![]() |
|
|
||||
|
||||
Starcard Porsche 911 GT2 - Tamiya - 1/24
Omdat ik aan het wachten ben op een bestelling via Guy kan ik niet verder met de Yamaha. Het 'spuitprobleem' is er nog steeds. De benzinetank is opnieuw gespoten maar het kleurverschil is er nog steeds. Dus moet alles maar opnieuw.
Om deze reden ben ik dus begonnen aan de Starcard Porsche 911 GT2. Het is eens wat anders dan een tweewieler. Maar omdat ik van auto's nog minder weet dan van moto's, en er geen referentieboek van heb, zou ik eens willen vragen of iemand foto's heeft van deze Porsche. (Interieurfoto's en van de bedrading/bekabeling ofzo...) Of iemand die iets van Porsches kent ofzo (Gulfie, Dominique, Guy, Giudo?... ![]() ![]() Voor de rest blijft hij OOTB (dat hoop ik althans). Het gaat dus om deze Porsche. ![]() bron: http://www.hobbyhome.ca/ Als ik foto's zoek van deze auto, kom ik altijd op het model of de R/C versie van Tamiya uit. Alvast bedant. Tom EDIT: Ik ga dus niet meer deze versie van de Porsche maken. Ik heb er een eigen creatie van gemaakt. Last edited by Tom21; 09-05-2009 at 11:12. |
|
||||
|
||||
Dit is een lastige om referentiemateriaal over te vinden. Na een dik half uur zoeken ben ik ook niet veel verder geraakt dan jij: dit ding heeft in 1995 in het JGTC gereden, 1 race gewonnen, net als zijn zusterwagen. En dat is het zowat.
Ik heb ook op andere fora gevonden dat ze er ginder last mee hadden om foto's te vinden, maar niemand heeft jammer genoeg gezegd waar ze ze evt wel hebben gevonden. Zodus ... Sorry.
|
||||
|
||||
Ik denk dat je nog weinig gaat vinden over deze specifieke Porsche, misschien wat algemener zoeken naar Porsche 911 GT2.
Ofwel even contact opnemen met volgende teams die met de GT2 ooit hebben geraced of ze nog wat referentie-materiaal hebben over deze wagen http://www.ad-sport.be/ http://www.firstmotorsport.be/nl/index.php
|
||||
|
||||
Bedankt allebei.
Als ik op Porsche 911 GT2 zoek, krijg ik ook alleen maar foto's van de buitenkant...Als er niks te vinden is, dan zal ik geen extra's toevoegen. Enkel de gordels en de rangerink natuurlijk. Waar moeten er dan overal gaten komen in de stoel om de gordels toe te voegen? Twee aan de zijkant en een in de zitting zeker? Maar op welke plaats dan ongeveer? Ik heb ook weer eens een model uitgekozen hoor ![]() Zouden die teams daar foto's van vrijgeven...? Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Die gaten in de zetels zijn normaal gezien standaard op dezelfde plaats, je ziet dat op het plannetje waar je de gordeldecals moet plakken. Op die plaats maak je je gaten voor de gordels. Je kan die teams altijd eens contacteren of ze toevallig nog foto's van de binnenkant van een GT2 ergens hebben liggen, of je kan er eens naar toe rijden, zover is het niet. AD-sport is in Lummen en First is gelegen tussen Houthalen en Zolder. Trouwens veel detail moet je niet toevoegen, alleen maar een paar leidingen van de batterij-box en de brandblussers is al genoeg, tel daar je gordels nog bij en je hebt al een mooi interieurtje. ![]()
|
||||
|
||||
Bedankt Johny!
In de stoel zitten alleen maar vanboven gaten, waar de gordels doorkomen. Vanonder en aan de zijkanten zitten er geen gaten in. Waar maak je de gordels dan aan vast? Gewoon ergens onder de stoel. Alleen diegene die vanachter komen aan de rolkooi zeker? Waar gaan die leidingen naartoe van de batterij en brandblusser. En welke kleur/dikte hebben die? Is het dashboard ook in 'rangerink' gehuld normaal? Tom |
|
||||
|
||||
Om je een idee te geven van een GT2 dasboard
http://www.911heaven.net/popup.php?id=39&image=pic6 De gordels die tussen de benen komt, plak je gewoon onder aan je zetel vast. De achterste aan de rolooi en de zijdelingse op de vloer.
|
||||
|
||||
Tom,
Ik kan je niet helpen met referentiemateriaal, maar.... Omdat het hier gaat om een tussendoortje én omdat je niet zoveel van auto's afkent, zou ik me eerlijk gezegd niet al te druk maken. Gewoon bouwen die handel zoals voorzien is in het plannetje. De enige extra's die je dan aanbrengt zijn de gordels, wat poeder om de stoel e.d. te detailleren en sluitingen op de koffer en motorkap. Hiervoor gebruik je eendert welke Porsche en je zit goed! Dat wil zeker niet zeggen dat je een perfecte replica gaat bouwen, maar dat hoeft modelbouw niet altijd te zijn. Modelbouw is vooral een replica bouwen dat er overtuigend uitziet én waar je veel plezier aan beleeft om het te doen. Dus, niet te lang blijven zoeken naar de referenties, maar de eerste update van de geleverde werkzaamheden posten. Kom op man, niet te veel vragen stellen, je eigen inspiratie laten spreken (waardoor je een eigen toets kunt geven) en vooral bouwen die handel! ![]() ![]() Last edited by Guido; 01-12-2008 at 19:14. |
|
||||
|
||||
Met die gedachten ben ik vandaag ook aan de slag gegaan Guido! Ik heb maar wat carbon toegevoegd waar ik dacht dat het wel paste. (de deurpanelen) Nu ben ik aan het twijfelen of ik het dashboard ook in carbon zou doen of in het rangerink poeder...
Maar die sluitingen, waar vind ik dat? Die heb ik hier niet liggen dus zal dat moeten bestellen zeker? Tom Last edited by Tom21; 01-12-2008 at 20:00. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Thx voor de foto's. Ben ik zeker wat mee. Het dashboard is dus leder. Dat wordt dus gewoon spuiten.
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Waar blijven die foto's? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Iets wat in het zilver gespoten is, met wat drybrusht ge dat best? Zwart of wit of nog iets anders?
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar, als je dan toch aandringt... ![]() Kijk maar eens om je heen. Een schaduw is nooit een strakke lijn. Allez, als je snapt wat ik bedoel. Daarom dat ik ook denk dat wanneer je gaat aanvullen met zilver enamel, je best ook smoke enamel gebruikt. Of als je acryl smoke gebruikt, kan je bijvoorbeeld acryl zilver of alu gebruiken. Confused? Ik zou het ook zijn. ![]() Last edited by Guido; 02-12-2008 at 18:24. |
|
||||
|
||||
Confused, ikke? Maar neen!
![]() Het onderdeel waar het om gaat is de ophanging en het 'motorblok' (of wat daarvoor moet doorgaan toch). Ik ga het gewoon wat be-smoke-en en dan wat drybrushen. Kijken wat dat geeft... Merci in ieder geval! Oh ja, de foto's waar ge om vraagt, komen hopelijk straks. Tom ![]() ![]() Last edited by Tom21; 02-12-2008 at 18:38. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|