De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-09-2007, 19:44
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Geen pitwalk meer voor formule 1 fans tijdens GP van SPA?

Vandaag eindelijk mijn tickets voor de GP van Spa thuisgekregen. Tot mijn ontzetting blijkt de pitwalk op donderdag voor de fans die een weekend ticket gekocht hebben gewoon afgeschaft! Die pitwalk was voor mij (en waarschijnlijk voor veel echte F1 fans) net één van de belangrijkste redenen waarom ik een weekendticket gekocht heb. De echte F1 fan is blijkbaar eerder bijzaak voor de nieuwe organisatie van de GP van Spa, want op vrijdag wordt er wel (tweemaal) een pitwalk georganiseerd, maar dan wel enkel voor de VIPS van de Paddock Club. Ik vind het des te schrijnender dat de pitwalk op zowat elke andere GP wel georganiseerd wordt, maar in SPA kan het blijkbaar niet meer.
Eén ding weet ik zeker: dit is de laatste keer dat ik nog naar de GP van Spa ben geweest.
Old 06-09-2007, 20:05
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Ferrari Forever View Post
Vandaag eindelijk mijn tickets voor de GP van Spa thuisgekregen. Tot mijn ontzetting blijkt de pitwalk op donderdag voor de fans die een weekend ticket gekocht hebben gewoon afgeschaft! Die pitwalk was voor mij (en waarschijnlijk voor veel echte F1 fans) net één van de belangrijkste redenen waarom ik een weekendticket gekocht heb. De echte F1 fan is blijkbaar eerder bijzaak voor de nieuwe organisatie van de GP van Spa, want op vrijdag wordt er wel (tweemaal) een pitwalk georganiseerd, maar dan wel enkel voor de VIPS van de Paddock Club. Ik vind het des te schrijnender dat de pitwalk op zowat elke andere GP wel georganiseerd wordt, maar in SPA kan het blijkbaar niet meer.
Eén ding weet ik zeker: dit is de laatste keer dat ik nog naar de GP van Spa ben geweest.
was je er bij dan, bij de andere GP's

eigenlijk zijn wij autosport-fans wel veeleisend he
stel je voor, je gaat naar Roland Garros, koopt een kaartje voor de 2 weken, en verwacht dat je in de kleedkamers eens een kijkje mag gaan nemen hoe de deelnemers zich voorbereiden op de wedstrijd...
Old 06-09-2007, 21:01
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

wij autosport fans zijn helemaal niet veeleisend. Gewoon een beetje (heel veel) te braaf. De pitwalk op donderdag in spa wordt jaar na jaar georganiseerd. Waarom kan dat nu dan plotseling niet meer????
Nieuwe bazen, nieuwe wetten zeker? En tennis vergelijken met F1 is als appelen vergelijken met citroenen.

Last edited by Ferrari Forever; 06-09-2007 at 21:04.
Reply With Quote
Old 06-09-2007, 21:03
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

Ja Marcel, ik ga al jaren naar de F1 in spa.
Fantastisch circuit, maar de stiefmoederlijke behandeling van de fans is voor mij echt de druppel die de emmer doet overlopen.
Ik ben het kotsbeu.

Last edited by Ferrari Forever; 06-09-2007 at 21:15.
Reply With Quote
Old 06-09-2007, 23:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Ik ben het kotsbeu.
Volgens mij zijn veel "echte hardcore"-autosportliefhebbers het beu Heel simpel, wij zijn liefhebbers. We werken voor onze centen, we besteden onze centen in onze vrije tijd zoals wij dat willen! M.a.w. je moet als promotor / organisator maar iets goeds aanbieden. Anders ga ik mijn met centen wel naar iets anders toe

Naar alle verwachting gaat er volgende week een boze brief de deur uit naar de directie van CZ. Jullie mogen meegenieten Misschien voorzien van een aangetekend schrijven van mijn letsel-schade advocaat
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-09-2007, 17:35
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

Blijkt dat nu ook de 'free seating' op vrijdag werd afgevoerd.
Vroeger kon je op vrijdag met je weekendticket op alle tribunes gaan zitten, bestaat blijkbaar ook niet meer. Is het eigenlijk de bedoeling om de echte F1 liefhebber (die geen 500 euro te veel heeft voor een Gold zitje op zondag) zoveel mogelijk te weren ? Vreemde manier toch om Spa Francorchamps te promoten. What's next? Volgend jaar enkel toegang op uitnodiging?
Old 07-09-2007, 20:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Volgens diverse kanalen vernomen dat de kaartverkoop bijzonder goed verloopt. Er zouden reeds 58.000 tickets verkocht zijn Aan wie dan wel? Niet aan de Belg of Nederlander maar aan de Britten. Het "Hamilton-effect" mag als oorzaak worden gezien. Silverstone was dit jaar uitverkocht en voor de Britten zijn de Euro-landen relatief gezien goedkoop.

Op naar een Britse invasie Spa-Francorchamps......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-09-2007, 22:13
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Dus dit jaar geen Bratwurst te krijgen; wel fish and chips.
ENJOY YOUR MEAL!
Reply With Quote
Old 08-09-2007, 12:23
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Tja, ik ben ook een paar keer naar de F1 trainingen op Francorchamps wezen kijken. En eigenlijk wordt je daar totaal respectloos behandeld. Je betaalt flink veel poen om constant door de modder te moeten sjokken. Ik weet niet of er nu al een pad langs de Raidillon ligt, maar 3 jaar geleden stroomde het regenwater er gewoon met beken naar beneden. En daar moest je dan op om richting les Combes te gaan...
Reply With Quote
Old 08-09-2007, 15:32
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Volgens diverse kanalen vernomen dat de kaartverkoop bijzonder goed verloopt. Er zouden reeds 58.000 tickets verkocht zijn Aan wie dan wel? Niet aan de Belg of Nederlander maar aan de Britten. Het "Hamilton-effect" mag als oorzaak worden gezien. Silverstone was dit jaar uitverkocht en voor de Britten zijn de Euro-landen relatief gezien goedkoop.

Op naar een Britse invasie Spa-Francorchamps......
Volgens de meeste online ticketverkopers (o.a. spafrancorchamps.be waar ik mijn tickets gekocht heb) is Spa zowat uitverkocht, iets wat bij mijn weten nog niet veel gebeurd is. Nogmaals, Spa is een fantastische GP en een legendarisch circuit maar het blijft jammer dat de organisatie vergeet dat het uiteindelijk wel de F1 fans zijn die de F1 groot maken en de Gp in leven houden (en aan het eind van de dag de factuur helpen mee betalen).
Ik heb overigens al een paar heel vriendelijke mails gestuurd naar de organisatie van de GP van Spa over het wegvallen van de Pitwalk. Uiteraard nog geen antwoord gekregen. Tja...
Old 09-09-2007, 18:21
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Volgens de meeste online ticketverkopers (o.a. spafrancorchamps.be waar ik mijn tickets gekocht heb) is Spa zowat uitverkocht, iets wat bij mijn weten nog niet veel gebeurd is. Nogmaals, Spa is een fantastische GP en een legendarisch circuit maar het blijft jammer dat de organisatie vergeet dat het uiteindelijk wel de F1 fans zijn die de F1 groot maken en de Gp in leven houden (en aan het eind van de dag de factuur helpen mee betalen).
Ik heb overigens al een paar heel vriendelijke mails gestuurd naar de organisatie van de GP van Spa over het wegvallen van de Pitwalk. Uiteraard nog geen antwoord gekregen. Tja...
Tiens, nochtans Vigneron op vandaag tijdens de GP horen zeggen dat er de donderdag pitwalk is voor de mensen die een 3-daags ticket hebben? :s
Reply With Quote
Old 09-09-2007, 19:38
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
was je er bij dan, bij de andere GP's

eigenlijk zijn wij autosport-fans wel veeleisend he
stel je voor, je gaat naar Roland Garros, koopt een kaartje voor de 2 weken, en verwacht dat je in de kleedkamers eens een kijkje mag gaan nemen hoe de deelnemers zich voorbereiden op de wedstrijd...
euh... ja , ik wel!!!
wij gaan met een groep van 10 man jaarlijks naar de formule 1 over heel Europa. En ik kan je verzekeren dat wij ,racefans, niet zo veeleisend zijn dan jij denkt. In Monaco , Hongarije , Barcelona , Monza , Imola , Magny-Cours , Hockenheim , Nurnbergring en ook Spa mag je bij ieder weekend ticket een pitwalk doen. Enkel in Silverstone (waar we in juli naartoe geweest zijn) was er geen pitwalk , zogezegd voor de veiligheid !!! Als je gemiddeld 320euro per race weekend uitgeeft , dan mag je daar wel wat voor terug krijgen mijn gedacht!!!! En je kan tennis niet vergelijken met F1 hé. Een pitwalk kan je dan ook niet vergelijken met de kleedkamer van de tennis hé , bij een pitwalk loop je dan wel in de pitstraat , maar zeker niet in de garage . Die zijn zeer goed afgesloten.

weeral een kl***race in Monza voor Ferrari
Reply With Quote
Old 09-09-2007, 20:48
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

pitwalk

waar haalt vigneron zijn info vandaan dan ?
iK zou doodgraag nog es een pitwalk meemaken maar als het nu niet is zal het nooit meer zijn.
Is er iemand die mij PLEASE kan zeggen waar (op welke site) ik meer info kan vinden over een eventuele pitwalk?

Dank je

Last edited by Ferrari Forever; 09-09-2007 at 21:02.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 01:00
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Zijn er eigenlijk veel paddockers die naar de F1 gaan zien? Of toch die een heel weekend doen?
Ik zou normaal altijd op de camping zitten vanaf woensdagavond. Maar nu hebben diegenen dat normaal meegaan hun vakantie verkeerd gepland ...
Maar denk dat ik vanaf donderdagavond ga dan, om toch van het spektakel op't circuit niets gemist te hebben.
Old 10-09-2007, 11:13
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:
waar haalt vigneron zijn info vandaan dan ?
iK zou doodgraag nog es een pitwalk meemaken maar als het nu niet is zal het nooit meer zijn.
Is er iemand die mij PLEASE kan zeggen waar (op welke site) ik meer info kan vinden over een eventuele pitwalk?

Dank je
maak je geen zorgen maat , er is ZEKER geen pitwalk dit jaar in Spa.
jammer genoeg...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules