![]() |
|
|
||||
|
||||
neen, je bent niet verplicht het engels te begrijpen, maar het staat erop, dus het geldt, ook al is het niet in een taal die je begrijpt.
kijk ook naar het vorige contract tussen Bernie en de Waalse regering voor de GP van Belgie
|
|||
|
|||
Dit antwoord bevredigt mij niet.
"Het staat erop dus is het geldig" klinkt mij niet zo juridisch juist. Kan zijn, natuurlijk want ik heb geen juridische achtergrond. Even afwachten of er andere reacties komen. Het contract tussen F1 en Spa is natuurlijk van een gans andere orde, want ondertekend door 2 partijen. En ik geloof nooit dat dit contract niet geverifieerd en vertaald geweest is door de bevoegde diensten van Spa; maar politiekers moeten natuurlijk een uitleg hebben voor hun blunders. |
|
||||
|
||||
het is niet van een "gans andere orde": het is een "koopcontract" waar de voorwaarden van de verkoop opstaan. en de FIA is een internationale organisatie , dus ik veronderstel dat zij aan Engels genoeg hebben
natuurlijk, ik heb slechts de beginselen van recht... ik ben wel zeker dat het volledig juridisch correct is
|
|||
|
|||
Ik zou nog niet zo helemaal zeker zijn Marcel. Een zoektochtje van 5 minuten op het net (spaartmij van een dikke boek over handelsrecht open te klappen) leert mij alvast enige relevante zaken :
Om van toepassing te kunnen zijn, moeten de algemene verkoopsvoorwaarden deel uitmaken van een contract. Indien er geen algemene voorwaarden gestipuleerd zijn, is het burgerlijk gemeen recht van toepassing op het contract. Als de handelaar algemene verkoopsvoorwaarden oplegt aan zijn klanten, ongeacht of het particuliere of professionele kopers zijn, kan hij afwijken van de bepalingen van het burgerlijk wetboek. Als er in de verkoopsvoorwaarden onrechtmatige bedingen voorkomen die door de wet betreffende de handelspraktijken verboden zijn, zullen de bedingen als van rechtswege nietig beschouwd worden. De klant moet de algemene verkoopsvoorwaarden dus niet alleen kennen, hij moet er ook uitdrukkelijk mee hebben ingestemd, wat blijkt door de ondertekening van het verkoopcontract. Daarom is het nodig de voorwaarden te vermelden in alle contacten met de klant: op het voorgedrukt briefpapier, en alleszins op bestelbons. De vermelding op de facturen alleen is onvoldoende. Om dezelfde reden moeten de algemene verkoopsvoorwaarden vermeld worden op de voorkant van de handelsdocumenten. Is dit om één of andere reden niet mogelijk dan moet op de voorkant tenminste duidelijk meegedeeld worden dat de op de achterkant vermelde bepalingen deel uitmaken van de overeenkomst en dat de koper ze bij ondertekening kent en aanvaardt. De algemene verkoopsvoorwaarden kunnen desnoods ook in een bijlage aan het verkoopcontract vermeld worden en in dit geval moet het contract naar de bijlage verwijzen. Ik leer uit deze tekst dat ik de verkoopsvoorwaarden moet kennen en ermee moet instemmen. Als deze tekst in het Engels is kan ik er niet mee instemmen als ik geen Engels begrijp. Ik ben er evenmin van overtuigd dat Engels een geldige voertaal is op handelsdocumenten in Belgie. Voor zover ik weet is dat Frans en Nederlands in ons land. Bij twijfel za er dus moeten worden teruggegrepen naar de bepalingen in het Burgerlijk Wetboek. Ik ben er niet zo zeker van dat de verkoopspraktijken van de FIA rechtsgeldigheid zullen hebben binnen het Belgische handelsrecht en copyright. Ik zou inderdaad zeer graag eens de mening horen van een echte jurist. |
|
||||
|
||||
volgens mij is uw ticket in deze het koopcontract
|
||||
|
||||
"faillure to comply with these conditions will entitle the promotor to withdraw the ticket and to report the ticket holder to the authorities"
Dat is als ik het goed begrijp de consequentie van het niet opvolgen van de regels. Nou ja, die ticket mag je van me hebben en me aangeven bij de (nederlandse) autoriteiten? Ik denk dat die andere prioriteiten hebben dan de zakken van mr ecclestone nog verder te vullen! ![]() Volgens mij zijn deze kreten achter op het ticket meer bedoeld om mensen angst aan te jagen (en de fans zo nog meer van je te vervreemden) dan om er daadwerkelijk iets mee te doen.
|
||||
|
||||
Quote:
't Viel me echt wel op (zeker als ik vrijdag en zaterdag eens op de betere fotoplekjes stond), hoeveel gewone toeschouwers er wel niet rondliepen met van die megatelelenzen, soms zelfs 2 van die kodaks rond hun nek hangen, ... 't Is natuurlijk niet de bedoeling dat deze mensen de job van de 'beroepsfotografen' afpakken. Mijn foto's zijn maar gemaakt met een 'simpele' pocketcamera van zo'n 3 en half jaar oud, voor mijn foto's ga ik dan ook echt geen geld krijgen, wat niet wil zeggen dat ik niet ontevreden ben over het resultaat, binnenkort eens paar laten ontwikkelen se, but for my private enjoyment ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Zo denk ik er ook over. Precies of een amateurfotograaf zich geen degelijk toestel mag aanschaffen. |
|
||||
|
||||
Quote:
(By the way, ik zit hier niet de pro's te verdedigen, dit is enkel een bedenking. ) |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|