De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-10-2004, 14:52
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Een kleine bedenking voor Andy.

Als we allemaal zeer liberaal tot anarchistisch toe beginnen denken over verkeerswetten, dan worden de Eran-dagen overbodig.

Old 07-10-2004, 14:59
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by A.J.
We leven in een vrij land dus mogen we alle wetten overtreden zolang we nadat we gepakt worden de straf uitzitten. Zo simpel is het. Dat is democratie !
Correct, maar er zijn ook algemene sociale regels, algemene principes, zoals respect voor de medemens. Je kan te snel rijden, maar echt racen tegen +200kmh op een drukke wegen, is er echt wel over. Iedereen rijdt wel te snel, en wie gepakt wordt moet gestraft worden, maar zoals het in de Gumball gebeurt, vind ik het echt wel té. Je brengt daar de medemens meer in gevaar dan met 'simpele' overtredingen.
Reply With Quote
Old 07-10-2004, 17:27
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Start een POLL op ... wie zou hieraan willen meedoen ... wie niet ... en voor de rest ... geniet van die dikke bakken die wat rapper passeren dan normaal
Old 08-10-2004, 00:21
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Amaai, wat een moraalridders hier op de paddock !

Verkeersregels zijn er nu eenmaal maar wat je er mee doet is toch je eigen zaak.
Sorry A.J., maar dit vind ik er toch wel heel ver over.
Vanaf het moment dat je iemands leven in gevaar brengt, is dat niet meer je eigen zaak. En dat is nu net wat er met de Gumball aan de hand is; die mannen spelen met het leven van de andere weggebruikers.

Jouw stelling vat volgens mij echter wel perfect de mentaliteit van de Gumball-deelnemers samen : "Ik ben stinkend rijk, ik sjees als een zot met mijn exclusieve kar door Europa uit, de verkeersboetes die ik hierbij verzamel betaal ik met de glimlach, niemand kan mij wat maken, verkeersregels zijn er wel maar wat ik er mee doe is toch mijn eigen zaak."
Reply With Quote
Old 08-10-2004, 07:10
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by jan
Niet mee eens, wanneer je door het bewust overtreden van (verkeers)regels andere medemensen in (levens)gevaar brengt, is dat niet meer je eigen zaak, maar die van de ganse gemeenschap.
Ik heb in mijn post al eens vermeld naar de rokers, die doden dagelijks mensen in de ganse gemeenschap. Ook onschuldigen, als ik thuis kom na een avond uit stinkt heel het huis naar deze rokers. Maar dat kan want de gemeenschap heeft dit aanvaard zekers.Nu na zoveel jaar is men gestart met de verantwoordelijkheid bij de fabrikanten te verhalen. Nog niet in belgie, ze ontvangen te veel boetes (lees accijnzen) in brussel.

Quote:
Originally posted by jan

Dus heel cru gesteld, ik mag jou vermoorden als ik daarna maar gewoon 20 jaar in de gevangenis ga zitten
Is het zo niet, de moordenaar van veekeurder Van Otten vraagt nu al om een vervroegde vrijlating.

Quote:
Originally posted by jan

Als je 't mij vraagt zitten er hier toch enkele Paddockers die er bijzonder bedenkelijke meningen op na houden.

jan, die helemaal geen moraalridder is, maar toch van mening is dat niet alle grenzen overschreden kunnen worden
Als men al deze heisa wil vermijden waarom levert men in belgie dan de wagens niet af die max. 120Km/h kunnen. En waarom reizen de bedrijven van chip-tuning als paddestoelen uit de grond.(om sneller aan 70Km/h te geraken )
slechts 1 antwoord: money money money

Als wij allen brave moraalridders waren dan kon men de politie zijn winkeltje sluiten ofwel belastingen extra gaan betalen, als men moest weten hoeveel er jaarlijks in het bakje komt van boetes, duizelingwekkende bedragen

Last edited by Megane; 08-10-2004 at 07:12.
Reply With Quote
Old 08-10-2004, 08:29
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by Megane
Is het zo niet, de moordenaar van veekeurder Van Otten vraagt nu al om een vervroegde vrijlating.
Als we deze "logica" nog verder doortrekken, dan kunnen we zelfs de daden van Marc Dutroux nog goedpraten. Die arme jongen heeft alle gerechtelijke en maatschappelijke regels overtreden, maar hij heeft daarvoor ocharme ook al zoveel jaren in de gevangenis gezeten. Ja kijk, regels zijn er wel, maar wat hij er mee doet is toch wel Dutroux zijn zaak zeker!

