![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Toyota naar de DTM ?
Volgende wat hier staat is redelijk speculatief, op een aantal feiten na............. het is een gedachte die zo bij mij op komt borrelen.........
De deelname van Toyota is volledig gebaseerd op geruchten, van officiele zijde hebben we daar nog niks van terug gezien. Er zijn echter wel feiten en "halve feitjes" die er op duiden dat Toyota, in welke hoedanigheid dan ook, met een project bezig is. Of dat project DTM is, is ook een veronderstelling. Feit 1: De aankoop van een enorme lap grond in de buurt van de Nurburgring Feit 2: Het stopzetten van de ondersteuning aan de diverse Yaris-cups, onder het mom van importeurs die het F1 project gaan steunen. Raar, want het F1 project liep al toen de Yaris Cups gestart werden Feit 3: Toyota is niet meer actief op het hoogste nivo met een "road going model" in wat voor klasse dan ook. Geen WRC, Le Mans of toerwagenklasse............... Gerucht 1: Leden van Zakspeed en Phoenix die ervan overtuigd zijn dat het Toyota gerucht klopt. Kun je dat lezen als: We hebben reeds een aanbod gekregen om daar te komen werken? Of nog sterker, Toyota is mijn volgende werkgever............. Daarnaast zou het marketing technisch ook welkom zijn. In Duitsland heeft Toyota een zeer degelijk en positief imago. Met dank aan al die ADAC-verkiezingen, sportief is een ander verhaal. Voor Fritsie in de straat zou een DTM project zeer aansprekend zijn. Kuck mal, meine DTM-look wagen mit Fuchsenschwanz F1 is goed om een algemeen marketing gevoel te creeren, maar je kunt het niet vlug naar een auto-model of doelgroep terug leiden. Dat is met een klasse als DTM wel goed mogelijk. Nogmaals, het zijn speculaties maar een DTM project voor Toyota zou niet onlogisch klinken.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
|||
|
|||
Over feit 1: Toyota is heel actief op de Ring qua testen van proto's en drivetraining voor testpiloten, die lap grond kan dus gewoon uitbreiding van die activiteiten betekenen, want design en engineering van de Europese Toyota modellen wordt altijd intensiever er groter in Toyota Europe in Zaventem.
Over feit 2: Dat is waar, maar het F1 project en Yaris project zijn ongeveer op het zelfde moment echt beslist. De Yaris Cup was toch maar voor 2 à 3 jaar bedoeld en richt zich meer op lokale markten, F1 is toch wel een wereldwijd marketingproduct. Na 3 jaar Yaris Cup is het marketing effect op die lokale markten (België, Nederland, Duitsland, etc.) wel uitgespeeld. F1 zal nu enkele jaren het imago moeten bepalen. Over feit 3: Dat is een spijtig feit. Autosportliefhebbers willen niks liever dan Toyota in Le Mans, in de rally, DTM, ... Toyota is een schitterend autosportmerk met een mooie geschiedenis. Enkel F1 is wat mager voor ons. In de US tonen ze zich wel van verschillende kanten in de IRL, Toyota Atlantic, etc. Gerucht 1:Om er een gerucht (of misschien al een feit) aan toe te voegen: Toyota zou aan een sportwagen( voor op de weg) werken die wel eens hun stokoude Supra zou kunnen vervangen voor de JGTC races? Die sportwagen zal intensief op de Ring getest worden (feit 1), en zou dus wel eens in DTM terecht kunnen komen?? Blijven dromen, tot het de waarheid wordt! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Toch mooi he, dat gespeculeer ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
(Nog) geen Toyota, wel Audi als full-works team.
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Die R10 heet in Autosport wel de R9.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#6
|
||||
|
||||
euuhhmm....maar is hetnet DEUTSCHE tourenwagen manschafft
en de drie merken die nu meeriden zjn toch enkel duits....wat kan toyota daar dan komen zoeken....of heb ik iets gemist stel u voor de toyota avensis DTM ![]()
__________________
Dirt Devils racing team, BMW E30 ![]() |
#7
|
||||
|
||||
We zullen de hoofdredacteur maar eens op weg helpen
![]() Deutsche slaat niet op merken die aan het kampioenschap meedoen, maar aan het land waar de races (het grootste deel althans) worden gehouden. In een niet zo ver verleden deed Alfa mee aan dit kampioenschap. Trouwens hoe duits is Opel? Aangezien Opel op dit moment niet meer is dan een merknaam van GM. De Avensis zou trouwens een uitstekend model zijn om als uiterlijk te dienen voor een DTM buizen-frame. Big-volume cars en 4 deuren is de richting die de DTM inslaat voor 2004. Wellicht dat de DTM op die manier zijn echte oude glorie terug krijgt die het eind jaren '80 en begin jaren '90 had. DTM is fantastisch om te kijken maar ik, als lastige purist ![]() ![]() Of de simpele 190 Evo of BMW M3 of Stuck in een Audi.....those good old days.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
||||
|
||||
over dat hoofdredacteur zijn (ik ben 16 remember en dat ding is een theoretische status)
ah ja ik volg DTM nog mar een paar jaar...dus en ik leer ook graag dingen bij vandaar bedankt ![]()
__________________
Dirt Devils racing team, BMW E30 ![]() Last edited by fast freddy; 13-10-2003 at 21:00. |
#9
|
|||
|
|||
En hoe Duits is Mercedes nog na de fusie met Chrysler? Het oude DTM heeft zelfs ooit nog een Rover (Thim) en een Toyota Supra gezien... Zolder 84?
|
#10
|
||||
|
||||
woooww...toen was er zelfs nog geen sprake van mij
__________________
Dirt Devils racing team, BMW E30 ![]() |
#11
|
|||
|
|||
Het gerucht rond Toyota is mij dit weekend vanuit zeer goede bron bevestigd. het japanse merk zou in 2004 of 2005 naar de DTM komen...
Joost |
#12
|
||||
|
||||
amai, dat belooft.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
__________________
The end. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Wat dat betreft zijn DTM budgetten een fractie vergeleken bij de huidige F1 budgetten.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|