De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-05-2005, 16:53
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Formule 1 te Zolder?

ik denk met weemoed terug aan de F1 te Zolder en te Nivelles (ja ja ik ben van deze generatie). Zeer veel publiek en goede sfeer. Zoals enkele jaren terug de hype van de technologie aandelen op de beurs tot een brutaal einde gekomen is (herinner u het Lernout en Hauspie debacle), zo lijkt mij de "opgeblazen ballon" van de Formule 1 nu volledig leeg te lopen. Ik lees in Auto Hebdo (toch één van de toonaangevende bladen in Europa wat autosport betreft) dat er in Imola voor de Grote Prijs van San Marino, volgens de officiële cijfers de zondag 6.500 (U leest goed ZES DUIZEND VIJFHONDERD) toeschouwers waren. Ik dacht eerst aan een drukfout, maar verder staat er dat er over de drie dagen ongeveer 40.000 toeschouwers waren, nadat men veel mensen gratis binnengelaten heeft om niet voor lege tribunes te staan. Bernie verplicht natuurlijk zijn cameramensen wel om zo te filmen dat de lege plaatsen niet zichtbaar zijn.
Hoe is te verklaren dat de interesse voor de F1 aan het verschrompelen is, terwijl voor de 500 miles van Daytona (Nascar) de 200.000 plaatsen een jaar op voorhand bijna allemaal uitverkocht zijn?
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 18:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Er is een groot verschil tussen de F1-fan achter de buis en de F1-fan op het circuit. Bernie zal het een zorg wezen of de circuits uitpuilen qua publiek, zijn centjes komen binnen via de TV-rechten. De fooi die de toeschouwers opleveren is voor de organisator........die kan op die manier zijn verlies beperken

Daarnaast, welk normaal gezin kan nog naar de F1? Niemand toch. Met dergelijke absurde prijzen is het voor Jan Modaal onmogelijk geworden om toeschouwer te zijn. 200 Euro voor het goedkoopste kaartje op Spa.........en dan is er 60% tot 70% van de tijd niets te zien op de baan.

We zullen maar niet spreken over de kosten van een drankje, hapje of parkeerkaartje tijdens een F1-weekend.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 18:33
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ook het aantal F1 fans voor de buis zeer sterk verminderd is; des te meer omdat het tijdens de laatste 2 jaren een slaapwekkende vertoning geweest is. Er schijnt nu toch beterschap te komen en misschien stijgt het aantal TV fans opnieuw. Juiste cijfers zullen we natuurlijk nooit krijgen, vermits ze door Bernie zelf uitgegeven worden (meerdere miljarden kijkers per wedstrijd volgens hem - zouden alle Chinezen en alle Afrikanen nu toch reeds televisie hebben?)
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 19:04
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Mja, de F1 blijft een circus eh, gezien hoe Hakinen dit weekend zo "los" was in de dtm... misschien één van de verklaringen waarom de F1 tempert qua populariteit.
Reply With Quote
Old 04-05-2005, 19:27
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
als fan kan je wel zaakjes doen met die lage opkomst. In frankrijk kan je nu gratis toegang tot alle komende GP's in frankrijk winnen http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=43895&s=5

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules