![]() |
|
|
||||
|
||||
Fia GT4 aangekondigd (Project-Lemans)
http://www.projectlemans.de/content/view/2589/163/
Als ik het goed gelezen heb komt er een nieuwe klasse die Fia GT4 gaat heten. In deze klasse is het juist bedoeld voor oudere auto's die voornamelijk meereden in de voormalige BPR Kampioenschap. De auto's zijn alleen die tot 1998 zijn gehomologeerd. aan wat voor auto's kunnen we dan denken: http://www.racingsportscars.com/phot...-08-photo.html Misschien iets voor Eurotech racing met de LM600? Of kan dat niet? |
|
||||
|
||||
Volgens mij wouden ze met GT4 een stap lager gaan dan GT3.
Van BPR heb ik niks gehoord. Lotus, Honda, Mazda enz. wordt het denk ik. ![]() |
|
||||
|
||||
P.S. Merci Mark
![]() |
|
||||
|
||||
Liefst in Zolder
![]() Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Dat bericht op project-lemans.de is idd. nogal vreemd.
Wilt men nu terug de oude bolides van het stof halen en er een kampioenschap mee opstarten? Nu dacht ik dat dat voor de (gerucht) Indipendent Trophy Class was in FIA GT? IK zou met dat project waar men over spreekt op project-lemans wel blij mee zijn. Daar kunnen de Viper's weer hun slag slaan ![]() Maar wat wil je met zo'n kampioenschap bereiken met oudere GT wagens? En een Mclaren BMW F1 GTR... met goede piloot is die zelfs nog sneller als FIA GT1's van nu... toch wel vreemd om met zo'n wagen een aparte klasse te maken... die bv. het voorprogramma zou vormen van FIA GT... |
|
||||
|
||||
Ja de Mclaren zou iedere wagen van dat weekend laten verbleken
![]() |
|
||||
|
||||
Klinkt als een soort van GT-Youngtimers Trophy, zou me erg gaaf lijken. Lijkt me alleen dat die wagens een beetje de show gaan stelen van de moderne wagens?
|
|
||||
|
||||
Iedere wagen behalve de Porsche GT1! Die wagen won toen met een hele ronde voorsprong op al de rest (McLaren incluis). Hopelijk kan ik hem ns in levende lijve aanschouwen in Zolder volgend jaar.
|
||||
|
||||
Hopelijk laten ze de McLaren en zeker de Porsche GT1 niet toe...
|
||||
|
||||
Waarom? Te duur?
|
|
||||
|
||||
waarschijnlijk omdat de GT1's van die tijd omwille van die wagens afgevoerd werden? (omwille van dezelfde reden als nu in Belcar)
|
|||
|
|||
Quote:
Misschien wordt er wel een klasse-indeling gemaakt binnen de "FIA GTY(oungtimer)": GTY1 en GTY2. Of nog mooier: daarbovenop indelen naar leeftijd dus GTY1 t/m '96 en GTY1 na '96 enz. ![]() |
|
||||
|
||||
En dan nog indelen naar snelheid, betrouwbaarheid, uitzicht, geluid,...
![]() Maar als de GT4 er komt, dan krijgen we een voorprogramma van GT3, GT4, British F3,.. en verder? Maserati Tropheo? Alfa Challenge? |
|
||||
|
||||
Quote:
Als ze alleen BPR wagens toelaten dan gaat het maar tot en met 1996. Vanaf 1997 was het FIA GT1.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
GT4 is voor nieuwe wagens zoals Aston Martin V8, Lotus Exige und Nissan 350Z DAARNAAST zou dan deze GTnogwat klasse voor wagens uit de BPR komen, vooralsnog staan er 2 van deze races op de rol. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|