De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-05-2008, 14:37
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Renault Clio Cup France: Maxime Martin komt met grote stappen terug in het kampioensc

Maxime Martin komt met grote stappen terug in het kampioenschap!

De wedstrijdweekends volgen zich in een hels tempo op voor Maxime Martin, die beslist heeft om dit jaar op twee fronten aan te treden, zijnde in de Eurocup Mégane Trophy en de Franse Renault Sport Clio Cup Elf. Eén week na de aftrap van de Europese competitie in Francorchamps zakte de Belgische rijder opnieuw af naar Frankrijk, waar hij deel nam aan de twee manches van de Clio Cup op de omloop van Dijon-Prenois tijdens de Super Meeting FFSA.

Als winnaar van een manche in Lédenon tijdens een vorig treffen had Maxime zich als doel gesteld om zich verder te laten opmerken in deze competitie waarin op elk niveau gestreden wordt op het scherp van de snee. Een met twee goede kwalificatiesessies, waarbij de rijder van Thierry Boutsen Energy Racing een 8de en een 6de plaats behaalde zag alles er ook veelbelovend uit…

Op zaterdag nam Martin naar goede gewoonte een excellente start, wat hem al op de 6de plaats bracht in de eerste bocht. "Het haperde wat in het peleton en daarvan heb ik natuurlijk gebruik gemaakt", legt Maxime uit. "Ik bleef 6de tot op het einde van de 4de doortocht. Toen waren er enkele schermutselingen, maar ik kon doorstoten naar de 3de plaats. Jammer genoeg kende ik in Dijon een probleempje met de motor, waardoor mijn wagen 10 km/u minder snel ging op het lange rechte stuk. En dat laat zich hier dus zeer goed voelen… Het resultaat was dat ik op de finishlijn met amper 8 duizendste van een seconde verwezen werd naar de vierde plaats. Het was enerzijds frustrerend, maar anderzijds ben ik toch tevreden met mijn tweede plaats bij de Juniors..."

Op zondag verliep de wedstrijd heel wat rustiger. Maxime vertrok van op de derde startrij en stootte bij de start al onmiddellijk door naar de derde plaats! "Die podiumplaats kon ik de volledige wedstrijd behouden", gaat de rijder verder. "Na mijn zege in Lédenon doet deze nieuwe podiumplaats me veelplezier. Bovendien sleepte ik net als op zaterdag de zilveren medaille bij de Juniors in de wacht."

Met deze resultaten zet de jonge Belg zijn opmars in de twee competities verder. "Ik sta nu vierde in het kampioenschap, op 24 punten van de leider, terwijl een zege goed is voor 15 punten. Bij de Juniors ziet het er zelfs nog beter uit, aangezien ik daar derde geklasseerd sta. De leider heeft 30 punten voorsprong, zijnde het puntenaantal dat een zege bij de Juniors waard is..."

Men zal in Frankrijk dit seizoen ongetwijfeld rekening moeten houden met een Belgische formatie – Thierry Boutsen Energy Racing – en een Belgische rijder: Maxime Martin. Het volgende treffen in de Renault Sport Clio Cup Elf gaat door in Spanje, op de omloop van Valencia tijdens het weekend van 21 en 22 juni. Dit circuit is voor Maxime niet vreemd aangezien hij er al kennis mee maakte in het kader van een private testsessie. Wat betreft de Eurocup Mégane Trophy staat de volgende confrontatie geprogrammeerd begin juni op de omloop van Silverstone. Drukke tijden dus voor Maxime!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules