![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Best pas om 21u30 rijden dan... Anders wordt het een beetje krap voor mij.
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2 |
#17
|
||||
|
||||
Heb voor 7 personen (de 5 rhino piloten + Rorhl-fan en mezelf) gereserveerd voor 21u30 tot 22u.
|
#18
|
||||
|
||||
Het was een leuke race gisteren. Proficiat aan de organisatie, alles is vlekkeloos verlopen. Enkel 1 klein puntje van kritiek: er was 1 deelnemer op de baan die toch wel echt traag was (allemaal rondetijden van boven de 1 minuut), en dat leverde toch soms wel gevaarlijke situaties op. Voor de rest was alles prima.
Een klein raceverslag. Toen ik die zondag opstond, voelde ik me een beetje ziek, en dit was nog steeds zo toen ik de kart instapte. Dat zag er dus niet zo goed uit. Bovendien had ik niet zoveel vertrouwen in mijn kart. Als ik mijn stuur recht zette, stonden mijn voorwielen allesbehalve recht. De sporing van de kart leek me niet echt meer in orde (misschien iemand die er serieus hard mee gebotst heeft??). En mijn wantrouwen in de kart bleek helemaal terecht. Ze had namelijk gigantisch veel onderstuur. Sommige tragere bochten, vooral het stuk na de brug dan, waren echt onmogelijk om een beetje deftig te nemen, zoveel onderstuur had de kart. Na een tijd in de race begon ik er stilletjesaan beter overweg mee te kunnen. Dan stuurde ik gewoon al in een stuk voor de bocht eraan kwam. En dan maar hopen dat de kart op het juiste moment begon in te sturen. Niet echt makkelijk en ideaal rijden, maar het lukte nog wel (in combinatie met de kart wat scheef zetten). ![]() Tijdens de kwalifs had ik wel nog teveel last van het onderstuur om een beetje deftig te rijden, zeker in combinatie met koude banden/baan, en veel verkeer op de baan. Gelukkig toch nog een 2de tijd kunnen rijden. De start verliep dan vlekkeloos, en kon vrij eenvoudig aanpikken bij ing1, de polesitter. Die piloot was blijkbaar niet gewoon om een race te leiden, ofwel maakte ik veel indruk ![]() ![]() ![]() |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Speesman, proficiat met de overwinning en een bedankje aan alle andere deelnemers voor het sportieve rijden. Hopenlijk heb ik iedereen keurig voorbij laten gaan ![]() ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#20
|
|||
|
|||
Voor ons (Rhino Racing Team) was het de allerleerste race die we organiseerden. Het is voor ons dan ook leuk zulke positieve reacties te horen. De zenuwen waren vooraf bij sommige teamleden toch wel aanwezig. (Zouden de pitstops niet op een warboel uitdraaien?, hebben we niets over het hoofd gezien?,...)
Al snel werden de zenuwen ingelost voor een gevoel van zelfvertrouwen. Alles bleek heel vlotjes te verlopen. Uitgezonderd van het tragere team. Maar aangezien ons doel voor onze eerste race was dat iedereen zich zou amuseren, wilden we niemand uitsluiten. We hebben allemaal moeten leren karten, nietwaar? Dat we daarenboven ook nog zo'n spannende, sportieve race te zien kregen, maakte het er alleen maar mooier op. Proficiat aan de verdiende winnaar Dave Singelee. Hij was niet alleen de eerste officieel ingeschreven deelnemer, maar nu ook de allereerste winnaar van de Rhino Race. Dat er nog gaan volgen, kunnen we nu al beloven. Hopelijk dient hij zich dan evenzeer te verweren als in deze Rhino Race '08. Ook een proficiat aan alle deelnemers! Het is tof om zo'n sportief, eerlijk, competitief deelnemersveld aan de start te hebben. Hopelijk mogen we dit deelnemersveld ook een volgende keer weer verwachten. PS: Andrea Moda Shoestring Budget Racing mag Raceboy wel zeer dankbaar zijn. Raceboy liet speciaal zijn motor stilvallen tijdens zijn pitstop zodat jullie nog een plaatsje konden winnen zonder dat het te hard zou opvallen ![]() |
#21
|
|||
|
|||
Zeer leuke race. Vond het idee om de pitstops te veranderen naar de 10 seconden persoonlijk beter dan omheen de kart lopen. Alles samen een dikke proficiat voor de organisatie.
Persoonlijk dan. Verrassend genoeg reed ik veel beter dan ik op voorhand gehoopt had. Buiten in februari (HDKart) een halfuurtje en afgelopen vrijdag (Bilzen) heb ik sinds de 12 uren van HDKart begin december '07 niet meer gereden. Doel was dus om me in de eerste plaats voor te bereiden op de 12 uren van HDKart op 12 april en om me op technisch vlak natuurlijk te verbeteren in dit toch sterke veld ![]() En bleek in de kwalificatie dat m'n training van vrijdag toch nuttig was. Was echt verwonderd om als 7e te starten ![]() Spijtig dat het lang duurde bij mij vooraleer ik ontdekte dat er op het scorebord boven de baan ook de posities bijstonden. Het is daar in Bilzen altijd zo moeilijk om je naam snel terug te vinden en dan ook nog eens alles te kunnen bekijken. Had ik dat eerder gezien was ik niet zo braaf geweest om iedereen die sneller was zo makkelijk door te laten en zodoende plaatsen te verliezen ![]() Niet dat het mij iets uitmaakt dat ik als 9e ben geëindigd. Ben zeer tevreden met mijn resultaat (wegens het weinige karten) en waar het om draait is dat ik me geamuseerd heb, een leuke race had en dat er van onsportief gedrag geen sprake was ![]() |
#22
|
||||
|
||||
En ik was er afgelopen zondag ook bij!
![]() Zondagnamiddag hadden ik (zoals steeds voor een wedstrijd) serieus wat zenuwkes in mijn lijf zitten. ![]() Uiteindelijk werden we uit onze spanning verlost: Tijd voor de qualifying! We mochten vertrekken vanuit de positie's waarin we ingeschreven waren. Voor mij betekende dat de 3de stek en kart nummer 5. Een karretje waar ik qua wegligging en remvermogen zeker niet over te klagen had, maar die wel een klein beetje power tekort kwam op het rechte stuk. (Ik reed er een halve seconde trager mee dan met kart nr. 17 de woensdag voor de wedstrijd.) Maar soit, dat heb je nu eenmaal met een mechanische sport. Doordat ik vanwege veel verkeer geen enkele ronde voluit kon gaan in de qualifying stond uiteindelijk als 9de op de grid. De start verliep voor mij zeer goed. Mijn achterligger liet me al snel gaan en al in de eerste ronde kon ik een plaatsje winnen! Toen was het wel eventjes gedaan met voorbijsteken, de twee piloten die een paar meter voor mij reden kon ik echt niet bijhalen. Omdat ik zo snel mogelijk van mijn pitstops vanaf wou zijn heb ik beide redelijk in het begin van de wedstrijd gedaan. Ook ik vond het gekozen systeem van 10 seconden stilstaan een héél goed idee trouwens! Bij mijn 2de stop kon ik een glimp opvangen van het score bord: Oei! Ik stond niet eens in de top 12!!! ![]() Bij deze ook mijn oprechte complimenten aan de organisatie! Het was voor jullie misschien de eerste keer, maar ik heb al aan race's deelgenomen die door meer ervarener mensen georganiseerd werden en die qua organisatie niet aan de Rhino Race konden tippen! Chapeau!!! Tot de volgende keer! En inderdaad, die ene héél trage deelnemer zat misschien niet helemaal op z'n plaats, maar iedereen mag fun hebben, niet?
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2 |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|