Quote:
Originally Posted by Car-Performance
Check het interview door hier te klikken!
|
Mijn inziens zijn dergelijke berichten niet meer dan verkapte reclame voor de eigen site. Of je zet in het vervolg dergelijke berichten in de categorie site-updates of je past je berichten aan de "huisregels" van De Paddock aan. Bij geen verbetering gaat er simpelweg een slotje op de user Car-Performance. Niet de eerste dat we je hier op aanspreken, in het openbaar, via het forum.
Alvast bedankt voor de medewerking.
Voor de mensen die het interview willen lezen, bij deze:
Quote:
Interview Joep de Kort
Karten geldt nog steeds als de kraamkamer van de autosport! Geldt dit ook voor jou en hoe is jouw route uitgestippeld tot je huidige bezigheden in de autosport?
Ik ben ook begonnen in de karts. Vanaf mijn zesde jaar tot mijn twintigste heb ik intensief gekart. Zo nu en dan kart ik nog steeds, maar het driftkarten is enorm in opkomst en dat heeft nu mijn voorkeur.
Hoe is je voorliefde voor het driften begonnen en waar, wanneer en waarmee reed je jouw eerste ronde?
In 2003 en 2004 reed ik in Belgie, Nederland en Engeland met een soort NASCAR in de Camso V8 series. Ter promotie van deze klasse reed ik diverse Indoorshows op veel te kleine circuitjes. Om er toch iets van te maken moest ik de auto “zetten” om de veel te krappe bochten te kunnen halen. Dat was zo leuk om te doen en even later bleek ik aan het driften te zijn. Dus ik ben begonnen met driften in een NASCAR, maar de Eerste ronde van de BE Drift Series in januari 2005 reed ik met een Nissan Skyline.
Je hebt zelf de Nissan ‘Mean Green Drifting Machine’ Skyline en nu ga je in de Car-Performance Skyline komend seizoen punten pakken in de Benelux Driftseries, wat trekt je aan in Skylines?
Eigenlijk ben ik een V8 man, maar het geluid van een Skyline is zo geweldig mooi, dat gesis van de turbo en die mooie roffel vanaf 6000 toeren spreekt mij wel aan. Verder is de Skyline een exclusieve auto, waarmee je veel bekijks oogt en dat is weer goed voor de sponsoren
Wat vind je van je prestaties in de driftseries tot nu toe en wat zijn je verwachtingen voor het nieuwe seizoen?
Ik weet dat ik top 3 kan rijden, maar het afgelopen seizoen was ik erg druk om de organisatie van BE Drift Series op poten te zetten. Ik heb nu betrouwbare partners in Andy Jaenen en Hanne, waardoor ik in 2007 mij volledig kan richten op het competitie driften en op de driftschool. Momenteel sta ik zesde in de Benelux, en zevende in België. Daar ben ik niet tevreden mee en het is jammer dat ik een ronde heb gemist. Voor de BIG FINAL ga ik voor de winst om maximale punten te halen en zodoende alsnog vierde van de Benelux te worden. Vorig jaar was ik vijfde, dus ik hoop op progressie.
Beschrijf je sterke en zwakke punten.
Mijn zwakke punten? Ik ben soms teveel met de organisatie bezig in plaats van te driften, maar in 2007 ben ik daar van verlost en kan ik me meer focussen en concentreren.
Mijn sterke punten? Ik heb nooit geen last van druk of zenuwen, pas me makkelijk aan wisselende circuitomstandigheden en ik kan goed omgaan met media en sponsoren.
Wat is je favoriete circuit? Waar zou je eens willen rijden en waarom?
Om te driften neem ik aan? De Nordsleife!
Heb je een voorbeeld in de driftwereld?
Rhys Millen
Judith, je vrouw, staat tijdens de driftseries meestal naast of is zelfs een enkele keer op de baan te vinden. Hoe belangrijk is dat voor je?
Heel belangrijk! Hoe meer lol we er samen aan kunnen beleven, hoe beter.
Mocht je het stuur een keer niet in handen hebben, wat zijn dan je bezigheden?
Muziek maken (drums, saxofoon en mondharmonica), boksen en ik zwem graag met mijn dochter Meike.
In hoeverre speelt geld en sponsoring een rol bij het behalen van successen in de driftseries?
Erg belangrijk! Trouwe sponsors van het eerste uur zoals Lucas Oil, Hewil Bedrijfsauto’s, Stickerland en Car-Performance hebben er mede voor gezorgd dat ik naam kon maken. In 2007 kan ik er een tandje bijzetten door de sponsoring van International Tuning Salon., waardoor ik met de R33 van Car-Performance kan gaan driften.
Ontwikkelt het driften in de BENELUX en de rest van Europa zich in jouw beleving naar tevredenheid en verwacht je in toekomst ook in Europa, Japans/Amerikaanse taferelen rondom het hele driftgebeuren?
Diverse promotors hebben getracht om Europa met loze beloftes driftgek te krijgen, maar de stabiele organisatie van Benelux Drift Series heeft ervoor gezorgd dat wij momenteel marktleider zijn. De combinatie Driftschool en Benelux Drift Series is heel goed en momenteel is het driftkarten een mooie voedingsbodem voor nieuwe drifters. Zo blijven wij aan de weg timmeren waarbij de drifters centraal staan, niet het snelle geld op korte termijn of de verkoop van DVD’s
Kun je het grote verschil tussen het driften in Japan & Amerika t.o.v. Nederland benoemen en is hoe dit mogelijk verschil te verkleinen?
In België en Nederland zijn de mensen nog een beetje sceptisch ten opzichte van het. driften omdat ze het niet kennen. Circuitracen is zo saai! Om de 2 minuten komt er eens een auto voorbij, diegene met het grootste budget kwalificeert op pole en is bij de start meteen weg. Nee, driften zal Europa veroveren. Alle actie is vanuit één gezichtspunt te zien, driften is ‘eye cathing’ en trekt een nieuw publiek naar de circuits. De media en de sponsoren zien de impact van het driften ook.
Hoe hoog schat je de kwaliteit van het huidige deelnemersveld in de BE/NL Driftseries ten aanzien van andere driftseries binnen Europa en wie verbaast jou in positieve zin dit seizoen het meeste?
Onze top 5 rijden overal in Europa top 5. De Ierse top 5 is misschien iets beter, maar voor de rest durven wij overal in Europa de handschoen op te pakken. Geen probleem!
Een zeer goede drifter is Vernon Zwanenveld. Zoveel techniek, zo beheerst. Die man moet echt eens met een 300 pk driftauto gaan rijden, dan gaan we wat meemaken!
De Belgische Driftserie lijkt qua organisatie prima in elkaar te steken. Wat kunnen we in seizoen 2007 hiervan verwachten?
4 rounds op schitterende locaties gekoppeld aan publieksevents zoals:
Tuning is Art in Mechelen op 18 juni, Race Wars Circuit Zolder 13 mei, International Tuning Weekend Maasmechelen op 28 t/m 30 juli en Fast and the Furious Drift Event op 9 september op Maasmechelen.
Verder een nieuwe hoofdsponsor in de vorm van het toonaangevende Tunnigmagazine Street Tuner. Daarnaast willen we als Stichting verder gaan met een voorzitter, bestuursleden en een externe penningmeester. We zoeken nog een PR man/vrouw en iemand die de website kan bijhouden.
Tot slot, wat zijn je ambities in de autosport?
Kampioen worden Benelux Drift Series, Formula D rijden in USA, een keer Parijs – Dakar rijden en deelname aan een mooie 24 uurs race op Spa of Zolder.
|
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
|