De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 31-12-2004, 14:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Talking Ferrari goes Nascar

Soms heb je van die berichten op het net staan waarbij je een glimlach niet kunt onderdrukken. Vanuit Italië komen berichten dat ene Ferrari bezig is met de ontwikkeling van een Nascar motor. Het bedrijf HPE, onder leiding van Piero Ferrari, is bezig aan dit project. Die Piero schijnt op een bepaalde manier familie te zijn van de overleden Enzo. Vraag me niet hoe, dat is iets voor de Ferrari specialisten

HPE werkt o.a. voor Ferrari en Maserati. Allemaal fijne en edele techniek. Nu dus op lompe gietijzeren blok, bullet proof

Overigens schijn mensen van een bepaald Nascar team in Modena aanwezig te zijn om te helpen bij dit project. Een wonderbaarlijk verhaal of gerucht, de tijd zal het leren.

De reden voor dit mogelijke project? Gaat Ferrari weer dreigen met een uitstap uit de F1 zoals eind jaren tachtig? Destijds hebben ze een Indycar ontwikkeld en ik meen zelfs getest.

We zullen het eens gaan volgen......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-12-2004, 14:24
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Dan zal ferrari toch eerst wel een fabriek in Amerika moeten bouwen. Anders kom je er zomaar niet in.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2004, 14:51
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik heb het bericht gisteren ook gelezen, maar vond het zo onwaarschijnlijk dat ik het hier niet heb gepost.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-12-2004, 16:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Re: Ferrari goes Nascar

Quote:
Originally posted by Mark
Die Piero schijnt op een bepaalde manier familie te zijn van de overleden Enzo. Vraag me niet hoe, dat is iets voor de Ferrari specialisten
Als je Piero Lardi Ferrari bedoelt is het de "onechte" zoon van Enzo, die hij verwerkt heeft bij zijn maitresse (die zal dan wel Lardi geheten hebben zeker) en na de dood van zijn vrouw officiëel aanvaard heeft als zijn eigen zoon...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 31-12-2004, 17:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Re: Ferrari goes Nascar

Quote:
Originally posted by Sennake
Als je Piero Lardi Ferrari bedoelt is het de "onechte" zoon van Enzo, die hij verwerkt heeft bij zijn maitresse (die zal dan wel Lardi geheten hebben zeker) en na de dood van zijn vrouw officiëel aanvaard heeft als zijn eigen zoon...
Ach bastaards komen in elke goede famile voor Deze "bastaard" is trouwens goed terecht gekomen

Heb eens wat zitten Googlen en "Ferrari goes Nascar" klinkt opeens een stuk aannemelijker.

Ten eerste het bedrijf: HPE HIGH PERFORMANCE ENGINEERING s.r.l.

De website werkt voor geen meter maar dat houdt ons niet tegen. Via diverse links kom je toch wel wat te weten over dit bedrijf en Piero. Piero is de vice-president van Ferrari s.p.a. ........de grote man daar is Luca Cordero Di Montezemolo. Kijk die kennen we allemaal wel

Als ik het financiële plaatje goed lees heeft Piero 10% van de aandelen van Ferrari s.p.a. in handen. Ben geen boekhouder maar Ferrari heeft in 2002 een omzet gehad van 841 miljoen Euro ........en maar een winst van 72.455 Euro. Financiële experts kunnen wellicht verklaren dat er meer winst is gemaakt maar dat zoiets verdwijnt via alle holding structuren e.d

Behalve vice-president van Ferrari is Piero Ferrari president van HPE. Het bedrijft heeft als taken het ontwerpen van krachtbronnen voor wagens en motors plus nog enkele andere consultant- en designwerkzaamheden voor de automotive industrie. Uit diverse stukjes die ik heb gelezen krijg ik wel het idee dat er een band bestaat tussen Ferrari s.p.a. en HPE. Nu weet ik niet of HPE werkt voor de straatwagen divisie en/of sport afdeling van Ferrari.

Een van de produkten waar HPE dit jaar aan heeft meegwerkt is de Terra Modena SX2 50cc Supermoto bike

Het begon allemaal als een lekkere Italiaanse cowboy-roddel.............maar er kon toch weleens iets meer achter schuilen dan wij simpele forummers kunnen vermoeden.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-12-2004, 18:09
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Piero heeft trouwens een belangrijke rol gespeekd in het tot staan komen van de Ferrari 333SP.

En de kleine netto winst: ontwikkelingskosten voor de nieuwe modellen van zowel Ferrari zelf als Maserati zouden hier een rol in spelen.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #7  
Old 31-12-2004, 18:38
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Re: Ferrari goes Nascar

Quote:
Originally posted by Mark


De reden voor dit mogelijke project? Gaat Ferrari weer dreigen met een uitstap uit de F1 zoals eind jaren tachtig? Destijds hebben ze een Indycar ontwikkeld en ik meen zelfs getest.

We zullen het eens gaan volgen......
heeft ferrari al niet gedreigd met een uitstap uit de f1? meer bepaald naar het GPWC? samen met de andere constructeurs uit de F1...
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 06-01-2005, 21:55
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Een motor voor de aandrijving van een DP?
Reply With Quote
  #9  
Old 08-01-2005, 21:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by raceboy
Dan zal ferrari toch eerst wel een fabriek in Amerika moeten bouwen. Anders kom je er zomaar niet in.
Het bedrijf HPE gaat wellicht consultant spelen of know-how leveren aan een van de bestaande conctructeurs. Het bericht duikt nu ook op de pagina jayski. Meest logische kandidaat is Chevrolet (onderdeel GM). GM heeft weer een belang in FIAT.....en ze komen we weer uit bij HPE

Wat betreft de pagina's Jayski, dat is fenomeen op zich.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2005, 16:07
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Mark


Wat betreft de pagina's Jayski, dat is fenomeen op zich.
Schijnt wel een goede website te zijn, ondanks dat de website grafisch gezien uit het jaar 0 komt.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2005, 17:26
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by FIRE
Schijnt wel een goede website te zijn, ondanks dat de website grafisch gezien uit het jaar 0 komt.
en dan? liever een website met alleen maar interessante tekst dan een grafisch hoogstandje met ales wat je overal vind hoor. Trouwens ' goed' is wel onrecht voor jayski. Dat is een soort autosport. com voor nascar
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2005, 18:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by raceboy
en dan? liever een website met alleen maar interessante tekst dan een grafisch hoogstandje met ales wat je overal vind hoor. Trouwens ' goed' is wel onrecht voor jayski. Dat is een soort autosport. com voor nascar
Zie maar naar forix.com. Vroeger was het grafisch below zero, maar het trok wel volk. Nu is het grafisch iets beter, met dezelfde inhoud. De inhoud is van grootste belang. Een site mag dan wel knap zijn. Als ze geen inhoud biedt, moet ik het niet hebben.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2005, 20:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by raceboy
en dan? liever een website met alleen maar interessante tekst dan een grafisch hoogstandje met ales wat je overal vind hoor. Trouwens ' goed' is wel onrecht voor jayski. Dat is een soort autosport. com voor nascar
Natuurlijk is inhoud het belangrijkste, maar een site moet deze inhoud wel op een goede en overzichtelijk manier beschikbaar stellen en dat is iets wat naar mijn mening beter kan bij jayski.com.

Maar nu weer on-topic.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-01-2005, 22:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Niemand die een lampje ging branden bij het eerste bericht. Waarom zou een "Amerikaanse klant" bij het bedrijf HPE van Piero Ferrari een Nascar motor gaan ontwikkelen? Als ergens de technische reglementen stabiel zijn dan is het wel in Nascar-land. Het basisprincipe van die motoren stamt uit de jaren '70.

En nu opeens gaat men een nieuwe motor voor Nascar ontwikkelen? Dat klinkt wel heel onlogisch, of toch niet? Als je dan leest in de Autosport van 20-01-05 dat men binnen de Nascar regionen aan het denken is om de reglementen voor de motoren te herzien dan klinkt het hele verhaal opeens een stuk logischer.

Met de bestaande fabrikanten is men een overleg gestart om de toekomst van het motoren reglement te bepalen. De reden? Toyota begint steeds harder te kloppen op de Nascar voordeur. Toyota is al, met veel succes, actief in een van de feeder series van Nascar namelijk de Craftsman Truck Series.

Kijk, dan wordt het opeens een stuk logischer dat een team of fabrikant in contact komt met HPE voor het nodige consulting werk. Of je een verband mag leggen tussen het allereerste bericht en het bericht in de Autosport weet ik niet maar het klinkt wel logisch
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-01-2005, 14:43
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Mark
Niemand die een lampje ging branden bij het eerste bericht. Waarom zou een "Amerikaanse klant" bij het bedrijf HPE van Piero Ferrari een Nascar motor gaan ontwikkelen? Als ergens de technische reglementen stabiel zijn dan is het wel in Nascar-land. Het basisprincipe van die motoren stamt uit de jaren '70.

En nu opeens gaat men een nieuwe motor voor Nascar ontwikkelen? Dat klinkt wel heel onlogisch, of toch niet? Als je dan leest in de Autosport van 20-01-05 dat men binnen de Nascar regionen aan het denken is om de reglementen voor de motoren te herzien dan klinkt het hele verhaal opeens een stuk logischer.

Met de bestaande fabrikanten is men een overleg gestart om de toekomst van het motoren reglement te bepalen. De reden? Toyota begint steeds harder te kloppen op de Nascar voordeur. Toyota is al, met veel succes, actief in een van de feeder series van Nascar namelijk de Craftsman Truck Series.

Kijk, dan wordt het opeens een stuk logischer dat een team of fabrikant in contact komt met HPE voor het nodige consulting werk. Of je een verband mag leggen tussen het allereerste bericht en het bericht in de Autosport weet ik niet maar het klinkt wel logisch
Ook Dodge goes Europe: http://www.grandprix.com/ns/ns14158.html
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.