de C6 hoor, en zoveel maakt dat niet uit hoor
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 21:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
En Riley zat in dezelfde vijver te vissen als Markland Racing (de "Deense" Corvette GT2)...

Het LG Motorsports/Riley Corvette GT2 project is vanwege gebrek aan financiele middelen en gebrek aan ondersteuning door Corvette Motorsport niet echt van de grond gekomen. Corvette heeft in eerste instantie wel gezegd dat ze ondersteuning zouden verlenen, echter later zijn ze hier op teruggekomen. De reden waarom lijkt me met dit persbericht ook duidelijk.
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 21:25
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
De huidige GT1 C6.R is ook gebaseerd op de C6 hoor, en zoveel maakt dat niet uit hoor
Maar de GT3 op de Z06 en ik dacht dat die door een stalen chassis (in tegenstelling tot de C6 met aluminium chassis) beter geschikt is voor de racerij.
Reply With Quote
Old 07-12-2008, 16:32
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Wat kunnen we nu vaststellen voor de GT2's in 2008?
  1. Porsche 997 GT3 RSR
  2. Ferrari F430 GT
  3. Ford GT
  4. Corvette Z06 GT2
  5. Dodge Viper GT2
  6. Panoz Esperante (als deze nog ingezet gaat worden natuurlijk)
  7. Spyker C8 GT2
  8. Aston Martin V8 Vantage GT2
Dit heb ik ergnes in 2008 gepost, en wat kunnen we vast stellen?
Er mochten dan wel véél verschillende GT2's (lees in ALMS) gereden hebben, Porsche en Ferrari hebben zo goed als geen concurrentie gehad van de andere merken wat wel spijtig is.

Het ziet er naar uit dat we voor 2009 de Panoz volledig mogen schrappen van de lijst, tenzij ik mis ben?

Corvette en Aston lijken mij in verloop van tijd wel volwaardige concurente te worden van Porsche of Ferrari, dat zou alvast zo moeten zijn aangaande de spirit van de twee merken.

Ik weet niet of die 'besproken Chevrolet motor' voor Spyker er komt, maar zou dit dan Spyker in staat brengen mee te kunnen strijden met de top?

Reiter en Lamborghini, is altijd een mooie combinatie geweest dus ben ik wel eens benieuwd wat ze van die GT2 gaan maken. Hun GT1 project is, naar mijn mening nooit iets groot geworden maar GT3 was dan weer véél beter. Zal afwachten zijn hoe ze het met de GT2 ervan afbrengen.

Over die Viper en Ford GT2 kunnen we kort blijven, zolang deze geen officiele steun krijgen en een privé project zijn moeten we er niet veel van verwachten. Zo is die Corvette onder Markland en Riley ook nooit iets geworden maar zal dat wss (laten we toch hopen) met P&M wel een knaller van formaat zijn.

Laatste waar we iets van zouden kunnen zeggen is de BMW M3, ben ik het benieuwste naar en hoop ik ook dat hij als volwaardig GT2 zal worden beschouwd (erkend) worden door FIA, ACO etc...

Een pracht van een wagen die ik graag zou willen kunnen bewonderen in België volgend jaar, of zal het maarpas 2010 worden voor Europa?

Ik kijk alvast terug met wijde open ogen naar 2009 tegemoet omtrent het GT2 gebeuren!

Meer nieuws? Vuur maar af zou'k zeggen!!!

EDIT:

Ben ik er nog eentje vergeten, http://www.racingworld.it schrijft dat radio lemans het had over een Jaguar in GT2. Dit zou voor ALMS 2009 bedoeld zijn.

Is dit dan op basis van de GT3?

Denk dit wel al ergens op het forum te hebben gelezen maar wou hem hier in de thread ook even vermelden.

Last edited by Viper GTS-R***; 07-12-2008 at 16:52.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules