De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-07-2007, 16:42
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
"ONGELOOFLIJK. zoveel volk had ik niet verwacht"

Inderdaad, ik heb ze geteld. Op deze plaats staan ongeveer 80 personen. Een MASSA.
Er was gisteren woensdag 17.000 man op Spa. een cijfer dat ik heb gehoord via cateringmedewerkers. Beslissen jullie zelf maar hoe betrouwbaar je die bron vindt :-)

Dinsdag en ook vandaag donderdag waren er merkbaar minder mensen. Als het cijfer van woensdag klopt dan schat ik dat er dinsdag een kleine 5000 mensen waren en donderdag een kleine 9000 ... maar dat is een wild guess.
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 18:29
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Vanaf de busstop tot Les Combes stonden de mensen twee of drie rijen dik langs de hekken. Bij de busstop ook nog eens op het verhoog. Dan waren ook de tribunes tegenover de endurancepits redelijk goed gevuld tot vol. Dus een 15 à 20.000 personen is geen slechte gok van die cateringmensen.
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 20:24
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Grog-O,
ik begrijp niet waarom U zich op de pik getrapt voelt.
Er staat een foto met ... ...
... ... opmerkingen pittig, puntig, de vinger op de wonde leggend. Ik geniet er bijna altijd van.
Grog-O ken ik niet, maar ik neem aan dat je het tegen mij hebt
Als ik je een goede raad mag geven, rechtsonderaan het bericht staat er een vakje met quote, da's handiger voor de lezer.

En ja, ik moet Raikkie nog altijd gelijk geven, 17 000 man is nog altijd wat meer als 80 man Maar goed, zand erover
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 21:10
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Inderdaad, Grog-O had Grig-O moeten zijn. Hopelijk wordt ik voor deze type fout niet gestenigd!
Bedankt voor de goede raad, maar ik ben een computer dummie.
Maar bij een dienst hoort een wederdienst: ik ben volledig open om U goede raad te geven in het schatten van toeschouwers, want daar ben ik wel competent in.
En neem van mij vrijblijvend aan dat wanneer de cateringmedewerkers 17.000 toeschouwers schatten, dat het er effectief 6000 à 7000 waren. Ik heb zeer dikwijls met catering mensen te doen en ze schatten altijd 2 à 3 maal te veel. Trouwens de enige, die het kan weten is de man, welke de kassa in handen heeft. En het standgeld dat de cateraar moet betalen is in functie van het aantal verklaarde toeschouwers. Zodus ...
Verder doorbomend op het aantal toeschouwers: vanaf de busstop tot aan Les Combes 2 à 3 rijen dik (amaai, ik betrap er mij op, dat ik de goede raad opnieuw in de wind geslagen heb). Ik weet niet hoe ver deze afstand is, maar als ze 1 kilometer zou zijn, dan hebben we 2.500 toeschouwers daar (één persoon neemt 1 meter in de breedte in - schouderbreedte is gemiddeld 70cm). En de oude tribune tegenover de oude pits (ik ben reeds zeer vele jaren niet meer op Francorchamps geweest, maar op beelden te zien is deze tribune nog exact dezelfde als 30 jaren terug) heeft ongeveer 3500 plaatsen als ze VOLLEDIG vol is.
Ik heb het vroeger reeds eens geschreven: geloof nooit de toeschouwersaantallen opgegeven door organisatoren, televisie of pers, want ze eten allemaal uit dezelfde pot. De eersten overdrijven zeer bewust en de anderen stellen zich nooit kritisch op, want hun credential card zou kunnen geweigerd worden. Eén van de weinige uitzonderingen hierop is Auto Hebdo, welke de OFFICIEEL aangekondigde 120.000 toeschouwers sterk in vraag stelde bij de F1 in Bahrein door erop te wijzen dat "hoe kunnen daar 120.000 toeschouwers geweest zijn als twee derden van de tribunes leeg waren ?"
Aaaah Raikkie: ja, nu heb ik hem. Oef, dat was even paniek. Ik dacht dat Altzheimer reeds in de buurt was.
Hiermee is voor mij dit discussiepunt afgesloten, want ik ben niet zeker, dat dit enige forum lezer interesseert, tenzij misschien het vinnige steekspel tussen ons twee. Mij was dit duel toch wel zeer aangenaam.
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 21:22
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Mij was dit duel toch wel zeer aangenaam

-----

Ik stond bij de 25u Fun Cup ook aan die muur in Stavelot, maar na enkele minuten kwamen er enkele baancommissarissen aan die ons met fluitsignalen wegstuurden Eén zonderling van ongeveer 7 jaar bleef staan aan die muur.
(Waarom trok niemand zich iets aan van die jongen???)
Toen ik terug richting Busstop... excuseer, la Nouvelle Chicane liep, zag ik dan toch iemand van de veiligheid (op een motor, hoe veilig tussen al die mensen) zich begeven richting Stavelot.

Verbaast mij dat je er nu zomaar kan lopen, zonder dat er ook maar iemand bezwaar tegen heeft

Last edited by Grig-O; 12-07-2007 at 21:28.
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 21:54
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie

Mag ik ff doen waar ik goed in ben? Namelijk het stellen van stomme vragen

Ik heb woensdag gemerkt dat torro rosso met een groen achterlicht rijd, is dat altijd al zo geweest of heeft dat een speciale betekenis Weet het ben een n00b als het op sommige dingen aankomt

al dank bij voorbaat
Grtz
Volano
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 22:09
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Heb een leuke tijd gehad op Spa met de F1 testen, hoewel ik het niet zo leuk had gevonden als ik ervoor had moeten betalen. Gewoon belachelijk dat de toegang beperkt werd op het circuit. Tijdens de FIA GT testdag was alles overal bereikbaar. Die wagens zijn niet gevaarlijk genoeg misschien?

Ik was verbaasd over de grote opkomst, vooral op woensdag, hoewel er toen bijzonder weinig gereden werd, vooral in de namiddag. Misschien dat daardoor de aantallen vandaag wat minder waren!

De gekende dikkenekkerij uit de F1 vierde weer hoogtij. Security met honden, patrouilles van de flikken, zelden gezien En toch is Bernie zijn imperium niet waterdicht, alleszins niet bij de testen De arrogantie van de meeste teams kent geen grenzen, een kleine blik op de garages vanaf de paddock was al genoeg om de deuren te sluiten. We zouden zo eens moeten zien dat ze banden aan het wassen zijn! idioten De jongere lichting van rijders valt gelukkig mee en doen nog hun best voor de fans, wat van een hoop andere rijders niet kan gezegd worden. Mij is voor de zoveelste keer duidelijk geworden dat de F1 zijn fans als stront behandelt, er kan gewoon niks extra vanaf. Ze vergeten duidelijk wie de sport mee groot maakt, wie hun merchandise koopt etc...

Al bij al een zeer goedkope en langdurende F1 ervaring rijker
Ik heb echter een vermoeden dat we de F1 niet gauw terug zien voor testen op Spa...
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 22:13
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Volano View Post

Ik heb woensdag gemerkt dat torro rosso met een groen achterlicht rijd, is dat altijd al zo geweest of heeft dat een speciale betekenis Weet het ben een n00b als het op sommige dingen aankomt

al dank bij voorbaat
Grtz
Volano
Er zijn geen stomme vragen. Aleen stomme antwoorden. Hier komt het.

Wanneer hij het groene achterlicht op heeft, mag men hem voorbijgaan. Wanneer het rood is moet men erachter blijven.
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 22:31
alainpiot alainpiot is offline
De Paddock Rookie

groen licht

spyker dinsdag ook als het droog was groen licht. waarom weet ik niet.
Quote:

al dank bij voorbaat
Grtz
Volano
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 22:34
alainpiot alainpiot is offline
De Paddock Rookie

groot gelyk heb je !! en die barichello, wat een arrogante kwal. En ja de deurtjes werden direct dicht getrokken wanneer men richting inside box wou kijken. By sommigen geraakte je zelfs niet aan de deur. er stond security bij.
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Heb een leuke tijd gehad op Spa met de F1 testen, hoewel ik het niet zo leuk had gevonden als ik ervoor had moeten betalen. Gewoon belachelijk dat de toegang beperkt werd op het circuit. Tijdens de FIA GT testdag was alles overal bereikbaar. Die wagens zijn niet gevaarlijk genoeg misschien?

Ik was verbaasd over de grote opkomst, vooral op woensdag, hoewel er toen bijzonder weinig gereden werd, vooral in de namiddag. Misschien dat daardoor de aantallen vandaag wat minder waren!

De gekende dikkenekkerij uit de F1 vierde weer hoogtij. Security met honden, patrouilles van de flikken, zelden gezien En toch is Bernie zijn imperium niet waterdicht, alleszins niet bij de testen De arrogantie van de meeste teams kent geen grenzen, een kleine blik op de garages vanaf de paddock was al genoeg om de deuren te sluiten. We zouden zo eens moeten zien dat ze banden aan het wassen zijn! idioten De jongere lichting van rijders valt gelukkig mee en doen nog hun best voor de fans, wat van een hoop andere rijders niet kan gezegd worden. Mij is voor de zoveelste keer duidelijk geworden dat de F1 zijn fans als stront behandelt, er kan gewoon niks extra vanaf. Ze vergeten duidelijk wie de sport mee groot maakt, wie hun merchandise koopt etc...

Al bij al een zeer goedkope en langdurende F1 ervaring rijker
Ik heb echter een vermoeden dat we de F1 niet gauw terug zien voor testen op Spa...
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 23:12
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Inderdaad, Grog-O had Grig-O moeten zijn. Hopelijk wordt ik voor deze type fout niet gestenigd!
Bedankt voor de goede raad, maar ik ben een computer dummie.
Maar bij een dienst hoort een wederdienst: ik ben volledig open om U goede raad te geven in het schatten van toeschouwers, want daar ben ik wel competent in.
En neem van mij vrijblijvend aan dat wanneer de cateringmedewerkers 17.000 toeschouwers schatten, dat het er effectief 6000 à 7000 waren. Ik heb zeer dikwijls met catering mensen te doen en ze schatten altijd 2 à 3 maal te veel. Trouwens de enige, die het kan weten is de man, welke de kassa in handen heeft. En het standgeld dat de cateraar moet betalen is in functie van het aantal verklaarde toeschouwers. Zodus ...
Verder doorbomend op het aantal toeschouwers: vanaf de busstop tot aan Les Combes 2 à 3 rijen dik (amaai, ik betrap er mij op, dat ik de goede raad opnieuw in de wind geslagen heb). Ik weet niet hoe ver deze afstand is, maar als ze 1 kilometer zou zijn, dan hebben we 2.500 toeschouwers daar (één persoon neemt 1 meter in de breedte in - schouderbreedte is gemiddeld 70cm). En de oude tribune tegenover de oude pits (ik ben reeds zeer vele jaren niet meer op Francorchamps geweest, maar op beelden te zien is deze tribune nog exact dezelfde als 30 jaren terug) heeft ongeveer 3500 plaatsen als ze VOLLEDIG vol is.
Ik heb het vroeger reeds eens geschreven: geloof nooit de toeschouwersaantallen opgegeven door organisatoren, televisie of pers, want ze eten allemaal uit dezelfde pot. De eersten overdrijven zeer bewust en de anderen stellen zich nooit kritisch op, want hun credential card zou kunnen geweigerd worden. Eén van de weinige uitzonderingen hierop is Auto Hebdo, welke de OFFICIEEL aangekondigde 120.000 toeschouwers sterk in vraag stelde bij de F1 in Bahrein door erop te wijzen dat "hoe kunnen daar 120.000 toeschouwers geweest zijn als twee derden van de tribunes leeg waren ?"
Aaaah Raikkie: ja, nu heb ik hem. Oef, dat was even paniek. Ik dacht dat Altzheimer reeds in de buurt was.
Hiermee is voor mij dit discussiepunt afgesloten, want ik ben niet zeker, dat dit enige forum lezer interesseert, tenzij misschien het vinnige steekspel tussen ons twee. Mij was dit duel toch wel zeer aangenaam.
Waar gaat dit nou over? "Ik ben de beste en iedereen zal het geweten hebben?" Jij gaat ervan uit dat er de bezoekersaantallen deze week in Spa flink overdreven worden door diegenen die er waren. Waarom ben jij er zo zeker van dat jij gelijk hebt? Van de busstop tot Les Combes... is een afstand van een goeie 3 kilometer, waarvan op circa 2,5 kilometer plaats is om te staan en de rest zijn tribunes en of plaatsen waar je niet kan komen. Ik tel tegenover de endurancepits maar liefst drie tribunes! Tenzij er sinds dinsdag plots twee tribunes verdwenen zijn in Spa. Je hebt daar de hele oude tribune, de overdekte tribune en dan nog de iets "nieuwere" tribune.. Capaciteit van alle tribunes samen: 9.000 wanneer vol.
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 05:29
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Zal ik ook effe meedoen, zonder getallen te noemen :
1e dag : schandalig weinig volk
2e dag : redelijk , maar zeker niet hetgeen hier gezegd is geweest.
3e dag : veel minder dan dag 2, toch wat meer dan dag 1