Deze hele discussie zit in een doodlopend straatje. We zijn in een welles-nietes spelletje beland.

P.S. : er is wel nog een verschil tussen vervroegde vrijlating vragen en ze ook effectief krijgen. Vijfvoudig moordenaar Freddy Horion heeft al ettelijke keren zijn vervroegde vrijlating gevraagd. Dat is zijn recht, hij mag dat vragen. De commissie die hierover moet beslissen is daar echter wijselijk nog steeds niet op ingegaan.

Last edited by Baron; 08-10-2004 at 08:33.
Reply With Quote
Old 08-10-2004, 08:30
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

.

Last edited by Baron; 08-10-2004 at 08:32.
Reply With Quote
Old 08-10-2004, 09:39
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Baron

Deze hele discussie zit in een doodlopend straatje. We zijn in een welles-nietes spelletje beland.
Dat is ook zo. Je hebt tegenstanders en je hebt voorstanders van de Gumball. Aangezien deze twee groepen heel ver uiteenliggende meningen hebben worden de argumenten om hun gelijk te halen ook steeds verder gezocht en loopt dit uit tot een
discussie waarin toch nooit iedereen de zelfde mening zal krijgen. En maar goed ook want wat zou de wereld toch saai zijn als iedereen over alles hetzelfde dacht...
Old 08-10-2004, 13:45
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Dat is ook zo. Je hebt tegenstanders en je hebt voorstanders van de Gumball. Aangezien deze twee groepen heel ver uiteenliggende meningen hebben worden de argumenten om hun gelijk te halen ook steeds verder gezocht en loopt dit uit tot een
discussie waarin toch nooit iedereen de zelfde mening zal krijgen. En maar goed ook want wat zou de wereld toch saai zijn als iedereen over alles hetzelfde dacht...
Juist Andy.

Over de dingen die hun tegenspreekt reageert men, over mijn rokers reageert men niet. ( voelt men zich aangesproken)

Allé dit was mijne laatste post in deze thread.
Reply With Quote
Old 09-10-2004, 00:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Megane
Juist Andy.

Over de dingen die hun tegenspreekt reageert men, over mijn rokers reageert men niet. ( voelt men zich aangesproken)

Allé dit was mijne laatste post in deze thread.
'k voel met niet aangesproken hoor
Maar zoals reeds eerder gezegd, kunnen we nog wel een pagina of 10 doorgaan. Maar ik sluit me aan bij Andy, kijk, vinden we toch weeral een punt waar we het over eens zijn
Reply With Quote
Old 20-02-2005, 03:28
Pascal Pascal is offline
A4993

Een aanvraag van de organisatoren van de Gumball 3000 Rally om op 14/05/2005 een aankomst et organiseren op de Brusselse Grote Markt werd door het Brusselse schepencollege geweigerd. SP.A-kamerlid Flor Koninckx drong hierop aan. Hij hoopt dat het Brusselse schepencollege hiermee een voorbeeld stelde voor de andere gemeentebesturen.
Hij zal er bij de minister van Binnenlandse Zaken, Dewael, op aandringen om ook andere gemeenten te vragen om samenwerking met de Gumball 3000 te weigeren of verbieden.

Bron : HBVL 18/02/2005

Nuja, het verbieden aan de organisatoren wil niet zeggen dat ze niet komen. De bal is echter aan het rollen. Ben eens benieuwd hoe het verder moet...

C U
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 20:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Voor de Belgische blauwhemden

Quote:
BRUSSEL De Belgische politie is hard
opgetreden tegen de deelnemers van de
Gumball Race.In deze wedstrijd racen
steenrijke automobilisten door Europa
in sportwagens en limousines.

De opvallendste controle was op de E42.
De snelweg werd afgezet en alle auto's
werden over een parkeerplaats geleid.Er
werden 182 deelnemers gecontroleerd;51
auto's reden te snel.Ook elders op de
route waren er controle's.In totaal
raakten 18 mensen hun rijbewijs kwijt.

De race startte gisteren in Londen met
beroemdheden als Daryl Hannah,Johnny
Knoxville en Quentin Tarantino.Vrijdag
is de finish in Monaco.

Nos Teletekst, 15-05-05
Meer info is ook te lezen op http://frontpage.fok.nl/nieuws/54029
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 21:09
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Leve de Flikken
Old 15-05-2005, 21:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
ja een boete van 175€, daar heb je die mannen mee. super-idioot spillie was ook weer van de partij.

*the views above are solely those of the writer*

Reply With Quote
Old 15-05-2005, 21:43
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ze zijn ook hun rijbewijs kwijt he, race

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules