De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 01-07-2005, 14:28
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 136
2005 GP Frankrijk

...en nu stoppen over Indy, terug naar de essentie, de F1 Sport!

2005 GP Frankrijk, 2de training in progress, Ferraris heel snel, evenals Renault, er is *iets* met Raikonnen gebeurd (Stop in 2de sector), Montoya pas 5de...

14:30 Raikonnen terug in pits, geen idee onder eigen kracht

Halve sec tussen Barri en Monty plaats 4 & 5, eerste vier zijn in de 1.15

Nog 10 min, Monty op kop, met een ferrari, een renault, vlakbij, allemaal in 0.2s.
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000

Last edited by AlesiRed27; 01-07-2005 at 14:51.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-07-2005, 15:50
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Leukste Demerstadje in Limburg
Posts: 135
1 alonso
2 raikonen
3 m. Schumacher

en nu de vlaggen boven het zege podium nog juist hangen, .....
__________________
BEEN THERE, DONE THAT, GOT THE T-SHIRT.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-07-2005, 16:14
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by dulu
en nu de vlaggen boven het zege podium nog juist hangen, .....
Haha, het was u blijkbaar ook opgevallen! Die Finse vlag helemaal rechts daar...

Voor de rest vond ik het maar een saaie race. Er waren bijna geen inhaalmanoevres en de eerste 3 reden toch vrij makkelijk weg van de rest.

En Kimi, van de 13de plaats oprukken naar de 2de...het moet gezegd dat het aan de knappe strategie van McLaren ligt.
Jammer dat de wagen van Montoya er de brui aan gegeven heeft. Vraag me af waar het aan lag...

Maar ik ben content, Kimi is tweede...al blijft het verschil tussen hem en Alonso wel groeien in het kampioenschap.

Op naar Silverstone!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #4  
Old 03-07-2005, 16:24
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Oh waren die verkeerd? Dat was me nu niet meteen opgevallen, alleen wel dat ze heel snel weer weg waren

Bij de commentaar op Canvas is er toch weer een beetje geblunderd. Toen Fisico binnenkwam voor zijn eerste stop bijvoorbeeld. Die duurde wel heel lang (seconde of 12-13), en bij 'fuel prediction' kwam er ook iets op van 139l bijgetankt. Is de tankinhoud al niet gelimmiteerd op een kleinere inhoud dan 139 liter?
Sowieso kon het niet juist zijn, want de brandstofslag ging pas na 7 seconden in de wagen! En zijn volgende twee pitstops zijn natuurlijk ook een verwijzing. Jammer voor Fisico dat bij zijn laatste stop dan ook nog eens zijn motor afslaat, want hij was toch wel goed aan het rijden vond ik, maar toch wel een heel stuk achter zijn teammaat!

Die voorvalletjes bij Fisico waren natuurlijk ook goed voor Jenson, die nu eindelijk punten scoort na al die voorvalletjes in dit rare seizoen.
Sato was in't begin wel sterk bezig, maar moest dan toch een keertje te laat remmen.
Hij is nog een tweede keer in de grindbak gegaan, maar dat zag er wel wat anders uit, ineens een smak olie op zijn camera.

En deze keer waren het niet de Michelins die problemen hadden, maar wel twee Bridgestone's die openscheurden. Wel op heel korte tijd bij de Minardi's, misschien een totaal verkeerde afstelling? Maar Albers heeft er wel een heel zware klap aan over gehouden!

Weet er iemand wat het probleem was bij Montoya? Ik dacht eerst dat hij enkele (lage) versnelling kwijt gespeeld was. Maar het zou ook de aandrijving kunnen zijn?
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 03-07-2005, 16:43
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Die schatting gebeurt op basis van +/- tijd van pitstop * debiet van tankinstallatie.

Zijn stint was wel langer, maar dat was maar 3 ronden.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-07-2005, 19:30
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
niets gezien, maar blijkbaar ook niets gemist.

Relatief onbeduidende GP; in de tussenstand verandert nauwelijks iets.
Villeneuve op P8 ? Nouja. Enkele ups en heel veel downs zeker ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-07-2005, 22:26
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Ik zat nog zo slecht niet met mijn analyse van het probleem bij Montoya: blijkbaar zorgde een hydraulisch probleem voor het verliezen van de bestuurbekrachtiging én de versnelling. Jammer want hij was sterk bezig!

En Villeneuve P8, mja hij reed een kleurloze race, maar Montoya eruit, Massa eruit, Sato die twee keer naast de baan kwam.
Enkel Barrichello achter hem, daar weet ik nu zelf de verklaring niet meteen voor, want hij was toch ook niet slecht aan de race begonnen.
Ah, blijkbaar had hij nogal te kampen met remproblemen.

