De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-07-2004, 11:20
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Zolder Super Prix

Hier een topic voor de resultaten en foto's van de Super Prix.

Eerste nieuwsfeit van vandaag is de pole voor Coronel in de Alfa Challenge.
Reply With Quote
Old 17-07-2004, 12:38
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ben donderdag het Tempo Team van Coronel gaan bezoeken tijdens de opbouw van hun indrukwekkende paviljoen. Toen mijn grote verbijstering snap ik eigenlijk niet zo goed waarom mensen zo neerkijken op de Super Prix. Zelden zo een fortuin aan prachtige vrachtwagens, mooie tenten, en wagens gezien. Als je ziet hoe bv het Tempo Team uitpakt, daar kunnen velen onder ons nog iets van leren. Wat ik mij wel afvraag en misschien kan Marchall daar een antwoord op geven: hoe komt het dat veel Nederlandse teams budgetten vinden om 2 of 3 wagens identiek te beletteren en in te zetten. Betalen die sponsors dan zo grote bedragen om de kosten van 2 of 3 wagens te dragen?
Reply With Quote
Old 17-07-2004, 12:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
ni moeilijk dat ze kunnen uitpakken

Quote:
Toegangskaarten voor het hele weekend kosten € 15 en in de voorverkoop € 12,50.
voor dat geld kan ik naar de 24 uren.

Reply With Quote
Old 17-07-2004, 13:02
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by raceboy
ni moeilijk dat ze kunnen uitpakken

voor dat geld kan ik naar de 24 uren.
Klopt, maar de top van de Nederlandse autosport is dit weekend aanwezig in Zolder. Dit is het beste wat men in Nederland, op gebied van autosport heeft.

Vergelijk het gerust met de Belgische supermeetings...

C U
Reply With Quote
Old 17-07-2004, 13:07
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by Pascal
Klopt, maar de top van de Nederlandse autosport is dit weekend aanwezig in Zolder. Dit is het beste wat men in Nederland, op gebied van autosport heeft.

C U
die aan de helft van de prijs zijn.
MMM ik lijk hier wel een beetje een Nederlander aan het worden.

Reply With Quote
Old 17-07-2004, 13:22
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco
Ik ben donderdag het Tempo Team van Coronel gaan bezoeken tijdens de opbouw van hun indrukwekkende paviljoen. Toen mijn grote verbijstering snap ik eigenlijk niet zo goed waarom mensen zo neerkijken op de Super Prix.
Neerkijken is niet echt het goede woord. Het grootste probleem is inderdaad de prijs, die voor 2 dagen evenveel is als voor de 4 dagen van de 24u. Bovendien steekt er niets echt bovenuit, zoals de Belcar tijdens de Supermeetings. En we zijn de afzetterij van de 'AIDS-race' ook nog niet vergeten...
Reply With Quote
Old 17-07-2004, 13:45
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

15 euro voor 2 dagen. Lang geleden dat jullie nog eens naar de voetbal, motocross, concert of cinema geweest zijn? Ik herriner me de tijd nog dat je 400 Bef moest betalen om de paddock in te mogen op Zolder en dat je uren moest aanschuiven om er in te kunnen. 15 euro is volgens mij een correcte prijs voor een event van dit niveau.
Reply With Quote
Old 17-07-2004, 13:53
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Lang geleden dat jullie nog eens naar de voetbal, motocross, concert of cinema geweest zijn?
Inderdaad Nee, je hebt eigenlijk wel gelijk, we worden verwend.
Reply With Quote
Old 17-07-2004, 22:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Zelden zo een fortuin aan prachtige vrachtwagens, mooie tenten, en wagens gezien. Als je ziet hoe bv het Tempo Team uitpakt, daar kunnen velen onder ons nog iets van leren
Nee, nee, nee...............leer svp niks van de nederlandse racerij. Dat meen ik 100% serieus, geen geintje. Heb nu weinig tijd........zal dat morgen of maandag verklaren.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-07-2004, 00:03
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Marshal
Heb nu weinig tijd........
moet je nog feestelijkheden voorbereiden of zo
Old 18-07-2004, 00:28
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

C U
[/QUOTE]

Onze Supermeetings stellen toch heel wat meer voor, hoor!
Ik ben vandaag in Zolder geweest, en die Nederlandse raceklassen zijn wel een aangename afwisseling voor de Belgische races.
Maar "top-of-the-bill" Euroboss kan je met een 10-tal overjarige F1 en F3000 bolides niet echt een succes noemen. De andere grote naam op de affiche, de Dutch Supercar Challenge, is ook wel leuk om te zien (er rijden zelfs enkele opvallende exoten in mee zoals een Saker en een Panoz GTS); maar met uitzondering van enkele topteams (zoals Marcos Racing met Cor Euser) is het niveau bedroevend laag en zeker niet te vergelijken met de Belcar.
En wat Marshals opmerking betreft dat we niet te veel moeten leren van de Nederlandse autosport; ik denk dat ik weet waar hij op aanstuurt. Al decennia lang kom je in het Nederlandse autosportmilieu steeds dezelfde namen tegen, een 10-tal clans of families die hun stempel op het hele zaakje drukken. Noem ze gerust "the untouchables", je kan ze beter als vriend dan als vijand hebben : de Bleekemolens, Vermeulens, Frankenhouts, Hezemansen, Huismannen, Zwarts, Braspennings. Ook als je als buitenstaander door de Nederlandse paddock loopt, hangt er een sfeertje waarbij je je niet gemakkelijk voelt; er heerst daar een heel andere mentaliteit dan bij Belgische, Britse, Duitse of Franse races.
Reply With Quote
Old 18-07-2004, 14:06
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Iemand die weet hoe het gisterenavond afgelopen is met dat lekker weertje?
Reply With Quote
Old 18-07-2004, 20:02
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Wat mij vooral opgevallen is zijn de enorme caterings die ze meebrengen, overal eten, echt overal...

Wat betreft de "10-tal clans of families die hun stempel op het hele zaakje drukken", kan mij niets schelen, als er geraced wordt is het al lang goed. En of er geraced werd!

Ook wat flauw om net commentaar te geven op de Euroboss, ook wij hebben klasses gehad met weinig deelnemers...

Ik hoor niemand mopperen over de prachtige Clio Cup, (kijk eens naar de Belgische) of de steeds leuke en spannende Alfa Challenge...

Dutch Super Car, qua verscheidenheid moeten ze volgens mij niet onderdoen tegen Belcar?

Ook nog, en dit is gewoon een vaststelling, de wagens met Nederlandse nummerplaat in de paddock mochten er ook wezen...

En last but not least, je eigen wagen vlak naast het circuit parkeren is wel tof als "gewone" toeschouwer...
Reply With Quote
Old 18-07-2004, 20:16
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Steve
Wat mij vooral opgevallen is zijn de enorme caterings die ze meebrengen, overal eten, echt overal...
Ben bang dat veel mensen die uitgenodigd worden door teams niet voor het racen komen maar voor het gratis eten en drinken.
Reply With Quote
Old 18-07-2004, 20:29
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Awel dan mogen ze dat bij ons ook eens meer doen...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules