![]() |
|
|
||||
|
||||
Met welke helm mag men nu rijden?
Hallo Paddockers,
ik had graag geweten met welke helm men juist mag rijden in de Belcar.......enz ik heb gehoord dat er wat veranderd is omtrend de intercom enzo. En hoe lang gaat deze regel dan weer duren voordat ze weer het reglement veranderen. Kwestie van geen kosten te doen dat maar 1jaar geldig is. Zitten er in Belgie goeie dealers voor helmen? thx |
|
||||
|
||||
Alleen nog maar met goedgekeurde gehomologeerde helmen voorzien van een HANS systeem, dus de "oude" helm van vorig jaar is niet meer volgens de voorschriften.
Op de oude helm mag ook niet het nieuwe HANS systeem bevestigd worden omdat de bevestigingspunten daar waar het Hans systeem vast zit op de helm niet stevig genoeg is op die plaats. Dus.....weer een nieuwe helm ![]() Betreffende de communicatie mogen de oorschelpen in de helm niet meer gebruikt worden, alleen nog de earplugs, die in het oor zitten, het beste kun je hiervoor oortjes laten aanmeten om je eigen oren optimaal te beschermen
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt..... Last edited by El Torro; 07-03-2006 at 12:11. |
|
|||
|
|||
In de BEC is volgens mij een HANS systeem nog niet verplicht.
Ik vind het wel verwarrend met die oorschelpen. Mag die helm sowieso niet meer gebruikt worden, of mogen de oorschelpen niet meer gebruikt worden voor de communicatie? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|