Het viel mij wel meteen op hoeveel volk er wel niet zat. Maar dan ff later kregen we al te horen dat alle werknemers van Renault France aanwezig waren, dat waren toch al zo'n 6000 extra toeschouwers, die bovendien de tribunes nogal blauw-geel deden kleuren.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #8  
Old 04-07-2005, 10:12
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Ik heb de race niet gezien, maar als ik de uitslag bekijk, doe ik mij een aantal bedenkingen:
* Williams onderaan in de lijst tussen de Jordans?!
* Red Bull ook ver uit de buurt van punten
* Barrichello stond toch 5de op start grid, maar 9de in de race?
Reply With Quote
  #9  
Old 04-07-2005, 11:48
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Gp van Frankrijk, een normaal verlopen GP.
Dit is toch een contrast met de GP van de USA.
de dag na de race is dit post n°8.
Bij de tread van de GP USA zitten we ver over de 300 ...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #10  
Old 04-07-2005, 11:59
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by A.J.
Gp van Frankrijk, een normaal verlopen GP.
Dit is toch een contrast met de GP van de USA.
de dag na de race is dit post n°8.
Bij de tread van de GP USA zitten we ver over de 300 ...
veel is er dan ook niet over te zeggen. Dit was de saaiste gp in een lange tijd. Er is helemaal niks gebeurd, enkele Sato buiten beschouwing gelaten.
Kan me nu al niks speciaals meer herinneren :s
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 04-07-2005, 13:07
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Zijn we niet allemaal blij dat er nog iemand als Sato meedoet?

Inhaalmanoeuvre op Barrichello was prachtig
Daarna heel snel inlopen op Trulli
Een beetje overmoedig geworden bij het proberen, maar toch mooi geprobeerd.
Ik vind Sato nog steeds een spectaculaire rijder en geen grijze mus.
Zo hebben we er meer nodig (zou de kijkcijfers alvast ten goede komen)
Reply With Quote
  #12  
Old 04-07-2005, 13:16
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Heb twee derde van de race in fast forward mode bekeken, het enige potentiële inhaalmaneuver van de Heer M. Schumacher op de Heer J. Trulli werd dan nog in de pits beslecht. De Heer K. Raikkönen heeft zijn podiumplaats voor een groot deel te danken aan, in zijn geval, een gebrek aan pitstops. Het zal wel allemaal nostalgie zijn en een deel van jullie zal me ongetwijfeld voor ouwe zagevent verslijten, maar ik begin toch zo stilaan te verlangen naar de tijd toen pitstops gemaakt werden uit noodzaak en geen onderdeel waren van een strategie. In die tijd gingen banden normaal gesproken een hele race mee en was ook de benzinetank voldoende ruim bemeten om 300km zonder bijtanken af te leggen.

Deze GP van Frankrijk verdient dan ook niet meer posts, ik vraag me trouwens af of er, behalve het aantal deelnemers, meer te zien was dan in Indianapolis. Tot voor de GP van de USA leek het seizoen 2005 nog kans te maken op het "grand cru" label.
Nu is het op naar de volgende onder het motto "ander en beter".

@selespeed: inderdaad, Sato is de acrobaat in het circus die voor enig amusement kan zorgen in onvervalste kamikazestijl
Reply With Quote
  #13  
Old 04-07-2005, 13:31
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Ik he me weer blauw geërgerd aan alle pech die Fisico ten deel is gevallen en Alonso bespaard blijft...
Reply With Quote
  #14  
Old 04-07-2005, 14:07
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 136
Nog vaststellingen:

* Het ziet er naar uit dat de McLarens echt wel de snelste wagens zijn, onafhankelijk van circuit (getuige 3de plaats Kimi in de Q. met heel wat meer fuel aan boord)
* Montoya is, behoudens technische problemen, zeer snel.

Als Alonso zijn WDC wil halen zal hij toch steeds minstens 2de moeten worden, en mag hij nog enkele (niet veel) 3de plaatsen behalen, als je er van uit gaat dat Kimi alles wint. Met een snelle Montoya kan dat nog wel problemen opleveren. Het is hoog tijd dat Fisi mee vooraan rijdt, niet enkel voor punten te sprokkelen/de Macs een hak te zetten, maar ook voor z'n eigenwaarde. Wat een pech heeft die vent nou? Net Alesi begin jaren '90 bij Ferrari.

Ferrari heeft hier een flinke tik gekregen, onafhankelijk van de 3de plaats van MSC. Als Fonzo niet had gelost in de laatste stint stond ook MSC op een ronde.

Wat is me ook nog opgevallen? Een "stopsel" op de baan a la Trulli (respect, hij rijdt er dan toch maar en houdt z'n positie) marcheert bangelijk goed. Een mogelijke Renault strategie zou vanaf nu de volgende kunnen zijn: Fisi steeds op een stop meer laten vertrekken zodat hij in de quals mogelijk voor de Macs kan uitkomen. Als je in de eerste stint het veld een halve minuut ophoudt gedurende een ronde of 12, en je teammaat kan wegrijden (als als als) dan win je de GP met een auto die niet de beste is.

't Wordt nog spannend. Ik vermoed wel dat McLaren snelheid boven bedrijfszekerheid aan't zetten is, in de hoop het kampioenschap te pakken. Die auto is zo snel, maar kijk... beide macs hadden weeral technische troubles dit weekend. Een afgeschreven Mercedesblok en hydrolische problemen. Ik zie Kimi nog 1 of 2 keer niet finishen, Fonzo echter, die is zo sterk bezig, mogelijk nog 1 uitvallertje.

Ik schat de kansen Kimi vs Fonzo 50/50.
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000
Reply With Quote
  #15  
Old 04-07-2005, 17:14
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Ik he me weer blauw geërgerd aan alle pech die Fisico ten deel is gevallen en Alonso bespaard blijft...
een motor laten stilvallen als je uit de pits vertrekt is niet zo meteen pech denk ik...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.