Heb ook het geluk gehad van in de paddock rond te lopen en daar viel het me toch op dat daar enorm veel mensen rondgelopen die geen snars kennen van het F1 wereldje...heb er zelfs gezien die handtekeningen aan het vragen waren aan techniekers die in overall rondliepen in de veronderstelling dat het piloten waren, amaai. Dan sluit men de paddock om de teams niet te storen, maar het zijn deze mensen (de meesten op uitnodiging, oa van ING en Bridgestone) die overal onder de voet lopen...

Ook veel arrogantie gezien bij sommige piloten, met Barrichello op kop, amaai, niet te geloven wat een arrogant kereltje dat is. Mobile-home stond tegenover de trucks van Honda (moest een afstand van +/- 10 meter overbruggen), zette een medewerker op de uitkijk die teken deed als er zich geen volk bevond in de omgeving van de mobile-home. Zo negeerde hij een gehandicapt jongetje dat daar misschien een uur op hem stond te wachten voor een foto, duwde het ventje bijna omver. Vindt dat de teams eigenlijk wat meer mogen doen aan het manieren leren van hun rijders. Dan zijn Alonso, Raikkonen, Kubica, Button, Fiscichella en vooral Ralf Schumacher andere kerels. Lopen 10x keren de paddock op en af en hebben geen enkele moeite om een handtekening te geven of om te poseren voor een foto...
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 09:01
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Over die arrogante piloten? Jij vond Ralf Schumacher niet arrogant. Tegen Vigneron en co deed hij anders best lastig dinsdagavond. De ene keer kan een piloot supervriendelijk zijn en de andere keer arrogant. En de uitzonderingen zijn zo goed als altijd vriendelijk.

De rest van mijn mening werd hier al wel door anderen gepost (afsluiten circuit, paddocktoegang, parking....) en dat ga ik dan ook niet herhalen.
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 09:13
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Heb in het verleden ook wel gelezen dat Ralf Schumacher een arrogant ventje zou zijn, maar zowel dinsdag als woensdag is me daar niets , maar dan ook niets van opgevallen, in tegendeel zelfs, heeft verschillende malen de tijd genomen om met mensen te praten bij zijn mobile home. En wat Barrichello betreft, als je totaal geen respect hebt voor een gahandicapte neem me dan niet kwalijk dat die vanaf nu bij mij in de onderste la ligt...
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 09:15
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:

al dank bij voorbaat
Grtz
Volano
Wel inderdaad, het is zeker geen stomme vraag. Ook wij als doorgewinterde F1 kenners (kuch...kuch) hebben er de hele dinsdag en ook woensdagmorgen ons vragen over gesteld. Tot we deskundige hulp kregen en het raadsel werd opgelost. Eénmaal je de oplossing kent en je begint te kijken naar wie er dan met zulk groen licht rijdt dan werd het natuurlijk opeens overduidelijk ...

Eerst en vooral : weet dat het enkel verplicht is met een achterlicht te rijden in de regen. In droge omstandigheden is het een keuze van het team/piloot om een achterlicht te voeren.

Wie reed er dinsdag met een groen licht achterop? Giedo Vandergarde. Woensdag regende het en reden alle piloten met licht aan. En bij wie flikkerde het groene licht achterop? Vandergarde en Bourdais. De rest : rode licht.

De oplossing is dus : (tadaaa) niet-formule1 rijders voeren het groene licht terwijl de offciele formule 1 rijders (diegenen die het WK betwisten) het reguliere rode licht hebben.

De uitleg van Camso zou ook plausibel zijn maar dan heeft Vandergarde dat duidelijk niet begrepen want waarom knipper je met het groene licht in de Eau Rouge/Raidillion combinatie of bij het aanremmen van Las Combes als er 3 km achter je geen enkele andere wagen is? Gelukkig nam niemand de "raidillion invitatie" van Vandergarde ernstig! Niemand toch met nog twee gram verstand zal daar gaan inhalen op snelheid.

Last edited by buchinski; 13-07-2007 at 09:21.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules