![]() |
|
|
|||
|
|||
PRESS - Jordi Weckx niet beloond voor kanonstarts in F.R. 2.0 BARC, UK
PRESS - Jordi Weckx niet beloond voor kanonstarts in F.R. 2.0 BARC, UK
Vorig weekend stonden in Rockingham de 3e en 4e manche van het Britse Formule Renault 2.0 BARC Championship op het programma. Decor was het National Circuit, dat een kwart van het Oval Circuit combineert met een stuk infield. Tijdens de vrije trainingen op vrijdag beloofde het voor Jordi Weckx een bijzonder lastig weekend te worden. Terwijl onze landgenoot in de technische eerste sector telkens gelijke tred hield met zijn meer ervaren teamgenoten, verloor hij veel tijd in het snellere tweede deel en bleek het moeilijk de juiste afstelling te vinden. Pas aan het eind van de dag, na een verregaande data-analyse in samenwerking met Apex Engineering, kwamen enkele pijnpunten aan het licht. En al zijn de kwalificaties van tweemaal 20 minuten nu niet meteen het juiste moment om te experimenteren, toch besloot Jordi zaterdag één en ander uit te proberen en vond hij op nieuw rubber 8 tienden, goed voor een 16e startpositie op 30 deelnemers voor beide races. Op zondag stond de Belg ondanks de gure weersomstandigheden hypergemotiveerd aan de start: aangezien alleen de eerste 10 punten krijgen, viel er op zich weinig te verliezen. Meteen van bij het begin zette Jordi dan ook alles op alles, en nestelde hij zich na een kanonstart in de top 10. Spijtig genoeg maakte hij even later bij een gewaagd remmanoeuvre een spin en werd hij bovendien bestraft met een penalty van 10 seconden voor een jumpstart die er op basis van de beelden achteraf geen bleek te zijn. Resultaat: een 14e plaats in race 1. In de tweede race verbaasde onze landgenoot vriend en vijand door onder extra toezicht van de officials zijn blitsstart nog eens keurig over te doen. Dat hij uit het juiste hout gesneden is, bleek toen hij na ondermeer buitenom te zijn gegaan in de eerste haarspeld in 7e de positie lag in de tweede ronde. Maar alweer mocht het niet zijn: na een crash werden de rode vlaggen bovengehaald voor een full restart, terug naar af dus. Na de herstart voor een ingekorte tweede race kon Jordi vanop een 16e plek nog wel opklimmen tot in 12e positie, maar daar bleef het bij. Jordi Weckx: “Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, want ondanks het feit dat de regelmaat hier en daar nog ontbreekt, heb ik toch enkele mooie dingen laten zien. Bovendien heb ik alweer veel bijgeleerd, en da’s misschien nog het belangrijkste van al. Toch is het spijtig dat ik niet enkele punten kon sprokkelen. Vooral in de tweede race zat er meer in. Ik denk dat ze me tot op de pitmuur hebben horen vloeken toen ik teruggeduwd werd van plaats 7 naar plaats 16. Maar goed, dat hoort erbij zeker? Vanaf morgen is het weer back to reality en wacht m’n job op me. Pas op 9 mei kan ik weer achter het stuur kruipen voor de enige test op Oulton Park, een voor mij nieuw circuit.” Oulton Park is meteen ook de 5e race van het kampioenschap en wel op maandag 26 mei, een “bank holiday” voor de Britten. (Apex Engineering) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|