![]() |
|
|
||||
|
||||
[Round 14] GP F1 België 2007
De F1 is weer in het land, tijd om weer eens te "zeiken" op F1 en autosport in de krant. Een wel heel slecht stukje in Het Laatse Nieuws:
Quote:
![]() ![]() Volgens dat onderzoek komt de 8.500 ton CO2 uitstoot als volgt tot stand: 6.975 ton => wagens bezoekers 629,4 ton => pers (de wagens van de journalisten? het TV-compound?) 501 ton => technische ploegen (geen idee wat ik daarvan moet denken) 54,5 ton => F1 wagens (of zitten daar de GP2 en Porsches ook bij?) Als dat de berekening is dan ben mis ik nog wat tonnetjes CO2? Hoeveel ton CO2 veroorzaken de energiecentrales met de energievoorziening voor deze GP met de voeding van het vaste net? Zal maar geen boekje opendoen over de tijdelijke stroompunten op het circuit dit weekend ![]() Verhouding in het aantal tonnen uitstoot tussen de F1 wagens en de wagens van het publiek. Ik ga even van het volgende uit, F1 wagens zijn vuiler maar maken niet zoveel km's. Personenwagens zijn schoner maar maken meer km's. Voor het gemak, F1 wagens personenwagens verbruiken evenveel liters benzine dit weekend en de uitstoot van CO2 is gelijk. 54,5 ton op 22 wagens? Dat is dan 2.477 kg per F1 wagen. Als ik dat omreken naar de personenwagens, dan zouden er maar 2815 wagens op de parking staan. Als ik hetzelfde truukje uithaal maar dan met de andere racewagens erbij kom ik nog steeds niet verder dan 9000 personenwagens. Zoals het er nu naar uitziet lopen er dit weekend meer dan 60.000 personen rond op Spa. Kijk, als ze klagen over de uitstoot van CO2 dan moeten zo'n stukje ook plaatsen over Rock Werchter of de Ronde van Vlaanderen. Dat zijn evenementen waar toch een paar bezoekers op afkomen ![]() Nee, het gaat weer over autosport en dan denkt de linkse groene goegemeente weer een trap te kunnen uitdelen. Ik word een beetje moe van dergelijke tendentieuse berrichten.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Als ik diverse foto's bekijk is er niets veranderd aan de pit-entry............het was toch de bedoeling om die voor de 33ste keer aan te passen? Of zit ik mis?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
?
Hi,
Zijn er nog mensen die naar de F1 in België gaan kijken? Zo ja, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om van Porsche Supercup enkele foto's te maken? En het liefst van de wagen van Markus Palttala. Hij rijdt bij Konrad Motorsport, en is teamgenoot van Patrick Huisman. Helaas lukt het me niet om dit weekend zelf een fotootje van hem te nemen, anders had ik dat wel gedaan...Maar ik zou het leuk vinden als ik op de site www.Markus-Palttala.com een fotootje kon laten zien. Ik hoop dat iemand wil en kan helpen...alvast bedankt!!!! |
|
||||
|
||||
Ik vond deze race een van de boeienste van het seizoen, smaakmaker was voor mij duidelijk Kubica maar ook Sutil wist van wanten, alleen spijtig dat er op de vier eerste plaatsen gaan echte actie te bespeuren viel. De ferrari's reden al gauw een handvol seconden bijeen.
|
|
||||
|
||||
ferrari dubbel !!
![]() ![]() zelfs een donut van kimi ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Normaalgezien zoeken de piloten in de uitloopronde alle vuile kanten van de piste op om zoveel mogelijk rubber op te pikken zodat ze aan het minimumgewicht voldoen en de minimale rijhoogte zeker halen. Nu was dat niet mogelijk omdat men na de source onmiddellijk terug de pitlane in moest (tegen richting). Zou het kunnen dat Raikkonen daarom een donut maakte naast de rijlijn: om toch wat rubber op te pikken? |
|
||||
|
||||
héhé de momentele stand
1-2 mclaren 3-4 ferrari 5-6 bmw 7-8 renault 9-10 williams 11-12 redbull 13-14 toyota t lijkt wel of het de bedoeling is ![]() wel opvallend bij de japanners.. hun 'klanten teams' doen het allebij beter.. dan doet genault het toch niet zo snel.. (al heeft redbull wel al een podium weten te behalen, en renault niet) |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Ditmaal ben ik er om lof te zwaaien: alhoewel ik de race zelf oervervelend vond (er gebeurde wel hier en daar een plaatswissel, maar het ging om de 47e plaats; so who cares?) heb ik vol bewondering gekeken naar dit circuit van Francorchamps.
Wat is dat toch een prachtcircuit, waar geen enkele van deze steriele nieuwe "Tilke" creaties kan aan tippen. Op de TV beelden was alles uitermate mooi en proper (ik keek terzelfdertijd met een half oog naar de moto GP in Portugal - in Estoril neem ik aan; daar lag het circuit er onverzorgd bij). Waar verschillende F1 circuits te kampen hebben met duidelijk dalende toeschouwersaantallen, was het hier "vollen bak". Vreemd toch. Den schoenmaker is pas een goed half seizoen gestopt en geen mens denkt nog aan hem. Ook gehoord op RTL Duitsland hoe Niki Lauda Alonso afgebroken heeft? |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Het was goed vol maar toch niet op het nivo van eind jaren negentig, let wel.........kan alleen maar een oordeel beelden over die ik heb gezien. In tegenstelling tot vroeger zijn er dan wel weer meer tribuneplaatsen beschikbaar. Meest opmerkelijke was die in de nieuwe busstop, dat kan dus wel. In Blanchimont staat dan een belachelijk hek waardoor er daar niemand meer staat. Ik volg ff niet meer.
|
||||
|
||||
Dankzij een uitstekende beeldregie en een nimmer aflatende Kubica toch een fijne F1 race gezien op het kijkkastje. Het viel haast niet op dat er bij de eerste vier niet veel te beleven viel
![]() Eens te meer, de puntenstand bij de rijders wordt hoe langer hoe interessanter. ![]() PS: was het al iemand opgevallen dat DePaddockers hier geen enkel woordje van kommentaar hebben geleverd op de GP's van Turkije en Italië. ![]() ![]() Last edited by Jan; 16-09-2007 at 20:14. |
|
|||
|
|||
Ik heb er nog een goeie. Niet meer zo aktueel, want het komt uit Auto Hebdo van14 augustus, maar het mag de F1 aanbidder niet onthouden worden.
Eerst de letterlijke tekst: "Shanghai" Des vents de 130km/h ont arraché des rails de sécurité sur le circuit de Shanghai et fait s'effrondrer quatre tribunes d'une capacité de 200.000 spectateurs. Une partie des structures ne pourra être reconstruite dans les délais. Toutefois, l'organisation du GP de Chine, le 7 octobre, n'est pas remise en cause" Samengevat: Winden (klinkt zo menselijk, maar daarvoor zijn de snelheden te hoog!) van 130km/u hebben vangrails losgerukt en 4 tribunes met een capaciteit van 200.000 zitplaatsen doen instorten. Zijn het dergelijke vangrails die Kubica zullen moeten tegenhouden? Ik neem NOOIT in mijn leven nog plaats in een tribune,made in China, als de windsnelheid 7 beaufort is of meer. En ik die dacht binnenkort bij Cardoen een Brillance met 21 kleppen en 4 en halve zuigers te bestellen ( niet lachen, de Chinezen zijn tot alles in staat: ze probeerden zelfs een auto te verkopen, welke in twee brak als er een fiets tegen reed). Ik denk ik bestel er best ineens twee: je weet maar nooit dat er een rukwind (toch een schitterend woord) onverwacht en uit het niets opduikt. |
|
||||
|
||||
Heeft er hier niemand het gevecht gezien tussen Alonso en Hamilton naar Eau Rouge? Scheelde toch echt niet veel...
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|