De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 01-01-2007, 13:52
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik zou de luchthapper in de bumper met gaas dichtmaken, en niet met plasticcard. Alleen de uitsparingen voor de mistlichten mogen plasticcard krijgen. (Voor zover ik kan zien op de foto's van 1:1 tenminste).
Ik zou gaan voor een Motip kleur, omdat je dan een mooie match kan vinden met dat blauw. Misschien kan je een stukje van dat blauw printen en meenemen naar een Auto5 center om eens te vergelijken?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #17  
Old 02-01-2007, 19:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ik zou de luchthapper in de bumper met gaas dichtmaken, en niet met plasticcard. Alleen de uitsparingen voor de mistlichten mogen plasticcard krijgen. (Voor zover ik kan zien op de foto's van 1:1 tenminste).
Ik was daarover aan het twijfelen, maar mijn tweede idee was inderdaad dun gaas. Op de 1:1 foto is het niet zo goed te zien. Beetje wazig, maar als je logisch denkt, dan weet je wel dat dit niet kan toezitten.

De mistlichten zullen ofwel dichtgestopt worden, ofwel gewoon hun lampen krijgen. Hoewel dit niet aan te raden is bij een rallyauto, denk ik. Dus dan toch dichtmaken !!

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ik zou gaan voor een Motip kleur, omdat je dan een mooie match kan vinden met dat blauw.
Hier twijfel ik een beetje. Als je blauw gaat spuiten, dan zal je decals erover extra dik moeten zijn (dus een laag of twee wit eronder) anders gaat het erdoor schijnen. Maar om dat blauw dan overal als decals te zetten, neej das ook niet goed.

Misschien moet ik inderdaad dat blauw spuiten en witte uitsparingen voorzien waar die decals komen zodat ik niet onnodig veel witte decal moet "plakken". Ik heb hier bovendien twee bussen Motipblauw staan: RAL 5002 en RAL 5010. Dat wordt een keertje vergelijken.

Een laatste mogelijkheid is Flame voor de kar spannen. Maar ik ga diene mens zijn 2007 niet verknallen door hem zo'n decals te laten ontwerpen. Neej, als ik hem ga contacteren, dan is het voor de paar witte (oa namen). En misschien om stiekem nog eens een Toyota-setje te kopen...

Momenteel ben ik bezig met het los- en openmaken van die luchtgaten vooraan aan de wagen. Ik mag niet teveel wegsnijden onderaan want anders heb ik geen bevestiging meer voor het chassis. Bovendien zit daar ook dat wegsleephaakje en dat moet ik behouden...

Met wat geluk gaat deze vanavond al in de primer (laag 1 - wit)

Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)

Last edited by Loeten; 02-01-2007 at 19:16.
Reply With Quote
  #18  
Old 02-01-2007, 21:45
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
De mistlichten zullen ofwel dichtgestopt worden, ofwel gewoon hun lampen krijgen. Hoewel dit niet aan te raden is bij een rallyauto, denk ik. Dus dan toch dichtmaken !!
Dichtmaken is een betere keuze. Mistlichten op deze rallyauto zetten zou staan als een kemel op een koe.

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Hier twijfel ik een beetje. Als je blauw gaat spuiten, dan zal je decals erover extra dik moeten zijn (dus een laag of twee wit eronder) anders gaat het erdoor schijnen. Maar om dat blauw dan overal als decals te zetten, neej das ook niet goed.

Misschien moet ik inderdaad dat blauw spuiten en witte uitsparingen voorzien waar die decals komen zodat ik niet onnodig veel witte decal moet "plakken". Ik heb hier bovendien twee bussen Motipblauw staan: RAL 5002 en RAL 5010. Dat wordt een keertje vergelijken.
Bekijk je het niet vanuit een verkeerd standpunt? Je moet beginnen met de lichtste kleur, niet proberen om blauw te dekken met wit. Eigenlijk zou je dus moeten vertrekken vanaf wit, en dan afplakken wat je niet nodig hebt. Je krijgt dan automatisch je uitsparingen.
Niet simpel, maar je hebt nu ook niet bepaald de meest gemakkelijke livery uitgezocht
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #19  
Old 02-01-2007, 22:12
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Dichtmaken is een betere keuze. Mistlichten op deze rallyauto zetten zou staan als een kemel op een koe.
Gelijk heb je, dichtmaken !!

