![]() |
|
|
|||
|
|||
Spa Euro Race® 2005 : Changement de dates !
Net een mail ontvangen van race-rally
Initialement prévu les 3, 4 & 5 juin 2005, Spa Euro Race® se déroulera les 10, 11 & 12 juin 2005. Wat me de belcar-race tijdens dit weekend ? Wijziging Belcar kalender ? |
|
||||
|
||||
Als de Belcardatum gewijzigd is is dat volgens mij toch niet zo super voor de teams een endurance van 6 uur en 2 weken later moeten ze al in engeland staan.
|
||||
|
||||
nou, das lekker dan! gelijk met de Marlboro Masters in zandvoort.
Jammer, twee mooie events in de Benelux op één weekend. Dat moet toch beter kunnen op een afstand van 300 km van elkaar zou je zeggen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Vinden die dan niet meer plaats in juli ? Vroeger waren de MM altijd begin augustus weet ik...maar ik heb vernomen dat die verplaatst waren naar juli. Yvonne |
|
||||
|
||||
Ze zaten natuurlijk in hun maag met de nieuwe tabaks-regelgeving. Dus augustus kon niet meer. Vervolgens werd de race eind juli geplaatst, doch dat gaf weer een clash met tv uitzendingen voor gp en/of dtm.
Bleef nog over: 12 juni. en die date hebben ze snel gepakt. Aldus de laatste Marlboro Masters. Ik twijfel zeer waar ik nu heen zal gaan. Eigenlijk is het program in Spa veel leuker. F3 is net F1 geworden. Ze jagen met zn allen als idioten achter elkaar aan, zonder dat iemand kan inhalen. Al jaren is de hoofdrace een grote deceptie, maar het is wel een leuk en druk evenement met leuke bijraces. Dus nog even afwachten wat CPZ aan het programma toevoegd. Als dat weer het geijkte is, vind je mij op Spa. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Voor zover ik heb vernomen van de organisatie zal er mogelijks een globale oversteek van alle teams plaatvinden en dit op woensdag voor de wedstrijd . De eerste vrije trainingen vinden misschien pas op vrijdag plaats men is nog in onderhandeling . Op maandag of dinsdag vertrekken om pas op vrijdag de eerste rondjes te draaien lijkt mij wat absurd .
|
|||
|
|||
Enige tijd terug gelezen op pitstoptv.be
Quote:
Jammer dat in dat weekend voor de fans in de Benelux twee topevenementen plaatsvinden. Nog geen 300 km verderop is er de jaarlijkse Masters of Formula 3 in Zandvoort. In deze situatie , veroorzaakt door één persoon, kent men alleen verliezers. Een opsomming: * De fans, zij moeten een keuze maken welk evenement ze gaan bezoeken.......hoe dan ook missen ze prachtige autosport. Door het verschuiven valt dit weekend samen met de F1 in Canada, zal ook enkele toeschouwers kosten. * De man die de kaartjes verkoopt, de fans die naar Zandvoort gaan zul je niet zien in Spa en omgekeerd. Gederfde omzet. * Gedeelde media aandacht. De Nederlandse pers zal meer de nadruk leggen op de Masters, de Belgische uiteraard op de Eurorace. Bij verschillende weekends had iederen volop in de spotlight gestaan. * Minder deelnemers op de baan. Op beide circuits worden verschillende gelijke races georganiseerd. Deelnemers aan de Nederlandse Cliocup en FReanult 2000 kunnen geen gastwedstrijd meepikken in Spa. De Italianen kunnen geen gastwedstrijd meepikken op Zandvoort een weekje later. * De Euro GTrace op Zandvoort ziet enkele publiekstrekkers wegvallen. Teams zoals SRT en PSI hebben te kennen gegeven dat ze een wedstrijdje Euro GT wel zagen zitten, wellicht dat de Nederlandse bemanning op die wagens daar iets te maken mee heeft ![]() * De Belcar die misschien enkele (Euro GT)gastdeelnemers niet kan verwelkomen wegens de race op Zandvoort. Was het wellicht niet verstandig geweest om forfait te geven voor het World Series weekend in Valencia, de races van de World Series zijn vorig jaar toch ook allemaal goed verlopen. Slechte zaak voor de autosport deze ondoordachte beslissing van die ene meneer. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|