De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 20-11-2004, 11:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Endurance racen met een Evo 8

Het is weer winter, het is weer tijd om nieuwe cup-formules voor te stellen. De DNRT / Zomer Avond Competitie heeft het plan ontwikkeld om een Endurance klasse op te starten met de Mitsubishi Lancer EVO 8.

Een rare verschijning op de circuits in Europa, in Azië / Australië is dit wel een bekende verschijning. Zeer benieuwd wat Huub Vermeulen en consorten hiervan weten te maken. De klasse zou samen rijden met de Sakers en de BMW Compact klasse.............

Toch maar eens vrij vragen in het midden van de week als ze Zolder aandoen in 2005

Meer info op: http://www.dnrt.nl/

Daarnaast is men bezig om een Mini Endurance van de grond te krijgen. Na het mislukken van dit concept voor de sprints voor de nationale weekends is men nu aan het onderzoeken of het door de week wel zou kunnen lukken. We zullen zien................

Overigens is niet elk idee van de DNRT een succes, het concept van race en rally met een Subaru Impreza is geloof ik een stille dood gstorven.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-11-2004, 15:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Heb me eigenlijk altijd verbaast waarom er niet eerder een soort WRX - Evo Cup (zoals in verleden Ferrari-Porsche Challenge) opgestart is. Volgens mij kun je met een standaard (met kleine aanpassingen) Subaru WRX of Mitsubishi Evo aardig racen tegen redelijk lage kosten.

Last edited by FIRE; 20-11-2004 at 15:10.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-11-2004, 16:29
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Quote:
Originally posted by FIRE
Volgens mij kun je met een standaard (met kleine aanpassingen) Subaru WRX of Mitsubishi Evo aardig racen tegen redelijk lage kosten.
Wat betreft goedkoop kan ik je zeggen dat het met de Subaru niet zo is. Wat betreft de Evo kan ik niet meespreken. Voor de aankoop van de Volvo hebben we gekeken naar een WRX en de onderdelen zijn zo duur dat het voor ons althans onmogelijk was. Maar een Evo zou kunnen volgens goed ingelichte bron.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-11-2004, 01:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Tijdens de 24 uur van de Nürbugring 2004 reed er ook een Evo "nummer zoveel" mee, klik hier voor een foto .

Het Australische Procar Kampioenschap kent een categorie/klasse "production". Hierin tref je wel wat Evo's aan........allen heten ze daar anders.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-11-2004, 01:50
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
het is dus een Evo 8, ingezet door Recaro.

Quote:
Beim 24h-Rennen am Nürburgring vom 11. bis 13. Juni 2004 gingen vor rund 220.000 Besuchern 220 Fahrzeuge an den Start. Darunter waren auch vier Fahrzeuge im rot-blauen Renndesign der Keiper Recaro Gruppe. Alle 14 Fahrer der Gruppe gaben unter den erschwerten Bedingungen ihr Bestes: Sie fuhren durch das teilweise im Minutentakt wechselnde Wetter eines der anstrengendsten Rennen überhaupt. 24 Stunden, rund 3.240 Kilometer und 133 Runden später kam der gruppeneigene Porsche GT3 RS als Gesamtsechster durchs Ziel. Trotz technischer Probleme brachten es der Mitsubishi Evo VIII auf den Gesamtrang 59 und der Porsche Boxster S auf Gesamtrang 79. Der V8-STAR Jaguar schied nach einem Unfall aus.
U zocht dus deze




Last edited by Driesco; 21-11-2004 at 02:26.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-11-2004, 23:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Eindelijk weer eens cup die doorgaat

Quote:
De vorige week gepresenteerde EVO-8 MR-klasse blijkt levensvatbaar en gaat dus in 2005 op de circuits verschijnen. Inmiddels zijn er 10 definitieve toezeggers en nog een flink aantal echt serieuze geinteresseerden. www.pittalk.nl
Lijkt wel of de Mitsubishi in 2005 gaat doorbreken op de Europese circuits Dat gaat me vrije dagen kosten om in de week naar Zolder te gaan als de gasten van de Zomer Avond Competitie langskomen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-12-2004, 20:49
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Endurance racen met een Evo 8

Quote:
Originally posted by Mark

Daarnaast is men bezig om een Mini Endurance van de grond te krijgen. Na het mislukken van dit concept voor de sprints voor de nationale weekends is men nu aan het onderzoeken of het door de week wel zou kunnen lukken. We zullen zien................
Wat NAV, BMW Nederland en Frans Verschuur/Orbit niet is gelukt voor 2004 gaat wel door, in gewijzigde vorm, als het team van de DNRT gaat sleutelen aan het concept Oef, dat moet bij sommige blauwe balzers toch een mep in het gezicht zijn.

Quote:
De Mini Endurance Cup, een initiatief van DNRT, lijkt een succes te worden. Er zijn al 10 auto’s uitgeleverd en diverse serieuze gegadigden hebben een optie op een race-Mini genomen. www.autosport.nl
Die 10 Mini's die nu verkocht zijn, zijn dus al één jaar oud. Het zijn de Cup wagens die Verschuur/Orbit vorig jaar heeft geproduceerd. Na 17 stuks zijn ze destijds gestopt wegens het afblazen van de plannen voor 2004.

Dat gaat een leuk velden worden: Evo's 8, Mini's en de Sakers.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 10-12-2004, 21:17
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Re: Re: Endurance racen met een Evo 8

Quote:
Originally posted by Mark
Wat NAV, BMW Nederland en Frans Verschuur/Orbit niet is gelukt voor 2004 gaat wel door, in gewijzigde vorm, als het team van de DNRT gaat sleutelen aan het concept Oef, dat moet bij sommige blauwe balzers toch een mep in het gezicht zijn.
Die gedachte kwam ook direct bij mij op.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-12-2004, 21:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De eerste testrace ( Oschersleben, Winter Endurance Kampioenschap) van de Evo 8 zit erop, het mag een goed resultaat worden genoemd. Her en der zal er nog wel gesleuteld gaan worden aan die kisten maar dat hij "quick out of the box" is moge duidelijk zijn.

Onder droge omstandigheden was de Evo 8 maar 3 seconden trager dan een BRL-V6 wagen en dat op all weatherbanden. Aagezien het hier om een redelijke standaardwagen gaat mag dat niet verkeerd worden genoemd.

Hoe de Cup-versie er uiteindelijk uit gaat zien is mij niet bekend. De Z-A-C kennende zal daar niet veel poespas bij komen. Hou het simpel en betaalbaar. Iets trager dan een BRL-V6, voor Zolderse begrippen zou zo'n standaard Evo 8 onder de 1.50 moet duiken. Dat lijkt me niet verkeerd...........

Meer info op http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=1341
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-12-2004, 22:44
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
1.49 om juist te zijn op standaard banden. 1.43 behoort tot de mogelijkheden.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-01-2005, 22:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Dat gaat toch een leuke klasse worden...........de Unipart Endurance Cup 2005. In vroeger dagen exclusief voor het oude model Seat Ibiza TDI. Aangezien daar het aantal deelnemers dalende is, o.a. door de ouderdom van de wagens en het doorstromen van enkele teams / coureurs naar de nieuwe Seat Cup heeft de ZAC besloten om de Unipart Endurance Cup open te stellen voor andere merken wagens.

Wat kunnen we verwachten in 2005:
- Seat Ibiza TDI, oud model
- Mitsubishi Lancer Evo 8
- Mini, nieuw model
- Saker
- Porsche 944

Die laatste klasse gaat toch in de buurt komen van die ene zeer luxe vakantie per jaar

Quote:
De 944funcup is daarbij de enige ‘arrive &drive’ series in de Benelux. Zowel teams van maximaal 4 rijders op één Porsche 944 als solo rijders die nog geen team hebben kunnen zich aanmelden. De 944funcup is ideaal voor beginners en ook voor coureurs die door tijdgebrek in het verleden zijn gestopt. Mede omdat de prijs van ongeveer € 6000 per rijder voor een seizoen racen én laag is én gegarandeerd. http://www.pittalk.nl
60 wagens op een door-de-weekse dag? Legitieme reden om eens verlof aan te vragen als ze Zolder aandoen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 24-01-2005, 22:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De datums dat de Z-A-C naar België komt, alles uiteraard onder voorbehoud van wijzigingen

Dinsdag 12 april Motors? Zolder?
Woensdag 13 april Trainingsdag (alle auto's)? Zolder

Dinsdag 17 mei A Zolder
Woensdag 18 mei B Zolder

Dinsdag 21 juni Unipart Endurance Zolder
Woensdag 22 juni Motors? Zolder?

Maandag 18 juli A + B + Unipart (wedstrijd of training)? Spa
Dinsdag 19 juli A + B + Unipart (wedstrijd of training)? Spa

Dinsdag 02 augustus ??????????? Zolder ????????
Woensdag 03 augustus ??????????? Zolder ????????

link naar de kalender
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-06-2005, 22:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark
Dinsdag 21 juni Unipart Endurance Zolder
Dat is een heftig middagje geworden. Tekst + foto's van het ongeval zijn terug te vinden via: http://www.r-sracing.nl/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.