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Bekijk je het niet vanuit een verkeerd standpunt? Je moet beginnen met de lichtste kleur, niet proberen om blauw te dekken met wit. Eigenlijk zou je dus moeten vertrekken vanaf wit, en dan afplakken wat je niet nodig hebt. Je krijgt dan automatisch je uitsparingen.
Niet simpel, maar je hebt nu ook niet bepaald de meest gemakkelijke livery uitgezocht
Volgens mij is het ook zo dat ik het bedoel hoor, maar misschien leest het fout:

Quote:
Originally Posted by Loeten
Het blauw spuiten en witte uitsparingen voorzien
Afplakken dus, zoals jij zegt, is de goede weg. Je moet inderdaad ook altijd eerst de lichte kleuren zetten en later pas de donkere, anders dekt het niet of moeilijk.

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Niet simpel, maar je hebt nu ook niet bepaald de meest gemakkelijke livery uitgezocht
Klopt helemaal. We gaan het proberen. Lukt het niet, dan hoop ik dat Bart Pyck volgend jaar een makkelijkere livery gaat zetten. Die kerel heeft ieder jaar wat anders, dus hoop doet keven

Dank je voor je hulp !
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #20  
Old 04-01-2007, 22:42
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
De eerste lagen primer zitten erop. Vooraan de wagen is alles wat open moest, open gemaakt. De wagen is zo goed als klaar voor de eerste laklagen. Geen Tamiya ditmaal, maar Dupli Color (RAL 9010)

Ook hier zijn de foto's met de cam gemaakt





De andere onderdelen van de wagen kregen ook al wat primer. Ook hier ga ik weer het interieur moeten versnijden. Achterbank uithalen, dashboard aanpassen, stoeltjes vervangen, plasticcard toevoegen, ...

Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #21  
Old 04-01-2007, 22:52
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Dacht wel dat er een soort kader zat ipv de achterzetel, de hoederenplak zit er ook nog in, en er staat daar een metertje op voor de benzine

Last edited by scoobyfreak; 04-01-2007 at 22:55.
Reply With Quote
  #22  
Old 04-01-2007, 22:55
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Hier zie je de hoederenplank met meter (rechts)
Reply With Quote
  #23  
Old 04-01-2007, 23:51
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Aha, ik ga minder werk hebben dan ik dacht. Of juist niet... Kan ingewikkeld worden ook. Ik ga dat eens rustig moeten bekijken. Heb trouwens nog niet echt de referentiefoto's nagekeken. Iets wat ik voorzien had voor als ik verder deed. Soms kun je (zoals jij aangeeft) via die buitenzijdefoto's ook wat van de binnenkant te weten komen.

THANKS !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #24  
Old 05-01-2007, 14:13
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ben wel eens benieuwd naar het resultaat van deze wagen.
Heb je al nieuws over de decals ?
Reply With Quote
  #25  
Old 05-01-2007, 14:55
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Gèrre View Post
Ben wel eens benieuwd naar het resultaat van deze wagen.
Heb je al nieuws over de decals ?
Voorlopig hoorde ik nog niks van de CD-ROM met foto's. Maar ja, die kun je niet horen he Mijn nicht liet nog niks weten. Ze zou die CD-ROM bij mijn ouders afleveren als ze hem in bezit had. Mijn ouders komen straks en hebben daar niks over gezegd.

Ik zal dus nog eens een mailtje naar mijn nichtje sturen. Het is niet meteen een prioriteit aangezien ik eerst de decals van de Civic en de Lancer in orde wil hebben.

Grtzzz en dank je voor je interesse... De moeilijkste zaken komen nog.
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #26  
Old 10-01-2007, 23:38
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ook hier enkele pics:



__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #27  
Old 10-01-2007, 23:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Ook hier enkele pics:
Fototoestel ergens meegenomen of geleend?

Netjes gespoten. Ziet er keurig uit.

Reply With Quote
  #28  
Old 21-02-2007, 15:49
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Hey Loeten, hab je al tijd gehad naast de Luigi om dit eventjes verder te doen?

Mijn Mégane "Red Renault" voor ons slot 24u Spa is toegekomen! Ik mag er straks om naar de post!

G.
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 21-02-2007, 17:33
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Hey Loeten, hab je al tijd gehad naast de Luigi om dit eventjes verder te doen?

Mijn Mégane "Red Renault" voor ons slot 24u Spa is toegekomen! Ik mag er straks om naar de post!

G.

Aaha spannend, ik ga meevolgen hoor!!

Hier ligt de Mégane stil. Ik wacht ng steeds op de foto's om er decals van te maken. De binnenzijde heb ik nog geen zin in. Maar dat komt wel als het Belgisch Rallyseizoen helemaal gestart is (regionaal dan)

Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #30  
Old 22-02-2007, 21:25
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Het grappige is nu dat ik vandaag via msn te horen kreeg dat de CD-ROM met de Lakebos-foto's bij mijn nicht ligt. ik ga die binnenkort ophalen. Daarna zal er vast shot in deze zaak komen...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.