![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Quote:
Die persoon leeft nu nog steeds als een plant in een ziekenhuis in amstardam door een bloeding in de hersenstam komende van een klap in de nekwervels: juist die klap waar de hans voor gemaakt is om tegen te houden. Wij (red medical team) hebben al 2 jaar geijverd om dit in de rally in te voeren. Na tal van voorbeelden als bovenstaande hebben ze in de wrc eindelijk de inderdaad kostelijke stap gezet! Denk hier maar over na: is je leven goedkoper dan die kosten van een HANS??? |
#2
|
|||
|
|||
Voor we verder lullen
![]() |
#3
|
|||
|
|||
Ik dacht dat een HANS ongeveer 1000€ kost. Volgens mij is een nieuwe helm niet echt nodig, ik denk dat de 'oude' kan aangepast worden.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Invoeren, dan kunnen we nog een aantal amateur deelnemers van de starterslijsten schrappen. Met 1000€ valt of staat een seizoen dikswijls voor een team .... Hans of geen Hans, als je verkeerd crashed ben je toch de sigaar .... greetz |
#5
|
||||
|
||||
Een HANS systeem van TOORA kost een kleine 800€
Er zijn slechts enkele helmen gehomologeerd om met HANS gebruikt te worden dus moeten 90% van de piloten een nieuwe helm aanschaffen. Ik begrijp niet waarom ik nog een afstand van verhaal moet tekenen waarin staat dat alles wat er gebeurt op eigen risico is. Als ik mijn hobby wil uitoefenen zonder 1500€ extra uit te geven moet dit mogelijk zijn, zolang ikzelf de gevolgen ervan draag. NO RISK, NO FUN !!!
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hou autosport toch toegankelijk voor de amateur! Het kost zo al allemaal genoeg! Greetz |
#7
|
|||
|
|||
150 x 800 euro. Ik denk dat er een paar een serieuze stuiver gaan verdienen. Als we elke piloot nu nog eens verplichten om een boek van mij te kopen dan gaan we de goeie weg uit, maar ja...
Als die brave mannen die dat verkopen dan ook nog zeggen dat ze geen budget hebben om reclame te maken dan breekt mijn klomp helemaal. Genen bal uitgeven en altijd langs de kassa passeren, wel heel gemakkelijk om zo zaken te doen. Vanaf 2007 verplicht om gordijnen in de wagen te hangen ![]() ![]() Ik ga enkel de 24H van Zolder rijden in 2006. Een nieuwe helm + hans, voor 1 wedstrijdje, dat is net iets te veel van het goede. Misschien een verhuurcentra opnenen voor HANS systemen. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben een van die "brave mannen", maar verdienen aan een Hans? (heb eventjes moeten stoppen met schrijven van het lachen). De enigen die verdienen aan een Hans zijn de makers er van. Bijna niemand (tenminste in Duitsland) heeft die dingen op voorraad, te duur, te weinig winst en te weinig kans op verkopen). Verhuren? Geen slecht idee. En nu zal ik weer 1000 man op mijn kop krijgen vrees ik. |
#9
|
|||
|
|||
Maar als ze het verplichten kan je er toch wel enkele op stock hebben hé. Ik begin nu al te lachen tegen de eerste Belcar-wedstrijd. Daar staat altijd zo een kraampken die spullen verkoopt. Ik ben er vrij zeker van dat het daar rijtje schuiven zal zijn, en dat ze iets duurder gaan uitvallen als normaal het geval is.
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Zet gij daar een kraampke met uw boek langs! Hebben ze wat te lezen terwijl ze aant aanschuiven zijn! ![]() |
#11
|
|||
|
|||
Okee Dries, ik wil er bvb een paar in voorraad nemen. Welke maat? Ze zijn in S-M-L van 15 tot 40°. 3x 5 systemen en een paar keer dubbel of zo en ge geraakt er dan enkele van kwijt. De rest? Teruggeven aan het fabriek kan niet.
Normaal voor een toerwagen of GT is het een 20 of 25° systeem (beter is het echter zoiets uit te proberen in een zetel), maar het is veelal een gevoelszaak per rijder. Dus begin maar te stockeren in zo een geval. Maar het gaat "leuk" worden voor de teams, misschien moeten ze zelfs een nieuwe zetel kopen, nieuwe gordels (naargelang welk systeem/zetel) en meestal nieuwe helm. Allemaal beslissingen die -alhoewel mensen zoals ik daar blij voor zouden moeten zijn- meer ellende bezorgen aan iedereen. Wat ons huisteam nu doet bij de Langstreckenpokal (rijders identisch gebouwd en hetzelfde gevoel voor de Hans) is tijdens de pitstop het systeem wisselen. Spaart natuurlijk een serieuze hap in het budget en gaat vrij snel mits wat oefenen. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
HANS kost dus een flink pak geld maar die kosten maak je dus voor meerdere jaren. Racen is bedrijfje spelen dus verdeel je die kosten over meerdere jaren........en uiteindelijk is het dus een zeer klein percentage van je budget. Maar er is een ding wat ik in de afgelopen jaren nooit ergens heb gelezen. Hoe zijn coureurs verzekerd voor medische kosten e.d. als gevolg van een ongeval? In verzekeringspolissen willen er nog weleens kleine vervelende lettertjes staan. Komt er vaak op neer dat als de verzekeringsmaatschappij kan aantonen dat de verzekerde niet alle maatregelen heeft genomen om de schade te beperken er geen uitbetaling zal plaatsvinden.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 28-12-2005 at 15:32. |
#13
|
|||
|
|||
Als zelfstandige heb ik een verzekering 'gewaarborgd inkomen'.
Als ik ziek of invalide wordt, dan krijg ik van de verzekering een bepaald bedrag per maand uitbetaald. Wanneer wordt dit niet gedaan: juist ja, bij 'gevaarlijke sporten' en sommige andere sporten in competitieverband. Meestal willen ze dit wel verzekeren, doch een stevige meerpremie zal wel gevraagd worden. Uitkijken dus!!! Groeten, Serge |
#14
|
||||
|
||||
N.a.v die crash op Spa hierbij een c/p van de website van het team:
Het is duidelijk wat het dieptepunt van het jaar voor mij persoonlijk en ook voor ons team is: de crash van Arend. Ik kan hier nu wel 5 pagina’s vol schrijven met alle belevenissen, gevoelens en ervaringen. Als je racet, houd je er in de auto echt geen rekening mee. Ja, het gaat hard en veel harder dan het lijkt van de buitenkant. Ja, je rijdt op de limiet want anders ben je niet snel. Ja, je kan eraf schieten, maar zo zwaar? Het was de zwaarste crash voor de Nederlandse Autosport in jaren en helaas gebeurde dit bij Arend. Alle pechfactoren kwamen samen met als resultaat een zeer zwaargewonde teamgenoot. Ik heb dit – samen met Tony Jongkind, onze teammanager - van zeer dichtbij ervaren, samen met de familie. Het was een zware, moeilijke periode die binnen ons team diepe sporen heeft nagelaten, maar toch ook als 1 grote familie gedragen is. Arend is sinds afgelopen vrijdag 21 oktober weer helemaal thuis in Meppel! Arend komt er weer helemaal bovenop maar Arend, wat heb je ons laten schrikken…..
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel! ![]() |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
A. € 11.345,- in geval van overlijden. B. € 45.380,- max. bij blijvende invaliditeit. C. € 455,- max. vergoeding kosten geneeskundige behandeling met een eigen risico van € 115,- D. € 115,- max. vergoeding voor tandheelkundige hulp. Verder kun je zelf natuurlijk je eigen verzekering nog afsluiten maar schrik niet van de premies, net als die van een racewagen verzekering.....alles is te verzekeren ! Quote:
maar alléh, tis voor de veiligheid, hebben we wel veel geluk gehad in de voorgaande jaren... ![]()
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt..... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|