De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-10-2007, 17:46
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

[Round 17] 2007 F1 Brazilian GP

Ik heb mijn rekensommetjes herdaan. De eerste tabel is dezelfde als vorige keer: voor elke mogelijke finishplaats van Hamilton worden de respectieve posities weergegeven, die Alonso en Raikkonen ten minste moeten halen willen ze hem verslaan. Nu komt er echter een tweede tabelletje bij: indien uit de eerste tabel blijkt dat zowel Alonso als Raikkonen over Hamilton gaan, moet nog bepaald worden wie van hen beiden het haalt. Hier staat voor de verschillende mogelijke finishplaatsen van Alonso de positie die Raikkonen moet halen om hém te verslaan.

H A R | | A R
1 - - | | 1 -
2 - - | | 2 -
3 1 - | | 3 1
4 1 - | | 4 2
5 1 - | |
6 2 1 | |
7 2 1 | |
8 3 2 | |
- 4 2 | |

Mijn favoriete scenario is dat Raikkonen wint, Alonso tweede wordt en Hamilton vijfde. Dan heeft Raikkonen 110 punten en de anderen 111. Zoals bekend hebben Hamilton en Alonso elk vier overwinningen, en in dit scenario ook elk vijf tweede plaatsen, drie derde en één vierde. Echter de vijfde plaats die Hamilton dan haalt maakt dat hij er eentje meer heeft dan Alonso. Closest finish ever?
Reply With Quote
Old 10-10-2007, 20:44
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Word je daar voor betaald? Moet tijd kosten om dat allemaal uit te rekenen!
Reply With Quote
Old 10-10-2007, 23:07
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Mijn favoriete scenario is dat Raikkonen wint, Alonso tweede wordt en Hamilton vijfde.
Dat is ook mijn droomscenario. Het wordt wel héél moeilijk voor Kimi, maar zoals we weten is alles mogelijk in de autosport.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 11-10-2007, 09:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Dat is ook mijn droomscenario. Het wordt wel héél moeilijk voor Kimi, maar zoals we weten is alles mogelijk in de autosport.

McLaren op 1 en 2 in de qualificaties ... Hamilton en Alonso haken in elkaar in de eerste bocht en raikonnen gaat met de titel lopen ?
Zoals Alonso de laatste maanden bezig is denk ik dat hij de titel nog meer aan Raikonnen gunt dan aan Hamilton
Old 11-10-2007, 16:08
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by airco View Post
McLaren op 1 en 2 in de qualificaties ... Hamilton en Alonso haken in elkaar in de eerste bocht en raikonnen gaat met de titel lopen ?
Zoals Alonso de laatste maanden bezig is denk ik dat hij de titel nog meer aan Raikonnen gunt dan aan Hamilton
Dan zouden de fratsen uit het Senna - Prost tijdperk helemaal terug zijn, maar ik zie het wel gebeuren.

Intussen is de FIA van plan een bewaker te plaatsen bij de bolide van Alonso, om er toch maar zeker van te zijn dat hij (vooral in de qualifs) niet gesaboteerd zal worden. Het is weer ver gekomen
Reply With Quote
Old 12-10-2007, 20:09
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by airco View Post
droomscenario

pure ontgoocheling bij McLaren: geen WK, geen constructeurstitel...en een zeurend klein kind binnen de rangen met een vet salaris en een contract dat nog enkele jaren geldt
Old 13-10-2007, 23:01
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Finish View Post
pure ontgoocheling bij McLaren: geen WK, geen constructeurstitel...en een zeurend klein kind binnen de rangen met een vet salaris en een contract dat nog enkele jaren geldt

Ik denk dat elk team wel zo'n zeurend klein kind wil hebben...
Old 21-10-2007, 19:03
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Raikkonen kampioen !!!

wat een finale
Reply With Quote
Old 21-10-2007, 19:05
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Finish View Post
droomscenario

Het scenario was dan wel net iets anders ... het resultaat blijft wel hetzelfde.

Ferrari haalt alsnog de rijders titel binnen ... McLaren blijft verweesd achter.
Old 21-10-2007, 19:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Wat een ontknoping! Lang geleden dat ik bij een F1 race nog op het puntje van mijn stoel gezeten heb.
Reply With Quote
Old 21-10-2007, 19:15
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

F1

De Kimi maar zelden zo veel woorden horen spreken op een persconferentie... :-)
Net nu storingen op de kabel zodat volgen héél moeilijk ging (via digibox of analoog) ... en bellen naar telenet om de storing te melden is onmogelijk vermits hun "medewerkers" niet werken op zondag... Merçi telenet!!! nog 1tje en je vliegt!
Reply With Quote
Old 21-10-2007, 19:16
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
En Raikkonen bleef ijskoud.

Massa daarentegen stond ei zo na op donderwolk, en hij maakte een duidelijk statement toen hij op 't podium naar voren stapte. Hij heeft z'n zege moeten weggeven om een teammaat WK te laten worden, dat terwijl hij als leerjongen van Schumacher in Raikkonens schoenen had moeten staan. Balen, Felipe.

Verdiende WK-titel voor Kimi, weliswaar, net zo hard verdiend als Alonso of Hamilton het had gehaald. De constructeurstitel vind ik dan weer bullshit, eigenlijk.
Old 21-10-2007, 19:37
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Blijkbaar was Ferrari ook kampioen bij constructeurs geweest zonder de straf bij McLaren. Ze hebben immers hun punten ook moeten inleveren van Hongarije...
Reply With Quote
Old 21-10-2007, 19:39
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Blijkbaar was Ferrari ook kampioen bij constructeurs geweest zonder de straf bij McLaren. Ze hebben immers hun punten ook moeten inleveren van Hongarije...
héhé en dangeven die manne van mclaren een beker voor morele constructeurs kampioen aan ron dennis
Reply With Quote
Old 21-10-2007, 19:47
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Als 2 klein kinderen teveel vechten om wat snoepgoed rijdt den ijsboer ermee weg.

Een erg sluw maneuvre van Raikkonen bij de start legde alles in plooi zodat LH opnieuw in de fout ging en levert hem uiteindelijk de wereldtitel op.

Vanuit zijn standpunt oververdiend, was ook diegene van de 3 met veruit het meest mechanische pech dit jaar en de enige die (voor zover ik weet) een onsportieve stunts heeft uitgehaald.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules